23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    timmiex

ipod touch gastartiesten

Hoi,
    Ik weet niet of iemand de functie in iTunes gebruikt maar het is in iedergeval volgens mij de bedoeling dat je het zo doet:

Track: Krossroads
    Artiest: INI
    Album: Center Of Attention
    Gastartiesten: Large Professor, Q-Tip

Als je het dan gaat invullen op iTunes:
    Track: Krossroads
    Artiest: INI, Large Professor, Q-tip
    Albumartiest: INI
    Album: Center of attention

Klopt dat dan?
    Als ik het dan op mijn iPod touch toevoeg (het gehele album) dan krijg ik in de artiesten lijst 2 artiesten te zien namelijk: INI en INI, large Professor, Q-tip en dan staat de track krossroads dus apart terwijl in iTunes hij het wel goed doet door albumartiest te pakken. Mijn vraag kan je ook album artiesten instellen op je iPod touch of komt dat misschien in iOS 5. Vroeger voegde ik de gastartiesten namelijk gewoon toe achter de track met haakjes.

Alvast bedankt!

Tim

Bijdrager
    nookie

Alle nummers selecteren en dan appeltje I.
    Dan bij Opties -> Deel van Verzameling Ja ipv Nee.
    Ik denk dat het dan wel goed gaat.

Bijdrager
    timmiex

Het is geen verzamel album het is gewoon een gastartiest.

Bijdrager
    mvip

Maakt niet uit. Alle albums die je in iTunes download hebben dat ook aangevinkt.

Bijdrager
    timmiex

hoezo als je verzameling selecteert dan komt er een aparte artiest die verzamelingen heet en daar staan ze dan.

Bijdrager
    mvip

Nee. Je vult dan de albumartiest in en drukt op verzameling (dus allemaal selecteren -> meer info). Vervolgens vind je ze na synchronisatie op je iPod gesorteerd.

Bijdrager
    timmiex

dus dan moet je elke track die je in iTunes hebt als verzameling doen, en doet hij het dan op je computer ook nog goed>

Bijdrager
    mvip

Nee. Per Album..

Bijdrager
    timmiex

gekken werk.

Bijdrager
    mvip

Even een eerlijke vraag, wat doe je hier? Je leest eerst niet goed, leg ik het nog een keer uit. Vervolgens vraaf je iets wat ik ook al uitlegde, mag ik geef antwoord. En het enige wat je doet is in niet behoorlijke bewoordingen klagen.

Bijdrager
    nookie

Waarom gekkenwerk?
    Je geeft zelf al aan dat je voorheen achter de tracktitel de gastartiesten typte, handmatig. Dat is pas gekkenwerk. Tegenwoordig hoeft dat niet meer want is er een extra tab bijgekomen (Artiest, Albumartiest). Het enige wat je nu nog moet doen is een vinkje zetten of de optie JA selecteren bij een verzameling.

Bijdrager
    timmiex

misschien begrijp je me niet goed ik doe dat juist nu ook zo met albumartiest en artiest maar mijn iPod en volgens mij ook de iPad en iPhone maken geen gebruik van album artiesten. en dat is wat ik wil een iPod die album artiesten pakt en niet artiesten zodat je in je lijst van artiesten niet dit:

komt te staan maar alleen INI en dan dat er als de track word afgespeeld de gast artiesten er wel bij staan. zoals het werkt in iTunes.

Bijdrager
    timmiex

Ik wil hier toch nog even op terugkomen omdat het mij nog steeds niet is gelukt…
    @mvip sorry voor mijn gedrag nu ik het terug lees vind ik het ook een beetje raar :p.

ik heb nu precies gedaan wat jij zij:

maar dan komt er bij mij een aparte artiest op iTunes te staan genaamd “verzamelingen”:

Ik hoop dat hier een goede oplossing voor is! Ik hoor hem graag! Het is de bedoeling dat hij het en op mijn Mac en op mijn iPod goed doet. want met album artiesten en artiesten lukt het wel op mijn computer.

Bijdrager
    mvip

Mooi dat je het zelf ook in de gaten hebt, ik zie zo 1-2-3 niet precies wat er misgaat. Ben nu helaas erg druk dus kan het niet reproduceren, als er dit weekend nog niemand een oplossing heeft gevonden zal ik het proberen, want dit moet gewoon op te lossen kunnen zijn.

Bijdrager
    timmiex

tijd?

Bijdrager
    mvip

Oh ja, sorry, ik zal Siri me deze week even later herinneren zodat ik er kan werken, ben nu een PTA aan het leren.

Bijdrager
    timmiex

Alvast Bedankt!

Bijdrager
    mvip

Ik wil even mijn excuses aanbieden dat ik hier nog niet volledig naar heb kunnen kijken. School heeft mij een zwaar werkstuk opgegeven waarmee ik nu de hele tijd bezig ben. Ik heb wel even een snelle test gedaan waarin mijn uitspraken werken, maar heb dus niet kunnen achterhalen waar het probleem in zit, ik hoop dit z.s.m. te kunnen doen.

Bijdrager
    timmiex

Ok het heeft niet zo’n haast hoor,

Maar als ik het goed heb maakt het bij jou niet uit of je een album deel maakt van een verzameling?
    Ik heb het net nog een keer geprobeerd maar als ik dat doe komt er helemaal boven aan mijn kolombrouwer van artiesten een “artiest” te staan die “verzamelingen” heet…
    Heel raar dit.

School gaat voor dus, veel succes!

Bijdrager
    timmiex

Ok ik weet nou hoe je dat kan voorkomen:

iTunes > weergave > Kolombrowser > groepeer complicaties

dat moet uit staan. Nu klopt het allemaal gewoon in iTunes, Ik sluit mijn iPod aan zet het album op mijn iPod (ik doe handmatige synchronisatie dat vind ik veel fijner, ik weet niet of het daar aan kan liggen) Er is niks veranderd helaas als ik bij artiesten kijk zie ik nog steeds de artiesten en niet de Albumsartiest wel zie ik bij het knopje “meer” nu verzamelingen staan, dit werkt nu gewoon het zelfde als op het desbetreffende album te klikken. Het werkt dus gewoon het zelfde als het gedeelte waar je albums bekijkt.

Ik bedacht me ook dat het misschien kan liggen aan dat mijn iPod touch op iOS 4.2.1 draait… ik heb een 2g en dat is het hoogste wat hij kan halen.

Bijdrager
    timmiex

Iemand die mij kan helpen?

Bijdrager
    daanclasener

Oké, hier is een lijstje waar je op moet letten:

1. Bij albumartiest vul je de naam van de artiest in waar het album van is.
    2. Je kan bij de artiest de namen van alle artiesten die meedoen aan het liedje invullen.
    3. Ik weet niet of dit kan op 4.2 maar kijk op je iPod eens een bij de instellingen van muziek en zet groepeer albumartiest aan.

**: je kan natuurlijk ook bij de titel van het nummer dit: ft. <naam artiest> erbij zetten.

Bijdrager
    timmiex

het zal wel liggen aan punt 3…
    dat staat er niet bij mijn ipod en bij een iPad op iOS 5 staat het er wel.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.