30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Breuf

iPod touch 16 GB Eur 285

iPod classic 80G Eur 178
    iPod classic 160 GB 249
    iPod touch 8 GB Eur 213
    iPod Touch 16 GB Eur 285

Uiteraard komen hier de verzendkosten bij en misschien nog een belastingaanslag van vadertje staat.

Prijzen bij Amazon.com USA. Interessant of niet?

Als mensen een iPod kopen zullen ze de volgende afweging maken: gebruikersgemak vs. opslagcapaciteit.

Weegt het gebruikersgemak van de Touch op tegen de veel grotere opslagcapaciteit van de Classic. Voor Eur 50 (prijzen in NL) minder heb je 144 GB meer opslagruimte. Ik zou persoonlijk voor de Classic gaan. De nieuwe features van de Touch zijn ongetwijfeld prachtig maar voor mij zijn twee zaken belangrijk aan een speler: het geluid en de opslagcapaciteit. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Breuf

Bijdrager
    Melle

Hey

Ik heb net den nano (8GB) besteld,
    (back to school-actie)
    maar ik zou voor opslagcapaciteit kiezen,
    want gebruiksgemak is -naar ik hoop -bij alle ander ipods ook meer dan behoorlijk… niet?

Michael

Bijdrager
    KarelWillem

De iPod Touch kies je voor het mooie en grote scherm (film!) en voor de WiFi/Internet-mogelijkheden.
    Dat is dus een heel andere speler dan de Classic.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

even een onderbouwing voor mijn stem

De muziek die op mijn powermac staat is nu goed voor 80 GB maar als je kijkt naar wat ik daarvan de afgelopen 12 maanden heb geluisterd past dat in 4GB.

Is het nodig die xtra GB’s.

Waarom dan ?
    OMDAT HET KAN?
    omdat het maar €50 scheelt?

ik heb geeneens zo veel muziek en films en al had ik die dan paste het niet op mijn mac omdat die al vol staat met software en data die je wel dagelijks gebruikt. Wat moet je in godsnaam met 160GB aan muziek en films in je broekzak? je kan ze toch niet allemaal kijken op 1 batterijlading en het neemt onnodig opslag ruimte in op je comp of externe HD als je alles daar op bewaart.

Maargoed ik begrijp het willen hebben van de grootste capaciteit om dat het KAN wel.

kan je stoer doen van ik heb de grootste.
    ja… en dan….?

Nuttig is anders. Ik neem dan liever de 16GB touch voor films en fun en mijn 8GB oude nano voor muziek dat zou ook volstaan. Ik kam nog niet met ruimte gebrek. Geld speelt op die prijs geen rol tis immers maar 50 euro verschil;) een grotere rol speelt ga je die EXTRA ruimte optimaal benutten.

Ik niet mijn favo’s passen in 4GB beetje zonde;) maar dat zal voor iedereen weer anders zijn denk ik .

Bijdrager
    fatboysmart
    ”4saus”

Is het nodig die xtra GB’s.

Waarom dan ?
    OMDAT HET KAN?
    omdat het maar €50 scheelt?

Nee… niet om stoer te doen, maar om altijd dat nummer bij je te hebben dat je wil horen. Het is mij al te vaak voorgekomen dat op mijn oude ipod mini net niet dat album stond dat ik wilde draaien, en natuurlijk altijd als m’n iMac niet in de buurt is… daarom.

Bijdrager
    MacAanZee

Het zijn gewoon twee heel verschillende producten. Ik heb nu de iPod 60Gb, die staat vol met 3000 liedjes, 4000 foto’s, 1000 videoclips en zo’n 30 films en popconcerten.
    Alsik de classic zou hebben, zou ik er veel meer films op kunnen zetten. Dat is leuk. Heb je alle films bij je die je mooi vindt. Toch zou ik OOK de iPod touch willen hebben, voor de internetmogelijkheden.
    Dan zou ik die 16 Gb vullen met mijn meest favoriete muziek, clips, foto’s en een paar films.

Bijdrager
    WaZoo
    ”MacAanZee”

Toch zou ik OOK de iPod touch willen hebben, voor de internetmogelijkheden.

Sorry hoor, maar koop dan de iPhone…

Bijdrager
    Joshua1
    ”WaZoo”
    ”MacAanZee”

Toch zou ik OOK de iPod touch willen hebben, voor de internetmogelijkheden.

Sorry hoor, maar koop dan de iPhone…

Maar het duurt nog zo lang voordat de iPhone in NL is beland.:(

Bijdrager
    WaZoo

Geduld…en anders bestel je um in de usa, scheelt een hoop euries hehe

Bijdrager
    Joshua1

Jah heb alleen geen zin in het hack gezeik, 1 firmware update en je kan weer opnieuw beginnen en trouwens zit nog 1 jaar vast aan mijn Telfort abbo.
    Dus die iPod touch word een ‘warmmakertje’ voor mijn toekomstige iPhone:P

Bijdrager
    KarelWillem

iPhone:
    – duurder
    – abonnement
    – groter
    – zwaarder
    – nog minstens maanden niet in NL verkrijgbaar

iPod Classic:
    – kleiner scherm
    – geen Internet

Daarom: iPod Touch.

Daarnaast graag minimaal een 80 Gb Classic. Maar dat komt nog wel.

Ik heb 56 Gb muziek. Daarvan is het laatste jaar ALLES een keer gedraaid.
    Dus ja, ik heb dat graag allemaal bij me.
    Bovendien meestal gebruikt in de auto (= constant stroom).

Bijdrager
    MacAanZee

Het kan ook nog een half jaar duren voordat de iPhone hier komt. Inderdaad heb ik die liever.

Geblokkeerd
    Breuf
    ”Breuf”

iPod classic 80G Eur 178
    iPod classic 160 GB 249
    iPod touch 8 GB Eur 213
    iPod Touch 16 GB Eur 285

Uiteraard komen hier de verzendkosten bij en misschien nog een belastingaanslag van vadertje staat.

Prijzen bij Amazon.com USA. Interessant of niet?

Bestellen van deze iPods vanuit Europa bij Amazon US kan dus niet:

*** We’re sorry. This item can’t be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order by changing its quantity to 0 and clicking the update button below. ( See geographical restrictions.) ***

Breuf

Bijdrager
    WaZoo
    ”KarelWillem”

Daarom: iPod Touch

Dus een Touch voor internet en een paar mp3-tjus?
    Duur grapje!

Dan zie ik dus meer in een combi Classic 80G (heb nl. ook een grote verzameling, past daar bij lange na nog niet eens op) en een iPhone, wachten dus…

Bijdrager
    mvdenberg

Ik zou voor de iPod classic gaan: veel meer muziek/video/foto’s bij je! Bovendien kun je die ook nog serieus als externe harddisk gebruiken.
    Wat heb je nu aan internet op de touch? Thuis kruip je toch veel sneller achter je mac/laptop: werkt veel fijner dan op zo’n klein schermpje. En onderweg moet je maar hopen dat je gratis accesspionts tegenkomt.

Welke iPod heb nu? Wat is de beperking hiervan? Hoeveel muziek/foto’s/video wil je meenemen?
    Ik geloof niet dat de iPod classic nu ineens niet minder gebruiksvriendelijk zal zijn: iPods zijn dat al jaren niet.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”WaZoo”
    ”KarelWillem”

Daarom: iPod Touch

Dus een Touch voor internet en een paar mp3-tjus?
    Duur grapje!

Tsja, zo kiest iedereen weer ergens anders voor. Apple is slim… :wink:

Een duur grapje? Nee hoor.

De Touch is niet voor een paar MP3-tjes bedoeld. Ik kies voor Internet en films.
    Enig goed alternatief is momenteel een MacBook.
    Maar die kost 700 euro meer.
    En is een beetje lastig in m’n zak te steken.

En een iPhone kiezen is geen dure grap?
    399 (?) euro voor 8 Gb en een dik abonnement?

Bovendien heb ik niet de geringste behoefte aan bellen.

Internet op de Touch is vreselijk handig voor de gelegenheden waar ik het voor gebruik.
    Weekenden weg en vakanties bijvoorbeeld. Chatten met thuis (ja, dat kan…), e-mail sturen, etc.
    WiFi spots zijn er genoeg. Campings en hotels zonder worden al zeldzaam.

McDonalds en Ikea hebben daarnaast lekkere koffie en goedkoop eten (èn WiFi).

Neemt niet weg dat er ook nog wel een Classic gaat komen.
    Want die 60 Gb muziek heb ik ook wel graag mee.

Mooiste zou dus een 160 Gb iPod Touch zijn.

Bijdrager
    WaZoo
    ”KarelWillem”

Mooiste zou dus een 160 Gb iPod Touch zijn.

En als ik daar dan mee kan bellen en navigeren koop ik um blind!
    En dat is geen grap:)

Bijdrager
    KarelWillem

Oh ja, navigatie hebben we ook nog. :wink:

Ja, dat is de ideale combi.

– telefoon
    – navigatie
    – internet
    – iPod
    – 160 Gb

edit:
    ——
    Maar dan moet wel ALLES tegelijk kunnen werken.

Anders kunnen de kids in de auto geen films kijken als ik moet navigeren of naar huis bellen.

:P

Bijdrager
    WaZoo

JA!!!!
    Met een video-out die ik aan kan sluiten voor de koters achterin! Soort van extern scherm, de draden liggen toch al in de Veulvo:D

Bijdrager
    mvdenberg

Nou, de poll staat op dit moment op 50% – 50% ! Spannend dus wat de TS zal besluiten! En natuurlijk ook wat de eindstand zal worden! :)

Bijdrager
    KarelWillem
    ”WaZoo”

JA!!!!
    Met een video-out die ik aan kan sluiten voor de koters achterin! Soort van extern scherm, de draden liggen toch al in de Veulvo:D

Ehm… op alle nieuwe iPods (op de Shuffle na) zit video-out.

En die ga ik i.d.d. inprikken op de twee 7″ beeldschermen in de auto.

Geen losse DVD’s meer mee.

En kiek! Laat dat op een iPhone nu net NIET zitten.

——————–
    even off-topic:

Grappig hoe Apple haar klanten probeert voor de gek te houden met hun dure AV-kabels.
    Alle kleuren (geel, wit, rood) zijn verwisseld.
    Bij gebruik van een goedkope AV-kabel denk je dus dat het niet werkt.

Maar dan doe je gewoon dit:
    rood in geel
    geel in wit
    wit in rood

En hopseflops: je goedkope AV-kabeltje van 5 euro werkt prima.

Bijdrager
    WaZoo

Geen video-out op de iPhone??? Dat ding klinkt steeds slechter:(

De video-out op de nieuwe iPods ken ik natuurlijk al, maar dat het als een extern (tweede) scherm werkt, waar ik iets anders op kan draaien, dus niet…

Nou, als die Apple jongens dit draadje eens goed doorspitten, weten ze wat ze moeten doen de komende paar maanden. Moet te doen zijn toch? IK heb alle vertrouwen hehe

Bijdrager
    KarelWillem
    ”WaZoo”

Geen video-out op de iPhone??? Dat ding klinkt steeds slechter:(

De video-out op de nieuwe iPods ken ik natuurlijk al, maar dat het als een extern (tweede) scherm werkt, waar ik iets anders op kan draaien, dus niet…

De iPhone zou in eerste instantie video-uit krijgen, maar dit feest is (bij mijn weten) niet door gegaan.

Bijdrager
    Gijs Raggers

De nieuwe PSP heeft wel video out en kost slechts 169 euro, gewoon leuk voor erbij. Voor mij de ideale reisgenoot voor mn kleine dochters.

Bijdrager
    WaZoo

Daar staat toch geen apple logo op?

Oh nee, dan was ie duurder:evil:

Bijdrager
    Rapatski

Die prijzen slaan dus nergens op…

Bijdrager
    Cenobyte
    ”KarelWillem”

iPhone:
    – duurder
    – abonnement
    – groter
    – zwaarder
    – nog minstens maanden niet in NL verkrijgbaar
    Daarom: iPod Touch.
    .

Dus als ik het goed begrijp wil jij over een maand of 3 die iPod Touch weer aan de wilgen hangen?! Da’s geld weggooien als je het mij vraagt?

En geen video-out op de iPhone is begrijpelijk. Er zit ook geen SCART op… Het ding moet wel een beetje handelbaar blijven en het blijft een PDA. Bovendien: als je graag films kijkt ga je toch geen iPod aan je TV hangen?!

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, ik ga over 3 maanden geen iPhone kopen.
    Dan is hij trouwens ook vast nog niet verkrijgbaar hier.

En de video-out is voor de 7″ schermen in de auto.

Weloverwogen keus dus.

Daarnaast is de iPod Touch kleiner en lichter dan de iPhone en heeft die Touch wèl video-out.

Bijdrager
    Cenobyte
    ”KarelWillem”

Nou 5 maanden dan. Maar dan is je Touch nog steeds relatief nieuw, ergo: weggegooid geld voor dat apparaat (ALS je natuurlijk een iPhone wil kopen)

Daarnaast is de iPod Touch kleiner en lichter dan de iPhone en heeft die Touch wèl video-out.

Tuurlijk, maar de iPhone heeft een berg communicatiestuff aan boord die de Touch niet heeft. Als je bij al die zooi nog zaken als video-out zou willen hangen, wordt het een veel te grote/zware PDA.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Cenobyte”
    ”KarelWillem”

Nou 5 maanden dan. Maar dan is je Touch nog steeds relatief nieuw, ergo: weggegooid geld voor dat apparaat (ALS je natuurlijk een iPhone wil kopen)….

Lol.

Heb je een beetje moeite met lezen?

Hoe vaak moet ik zeggen dat ik GEEN/NIET/NOOIT een iPhone wil kopen. :wink:

Ik wil geen iPhone. Ik wil een iPod. Een iPod met Internet en film.
    Niet meer en niet minder.

Ik wil NIET bellen dus. Dat doe ik nu ook nauwelijks.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.