12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    macnick

iPod touch (first gen) of iPod touch (second gen)

Hoi:)

Ik zit er aan te denken een iPod touch te kopen.
    Alleen ik wil wel eens weten wat het verschil is tussen de 1e en 2e generaties ipod touches.

je kunt iPhone OS 3.0 toch ook op 1e gen ipod touch draaien?

En zijn die 1e ipod touches nog nieuw te koop? (vast wel) En is de prijs ook beter?

Bijdrager
    me.com

Alles van de iPod touch 2G kan ook op de 1G, behalve Bluetooth. 3.0 uiteraard ook.
    De eerste generatie is niet meer te koop, maar wel tweedehands voor rond de 150 euro.

Verder is de iPod touch 2G niet veel anders dan de 1G, behalve de “gevormde” achterkant, de volumeknopjes aan de zijkant en het geïntegreerde Nike+ systeem.

Bijdrager
    Delta

De ipod touch 2g heeft daarnaast ook een ingebouwde luidspreker, maar echt goed geluid komt hier ook niet uit.

Bijdrager
    hellomcfly

Heb je haast? Zo niet, dan zou je kunnen wachten tot na de zomer. In september komen de nieuwe Touches en krijg je misschien voor dezelfde prijs ook een geïntegreerde camera (daar zijn geruchten over) en wat andere nieuwe functionaliteit. Of je koopt tegen die tijd een afgeprijsde 2G, want Media Markt en consorten houden na de release van nieuwe iPods vaak uitverkoop van de oude.

Ik heb zelf een 1G, maar zie toch ook wel wat in een nieuwere. Wil je alle apps kunnen blijven draaien, dan zul je voor 8 euro naar de 3.0-software moeten upgraden. Helaas loop je dan nog steeds wat functionaliteit mis die je op de 2G wel krijgt. Zie de kleine lettertjes op: http://www.apple.com/ipodtouch/softwareupdate.html

Nu gaat het wel om nuanceverschillen. Is prijs je belangrijkste criterium, dan doe je met de 1G voor minder geld een erg goede koop.

Weet iemand of de 2G ook een betere accu heeft?

Bijdrager
    wouwout

als je wilt gamen met de touch is de speaker wel erg handig (speaker = 2G). anders moet je je headset opzetten voor geluid van games.

Bijdrager
    Delta

De accu van de 1e generatie ipod touch gaat bij audio 22 uur mee en video 5 uur.
    Die van de 2g 36 uur audio en 6 uur video. De accu van de 2 g is dus beter, zelf zou ik dus de 2g kopen of als je wilt wachten tot september omdat er dan misschien nieuwe ipods komen.

Bijdrager
    Gastonw

Ik heb een eerste generatie, en mn pa een tweede, en ik moet zeggen dat de tweede echt veel beter is. Sneller, waardoor je mooiere graphics krijgt, en op een of andere manier werkt het scherm fijner, en ligt ‘ie fijner in de hand.

Bijdrager
    syltheboy

Ik wil m’n 16 GB iPod touch 1G best voor 150 euro aan je verkopen. http://tweakers.net/aanbod/advertentie/168129/16-gb-ipod-touch-1g.html

”wouwout”

als je wilt gamen met de touch is de speaker wel erg handig (speaker = 2G). anders moet je je headset opzetten voor geluid van games.

Een speaker is ook mogelijk. Deze gebruik ik voor m’n 16 GB iPod touch 1G: http://farm3.static.flickr.com/2216/2205908562_0a91ccc834.jpg Ze gaan veel harder dan de ingebouwde speakers van een iPhone of een iPod touch 2G.:wink:

Bijdrager
    M.C

Voor de prijs van een iPod Touch 16 GB kan ik ook een iPhone 2G 16GB halen.
    Wat zouden jullie doen?

Bijdrager
    boriskiss

De iPhone! Daar kan je mee bellen, die functie mis ik wel op de touch! (je broekzakken zijn zo vol)

Bijdrager
    ipodtouchje

hey iedereen
    ik wil ff een ding weten ik heb de ipod touch 2G daar kan je dus mee bellen maar ik heb gelezen dat je alleen naar anderen ipods kan bellen is dat waar? en wil misschien iemand ff alles uitleggen over het bellen
    alvast bedankt!!
    greatz

Bijdrager
    computer space
    ”boriskiss”

De iPhone! Daar kan je mee bellen, die functie mis ik wel op de touch! (je broekzakken zijn zo vol)

Ik bel ook met een Touch. Met headset (apple oordoppen met remote en mic) werkt skype fantastisch. Met skype kun je alle andere skypers (ook op desktops en laptops) gratis bellen, en met skypeout ook gewone nummers.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.