5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    joice

iPod Touch alsnog reservekopie maken in iTunes

Mijn dochter heeft sinds oktober een iPod Touch 5th generation en die wordt heel intensief gebruikt. Alleen: ze heeft er nog nooit een reservekopie van gemaakt. Nu hing ik hem dus eens aan mijn Macbook met het idee een reservekopie te maken, maar omdat het de eerste keer is dat dat gebeurde, kreeg ik de optie om ofwel hem te configureren als nieuwe iPod, ofwel om een reservekopie terug te zetten. Beide wil ik niet: bij de eerste is ze alle apps en instellingen en foto’s en dergelijke kwijt, lijkt mij? En de tweede kan niet, want ik heb nog geen reservekopie. Kan iemand me vertellen hoe ik nou toch een reservekopie van deze iPod Touch kan maken?

Bijdrager
    Beech

Hier zijn natuurlijk handleidingen voor. Je hoeft helemaal geen reservekopie meer te maken want die staat in iCloud. Maar als je dat wel wilt lees dan dit.

Hier nog meer informatie.

Dit is ook de plek voor antwoord op je vragen.

Bijdrager
    joice

Dank je wel voor je antwoord (al proef ik er wat ironie in, kan dat?). Ik snap wat je wil zeggen, maar ik zie ook dat ik mijn vraag niet helemaal goed gesteld heb. Excuses daarvoor.

De iPod maakt alleen een reservekopie in iCloud als je dat ingesteld hebt, en dat heeft ze niet. Dus ze heeft daar geen reservekopie Ze heeft een 32GB iPod Touch en een standaard iCloud is volgens mij maar 5GB of zo? Maar goed, ook dit was eigenlijk mijn punt niet.

Wat ik eigenlijk wil weten is: als ik iTunes opstart krijg ik dus de twee opties die hierboven staan: een reservekopie terugzetten of configureren als een nieuwe. Maar ik wil allebei eigenlijk niet, ik wil gewoon door en naar iTunes zelf, zodat ik bijvoorbeeld een filmpje of muziek op haar iPod kan zetten. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb echt wel gegoogled, maar ook jouw links geven geen antwoord op die vraag.

Bijdrager
    SunKeeper

iTunes > Voorkeuren > Apparaten > ”Voorkom automatische synchronisatie van iPods, iPhones en iPads

Schakel dat vinkje eens in even zonder dat de iPod aangesloten is. Daarna kun je die wel aansluiten zonder dat iTunes zich er direct mee gaat bemoeien.

Bijdrager
    joice

Ah, dat is een optie inderdaad, dat ga ik eens proberen. Dank je wel alvast!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.