11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Ezra

iPod Touch 2nd Peer-To-Peer Functie

Hallo allemaal,

Hoe kan je dankzij de 3.0 OS tegen elkaar spelen? Gaat dat via een Wi-Fi netwerk? Bluetooth hebben ze toch niet of wat anders wie weet het?

Groeten,

Ezra

Bijdrager
    iJust

Tweede generatie iPod touch heeft wel degelijk bluetooth… Kum je aanzetten in Instellingen>Algemeen>Bluetooth

Kan dus zowel via wifi als via bluetooth, de keuze is aan de ontwikkelaar van de app, hoewel Apple bluetooth lijkt te stimuleren.

Bijdrager
    DouweM

Alle iPhones hebben bluetooth, van de iPods weet ik het niet zeker. Via die Bluetoothverbinding kun je multiplayer gamen.

Bijdrager
    Hillman5100

Zijn er wel spelletjes waarmee je multiplayer kan spelen?

Bijdrager
    iJust

Real Racing bijvoorbeeld heeft op dit moment al Multiplayer via Wifi.

Binnenkort ook via bluetooth, maar dat was pas vanaf OS 3.0 mogelijk, vandaar dat het wat op zich laat wachten.

Het voordeel bij Bluetooth zal natuurlijk zijn dat je geen Wifi-infrastructuur nodig hebt, en het dus zelfs bv. in de trein kunt gebruiken

Bijdrager
    Ezra

iJust ik heb laatst bij mijn vrienden door hun instellingen gesnuffeld en ik zag helemaal niks over Bluetooth al kan ik me dat wel herinneren en op de Apple site zie ik er ook niet veel van terug..

Bijdrager
    iJust

Ik vind het inderdaad nergens op de website.

Hadden die vrienden al OS 3.0?

De Nike+ chip in de tweede generatie touch was eigenlijk gewoon een Bluetooth-chip. De Bluetooth-functionaliteit was in OS 2.x echter verborgen.

Met OS 3.0 is dit nu beschikbaar gesteld.

Bijdrager
    iJust

O eindelijk wat gevonden op de Apple website. Wel goed verborgen

http://www.apple.com/ipodtouch/softwareupdate.html

Bijdrager
    Ezra

Ja er staat inderdaad dat de 2e generatie peer-to-peer ondersteunt maar echter niet via Bluetooth. Want er staat met een vriend naast je of iemand aan de andere kant van de wereld. En dan zou je eerder denken aan een Wi-Fi connectie.

Bijdrager
    iJust

Er vlak naast staat wel dat de iPod touch tweede generatie stereo bluetooth heeft;)

En peer-to-peer kan dus via allebei. Met het eerder genoemde voordeel bij bluetooth (geen infrastructuur nodig, en dus overal beschikbaar)

Bijdrager
    RobinH
    ”Hillman5100″

Zijn er wel spelletjes waarmee je multiplayer kan spelen?

Ik dacht dat je flight control multiplayer kon spelen.. (je moet wel van te voren op allebei de apparaten de blauwtand aan zetten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.