7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jurian

ipod synchroniseren met nieuw mac

ik heb vandaag mijn nieuwe macbook binnen gekregen en kan ik daar zo mijn iPod aankoppelen en laten synchroniseren?
    Mijn huidige iMac gaat dus weg en nu wou ik eigenlijk de iPod gebruiken om de foto’s over te zetten. Is dit mogelijk?

Alvast bedankt

Geblokkeerd
    Anoniem

Je kan in de voorkeuren van iTunes aangeven dat de iPod als externe HD mag
    worden gebruikt. Op die manier kun je foto’s e.d. overzetten;-)

Bijdrager
    yvinhei
    Bijdrager
    jurian

ja ok, dat weet ik, maar als ik de iPod voor de eerste keer met de nieuwe macbook synchroniseer levert dit dan geen problemen omdat je normaal gesproken de iPod toch ook niet kan gebruiken op twee Macs.

Of voor de zekerheid de muziek allemaal overzetten, iPod leeg hebben en er dan aan doen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Je krijgt gewoon eerst de melding dat je de iPod op een nieuwe computer hebt aangesloten. Dan vraagt hij namelijk of je hem wilt synchroniseren met die nieuwe Mac, en als je dan “nee” aanklikt kun je de data eraf halen.

Let wel op:
    Je muziek kun je niet zomaar van je iPod afhalen zonder een speciaal programmaatje, dus hou er rekenin mee dat je (als je dat programmaatje niet wilt downloaden) een backup maakt van je muziek.

Bijdrager
    jurian

ok ik ga aan de gang met de migratieassistent, had ik ook al wel gezien, maar aangezien ik nu nog opt werk ben kan ik het niet uitproberen.

Kan namelijk niet alles met de migratieasssistent, omdat de iMac 160 gig had en de macbook maar 80 en ik was dus ook benieuwd of je een selectie kon maken. Ik kom er thuis wel uit hoop/denk ik.

bedankt voor de snelle reacties

Bijdrager
    Fireman

Beetje oud draadje maar ik wil het toch proberen.

Ik had een powerbook G4 waarop ik iTunes had en die ik netjes met mijn iPod touch synchroniseerde. Nu heb ik een iMac gekocht. de powerbook was eerder weg dan dat de imac in huis was. dus 1 op 1 kopiëren is niet mogelijk geweest.

Ik heb wel een back-up gemaakt met time machine, echter ik vind dat een beetje vaag gaan ( of ik ben er simpel weg gewoon nog niet bedreven mee )

Maar goed, Hoe kan ik toch weer mijn ipod touch synchroniseren met mijn nieuwe imac. Ik krijg de melding dat als ik synchroniseer dat alles op de iPod verwijderd wordt.

Hoe te werk te gaan (simpele stappen)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.