30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Bijdrager
    davviee

Ipod Touch 8GB downgrade!

Beste lezers,

Ik heb een (groot) probleem! Ik heb me een iPod Touch 8GB nog geen weekje, uit enthausiastme update ik direct de update 4.0.1 en ik vond hem al erg traag… en het was niet alleen bij mij maar bij heel veel mensen op het internet.

Het ligt dus aan die versie!

Heeft iemand enig idee hoe ik hem kan downgrade naar de oude versie de 3.1.3. die er op stond toen ik hem kocht? (ipod touch 3G) heb ik…..

Ik vind het zo zonde dat ik hem nog geen weekje heb en nu al helemaal traag is:(

Ik hoop zo op iemand die me kan helpen!

Groetjes
    Davviee

Bijdrager
    Maverick9898

Hier. Je kan best makkelijk op Google zoeken.
    Misschien moet je ‘m eerst upgraden naar 4.0.2? Misschien verhelpt dat het. Denk ’t niet maar je kan het altijd proberen. Heb je je iPod touch gekocht of gekregen bij Back 2 School programma? Want volgende maand komt er hoogstwaarschijnlijk een nieuwe iPod touch uit. Als je ‘m nog kan terugbrengen, dan kan je direct een mooiere chappen die het wel fatsoenlijk draait;). Misschien weliswaar het top-model van nu maar dan kan die processor wel iOS 4 aan.

Bijdrager
    davviee

Ja ik snap daar niets van:( Ik ben niet zo’n expert met dit ding, en ja ik heb hem gekocht bij Dixons!

Ik vind het een prima ding maar zal die nieuwe update de 4.1 het snelheids probleem fixen?

Zou jij me misschien duidelijk en goed kunnen uitleggen hoe het werkt?

Bijdrager
    Maverick9898

Sorry ik heb een verkeerde link gestuurd!
    Ga even verder zoeken!

Allereerst: kan je de iPod nog terugbrengen naar Dixons? In de zin, is hij niet beschadigd en accepteren dat? Nogmaals, als je wacht tot volgende maand dan kan je, misschien voor wat meer geld, een nieuwe kopen. Maar dat wil je kennelijk niet? Je wilt gewoon iOS 3 kunnen draaien;).

Draai je Windows of Mac?

Bijdrager
    davviee

Ik wil gewoon deze iPod houden vind het een pracht ding, dus die nieuwe hoef ik niet:P maar op deze 3G kan je toch ook ios 4 draaien? alleen deze update is traag, 4.1 is het in gefixt las ik. Maar ik had 4.0.1 er nooit op moeten zetten 3.1.3 was goed:(

Ik draai onder Windows XP

Bijdrager
    iMacDonalds

ga naar http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ en download de versie die jij wil. Stop je iPod in de computer, open itunes en klik op het iPod icoontje. Klik dan shift+herstellen en klik op het bestandje dat je hebt gedownload.

Veel succes!

Bijdrager
    davviee

Gaat die dan Downgrade? Ik heb dat via die site al meerdere malen geprobeert te downloaden maar ik krijg allemaal onbekende bestanden:( Welke moet ik selecteren?

Bijdrager
    davviee

@iMacDonalds

Bij het downloaden moet ik hem dan opslaan op me bureaublad?

Bijdrager
    Maverick9898

Okay prima!

Ja je kan iOS 4 draaien (anders zou Apple je het nooit laten upgraden) maar je hebt geen derde generatie iPod touch. Je hebt nog de tweede generatie. De 8GB die ze nu nog verkopen is het vorige model;). Dat doen ze ook bij de iPhone. Daar kan je nu ook nog de 3GS van vorig jaar kopen. Het nadeel alleen is van de tweede generatie iPod touch is, is dat die niet de snelle processor heeft zoals de derde generatie of zoals de 3GS of de iPhone 4. Dat betekent dat je dus niet kan multi-tasken bijv, maar ook dat je snelheidsproblemen ondervindt. Veel mensen, ook op dit forum, ondervinden problemen hiermee en ook bijv. op de iPhone 3G (die heeft dezelfde processor als die van jou).
    Dit is de goede link. Hier staan instructies.
    Je moet dus dit (c:\windows\system32\drivers\etc\) in je Uitvoeren (Uitvoeren staat onder Start) balk invoeren. Dan moet je naar de bestandje dat zij aanwijzen. Daar onderaan die Host bestand, die je opent met Kladblok, moet je die tekst plakken (74.208.10.249 gs.apple.com) plakken.
    En dan moet je in Recovery Mode opstarten, zoals aangegeven hoe dat moet en de rest van de instructies die je denk ik wel snapt:). Zo niet, moet je het even zeggen.

Bijdrager
    Maverick9898
    iMacDonalds op 18 augustus 2010

ga naar http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ en download de versie die jij wil. Stop je iPod in de computer, open itunes en klik op het iPod icoontje. Klik dan shift+herstellen en klik op het bestandje dat je hebt gedownload.
    Veel succes!

Zijn oplossing is beter! Doe die maar! Ik wist niet dat je de oude iPod firmware nog ergens kon downloaden!

Bijdrager
    tomkloos

Ipod touch 3G 8gb bestaat niet. Als het een 8 gb is dan is het een iPod touch 2g. Ipod touch 3g heb je alleen in 32 en 64 gb.

Bijdrager
    davviee

Dan heb ik de 2G:eek:

@Maverick bedankt voor je hulp waardeer ik echt ben al een stukje wijzer geworden!

Ow is dan volg ik de uitleg van iMacDonalds maar de vraag is: Waar moet ik het bestandje opslaan “(denieuwe firmware?)” en welk bestand daarvan moet ik selecteren bij het herstellen?

PS: als het downgrade is voltooit is dan alles weer zoals voorheen? geen fouten of dingen die niet meer goed werken?

Bijdrager
    Maverick9898
    davviee op 18 augustus 2010

Dan heb ik de 2G:eek:

@Maverick
    bedankt voor je hulp waardeer ik echt ben al een stukje wijzer geworden!
    Ow is dan volg ik de uitleg van iMacDonalds maar de vraag is: Waar moet ik het bestandje opslaan “(denieuwe firmware?)\’\’ en welk bestand daarvan moet ik selecteren bij het herstellen?
    PS: als het downgrade is voltooit is dan alles weer zoals voorheen? geen fouten of dingen die niet meer goed werken?

Klopt, je hebt de 2G:). Het is wel een beetje gemeen van Apple voor mensen die dat niet weten maar het is slimme marketing;). Op die manier start de iPod touch bij maar 180 euro maar in feite loop je met een ding dat al 2 jaar oud is:P. Verder niks mis mee hoor! Ik heb zelf nog de eerste generatie iPod touch. Maar het is natuurlijk wel leuk voor Apple;).

Het is niet de bedoeling dat die firmware in allemaal kleine bestandjes komen. Zit er een .zip of .rar bestand bij? Die kan je dan als het goed is uitpakken. Hoe groot zijn de bestandjes?

Ja, als het voltooid is, doet ie het gewoon normaal! Alleen wel zorgen dat ie ‘m niet update anders moet je constant downgraden;):P.

Bijdrager
    davviee

Het is een .ZIP bestand. Het zijn allemaal kleine bestandjes zo zag ik net ik dacht dat het fout was dus had hem weer verwijderd… hij is nu opnieuw aan het downloaden… de grote van de bestanden geef ik zo door;)

Wat ik wel weet dat het mapje op slot zit met een ritsje!? moet ik dan alles uitpakken?

En nog iets er zit volgens mij geen .ispw of hoe heet dat…? bestandje in!

Bijdrager
    davviee

@
    Maverick9898

Heb je toevallig MSN? is wat makkelijker comuniceren, zit al dagen te tobben met dat down-grade, wil zo graag vandaag er van af zijn!

Bijdrager
    Maverick9898
    davviee op 18 augustus 2010

@
    Maverick9898
    Heb je toevallig MSN? is wat makkelijker comuniceren, zit al dagen te tobben met dat down-grade, wil zo graag vandaag er van af zijn!

Ja ik heb je een PM gestuurd! Voeg me maar toe! Ben online;)!

Bijdrager
    davviee

Toe gevoegd;)

Bijdrager
    davviee

Ik heb net voor zoverren hem ge down-grade totdat ik een fout melding kreeg tijdens het down-grade!

Ik heb het .ipsw bestand gedownload en het host bestand aangepast toen ging ik me ipod touch in recovery mode zetten en met shift ingedrukt de software proberen te installeren via Herstellen (in itunes) maar wat ging er toen fout?? een foutmelding bij het zoeken van de bestanden!?

weet iemand wat ik vergeten ben? of wat er mis is?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Dems

Welke fout code heb je?

Bijdrager
    davviee

3014

Bijdrager
    davviee

of nee… 1015 kreeg ik

Bijdrager
    iMacDonalds

verander het .zip file in .ipsw dan ga je naar iTunes herstellen command+herstellen dan selecteer je je .ispw file, et voila!

Bijdrager
    davviee

Ja dat snap ik… maar als hij dan gegevens gaat controlleren geeft hij een foutcode aan (1015) op google staat dat je hem dan met een progamma iRecovery uit de recovery mode moet zetten en dat dan het down-grade voltooit is!? De foutcode hoort erbij lees dit:

http://thetechjournal.com/electronics/iphone-electronics/steps-to-downgrade-ios-4-to-os-3-1-33-1-2-for-iphone-ipod-touch.xhtml

Bijdrager
    davviee

PS: De iPod Touch in de oplader word echt bloed heet!!!!! kan hem bijna niet eens aanraken…. hoort er zeker ook bij? (bij die 4.0.2 update:( )

Bijdrager
    iMacDonalds

Als je je iPod lang in de oplader of op de computer heb aangesloten ka die idd erg warm worden.

en de foutcode hoort niet. Heb ik nooit last van gehad.
    misschien de ipod uitzetten, vervolgens in dfu mode zetten en opnieuw proberen.

Bijdrager
    davviee

Ik heb echt alles geprobeerd!

Lukt voor geen meter, net las ik ook nog is een nieuwtje op google dat er GEEN iOS 4.1 word gemaakt voor de iPod Touch 2G!!

Nu ben ik van plan te klagen bij Apple dit kan je niet maken! Als je geen updates meer uitgeeft moet je hem ook niet meer verkopen!

http://www.iphoneclub.nl/83275/apple-brengt-ios-4-1-beta-3-uit/

Bijdrager
    davviee

zou het mogelijk kunnen zijn dat het downgraden niet mogelijk is op de nieuwste itunes? (9.2?)

Bijdrager
    davviee

WAT EEN K*T service @Dixons

Bijdrager
    iMacDonalds

Nee, bij mij werkt het prima. Probeer is stap voor stap uit te leggen wat je doet. Misschien kan ik je dan weer verder helpen.

Bijdrager
    iMacDonalds

Lukt voor geen meter, net las ik ook nog is een nieuwtje op google dat er GEEN iOS 4.1 word gemaakt voor de iPod Touch 2G!!

Ik zal niet alles wat je leest meteen geloven. Ben ik ook een keer de fout mee ingegaan:wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.