30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Bijdrager
    Richie79

iPod Touch black screen probleem

Is er al iemand die de Touch in huis heeft. Zo ja zijn jullie problemen tegen gekomen over het zwarte beeld op de Touch ?

Zwarte beelden tijdens het bekijken van video’s, zwart beeld bij foto’s/coverart ziet er meer donker grijs uit dan zwart. Het schijnt een bekend probleem te zijn bij de iPod Touch

Zie link:

http://www.tuaw.com/2007/09/17/ipod-touch-dark-screen-problems/

Bijdrager
    Joshua1

Dit is een zeer groot probleem alle Mac fora’s staan er vol mee.
    Om die redenen heb ik nu mijn pre order geannuleerd, neem niet het risico dat ik hetzelfde probleem over 2 weken krijg.
    Het is gewoon wachten op een persbericht van Apple hoe ze dit probleem gaan aanpakken.

Hier nog enkele foto’s van het ”black screen issue”
    *klik* (Links iPhone, Rechts iPod touch)
    *klik*

Bijdrager
    Richie79

Ze zeggen dat het een hardware matig probleem is maar hoop dat het een software probleem is dat ze doormiddel van een update kunnen oplossen

Bijdrager
    Zeolynx

Bij die bovenste foto vind ik het verschil nog redelijk meevallen… Maar ik heb inderdaad slechte berichten gehoord.

Bijdrager
    Richie79

Heb er zelf 1 gereserveerd, nu maar hopen dat daar niets mis mee is maar het ziet er niet echt positief uit allemaal.

Bijdrager
    B-mac-fan

Ik heb zelf de iPod Touch ook besteld. Ik hoop dat daar idd ook niets mis mee is.

Bijdrager
    macker

Het kan natuurlijk ook aan de inkijk hoek liggen, mischien dat die erg klein is en je al snel verkleuringen krijgt.

Bijdrager
    Richie79

Ik las van bezitters dat je dit hoort te zien wanneer je schuin van de zijkant kijkt, maar zelfs wanneer zij er recht voor zitten zien zij alsnog dit beeld. Het is namelijk niet alleen bij video’s maar bij alles wat een zwart op zwart achtergrond heeft, ook bij foto’s en cover art

Bijdrager
    Joshua1

Heel apart maar het lijkt erop dat je er alleen last van heb als je in een donkere ruimte kijkt en in een verlichte ruimte is het probleem verdwenen wat ik las in dit topic op het forum van Apple.
    Veel Amerikanen (in Amerika is de touch al te koop) hebben hun touch al omgeruild maar blijven dezelfde problemen houden.
    Hopelijk krijgen wij Europeanen een verbeterde versie van de touch.

Bijdrager
    Richie79

Ik vraag me af als het wel een verbeterde versie wordt. Dan vind ik het niet zo erg om wat langer te wachten tot dat die uit is :D

Bijdrager
    macer

ik had gehoord dat de fabrikant van de touchscreens had gezegd dat het kwam door het beschermlaagje dat apple had toegevoegd aan het touchscreen. en dat sommigen er helemaal niks van merken..

Bijdrager
    Richie79

Hmm dat zou best kunnen. Ik las namelijk wel dat de Touch als best uit de test kwam wanneer ze met hun sleutels over de scherm gingen, zat namelijk geen 1 kras op.

Maar volgens Apple is de scherm het zelfde als die van de iPhone en daar heb je het probleem namelijk niet.

Bijdrager
    Joshua1

Apple moet snel met een antwoord komen dit kan zo niet, het regent klachten, veel orders zijn geannuleerd en op alle mac fora staat wel wat over het probleem.
    En bij iedere review van de touch zijn er wel kritieken te vinden over het scherm, ik kan mij niet voorstellen dat Apple dit negeert.

Bijdrager
    Brainiac

Om dan nog maar te zwijgen over de schermen bij de nieuwe nano.. . Kunnen ze daar bij Apple geen producten meer uitbrengen die direct goed werken? Tegenwoordig scheelt er wel altijd iets aan.. .

Bijdrager
    .Arne
    ”Richie79″

Hmm dat zou best kunnen. Ik las namelijk wel dat de Touch als best uit de test kwam wanneer ze met hun sleutels over de scherm gingen, zat namelijk geen 1 kras op.

Maar volgens Apple is de scherm het zelfde als die van de iPhone en daar heb je het probleem namelijk niet.

Heb je toevallig een linkje naar zo’n schermtest van verschillende apparaten (waaronder de Touch)?

Bijdrager
    Richie79

http://www.youtube.com/watch?v=kzbxpSwDetk

Hij is in iedergeval scratch free :D

Bijdrager
    Jpunt

damn! dat is nog eens indrukwekkend. heeft de ipod classic dit ook?

Bijdrager
    .Arne

Wow, erg indrukwekkend inderdaad. Zalig, kan ik ‘m makkelijk meenemen zonder al te veel zorgen. Bestaan er ook filmpjes die de stevigheid testen? (Kwestie van breken of barsten of iets dergelijks.)

Bijdrager
    Richie79

Ja ik had er ergens een filmpje van gezien dat die hem liet vallen, dat die hem in een zak stopte met metalen voorwerpen en dan er mee ging schudden, was niets aan de hand maar de iPod Classic was wel gevoellig voor krassen.

Ik zal kijken als ik die site nog ergens kan vinden:)

Bijdrager
    Joshua1

Hier zie je een nog beter voorbeeld van black screen probleem.

Kijk eerst op dit plaatje:
    *klik*
    Nr00(meest linkse plaatje) is donkerder als nr10(2e van links), zo hoort het te zijn.

Nu heeft iemand die zelfde site op zijn iPod touch bekeken en dit zijn de resultaten:
    *klik*

Je ziet dat nr10 donkerder is als nr00.

Nr10 moet juist lichter zijn zoals je zag op het plaatje in de eerste link.

Bijdrager
    Richie79

Klopt ik had hier ook screenies van gezien op 1 van de forums. Hij had ook een hele screentest gedaan die je normaal op je monitor doet om dode pixels te bekijken

Bijdrager
    Richie79

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=357320

” There are no bad screens
    Really. And there are no good screens. They are all the same, and this is an intensely subjective conversation now chiefly fueled by emotion. The problem is the curve that the video driver is delivering to the screen. This is a SOFTWARE FIX. I have simulated a fix for any problem photo in Photoshop that will make it look perfect on ANY iPod touch. There isn’t one that I can’t make good using the same algorithm in Photoshop. It will be the same for video.

SO, everyone take a nice deep breath. Apple WILL come out with an update that fixes this problem. Those who believe they have good screens now won’t see a difference. Those who believe they have bad screens now will. Those who will want to turn the LCD screens until they go negative will just continue to do that (cuz that’s just they way they are). But it’s an easy fix with the video driver for the screen.

For now, just sit tight and enjoy your really cool new iPods…

Bob”

I think this makes a bit of sense. If the problem is hypersensitive contrast/color display, then isnt a logical solution to adjust the video data before it displays? Not sure though… but this will save a ton of grief if it can be solved with firmware.

Hopelijk is dit waar en kan het probleem door een firmware opgelost worden :D

Bijdrager
    macer

tot mijn geruststelling lees ik net op ilounge ( http://www.ilounge.com/index.php/news/comments/apple-ipod-touch-screen-issues-being-remedied/11477 ) dat apple iets aan de screen issues gaat doen :D

Bijdrager
    Joshua1
    ”macer”

tot mijn geruststelling lees ik net op ilounge ( http://www.ilounge.com/index.php/news/comments/apple-ipod-touch-screen-issues-being-remedied/11477 ) dat apple iets aan de screen issues gaat doen :D

Ja het blijkt dat iPod touchs die beginnen met het serienummer: 9C738xxxx goed zijn.

Bijdrager
    Richie79

Klopt ik had het net ook gelezen, alles dat vanaf week 38 wordt geshipped blijkt goed te zijn. De defective screens voor de iPod Touch schijnt in week 36/37 gemaakt te zijn. Je kunt de week checken in de serial code wat je al had aangegeven. Het eindigt met 38, wat betekent week 38

Ander manier om het te checken is de art work van de doos

Touches made from week 36 and 37 have Corinne Bailey Rae on the front, whilst the week 38 ipods have Macy Gray (although some are still using the Corinne box).

Als ze in Europa geshipped worden en die van mij binnen is zal ik maar eerst even de serial en de box checken :D

Bijdrager
    Joshua1

Graag, dan kan ik mijn order opnieuw plaatsen 8)

Bijdrager
    danielpunt

Deze week halen mijn ouders er 1 voor mij op in New York ( 8) ) Hoe kunnen ze zeker zijn dat ze er 1 mee krijgen zonder die problemen? Ik hoorde van iemand iets over het doosje? Weet iemand dat precies?

Bijdrager
    Joshua1
    ”danielpunt”

Deze week halen mijn ouders er 1 voor mij op in New York ( 8) ) Hoe kunnen ze zeker zijn dat ze er 1 mee krijgen zonder die problemen? Ik hoorde van iemand iets over het doosje? Weet iemand dat precies?

De serienummer (staat op de achterkant van het doosje) moet met het volgende nummer beginnen 9C738xxxx, dan ben jij vijwel verzekerd dat je een goede iPod heb.

Bijdrager
    danielpunt

Dat wist ik wel, maar ik bedoel echt het doosje zelf. Maar er schijnt dus op de ‘foute’ iPod’s Macy Gray te staan, en op de goede (vanaf w38) een andere (die ik niet ken)

Overigens zijn niet alle iPod met Macy verkeerd, maar een aantal.:)

Bijdrager
    Richie79

Nee andersom juist, de Macy Gray zijn de nieuwe shipment met serie nummer 38. Als je die krijgt zit je goed:)

Corinne Bailey Rae staat op het doosje met de foutieve scherm

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.