5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jaroen

Ipod synchroniseert niet zoals het in itunes staat

Hoi iedereen,

Ik heb een probleem met iTunes en mijn iPod.
    Het volgende dus. Het gaat om alle albums waarbij ik het volgende gedaan heb. Ik neem R&G van Snoop Dogg als voorbeeld.

18 nrs die ik eerst allemaal had staan onder artiest Snoop Dogg. Nu ben ik van de week begonnen om de featuring artiest ook te noteren. Dus bij nr 3 ‘Drop it like its hot’ stond eerst artiest Snoop Dogg. Nu heb ik bij artiest Snoop Dogg ft. Pharrell genoteerd en bij album artiest Snoop Dogg. Album correct genoteerd, illustraties etc.

In mijn iTunes heb ik dus één album staan Snoop Dogg: R&G. En alle nrs netjes met de featuring artists. Perfect dus.
    En nu zag ik gisteren op de trein dat mijn iPod dit niet zo gesynchroniseerd heeft. Ipv 1 album heb ik nu dus ook een album R&G van Snoop Dogg ft. Pharrell en ook een R&G van Snoop Dogg ft. 50 Cent… etc etc Van iedere song waarvan een featuring is heb ik dus een volledig zelfde album van 18 nrs.

Ik heb al geprobeerd het album opnieuw te maken in iTunes maar dat maakt voord de iPod niks uit. Dus in iTunes staat het album zoals het moet. Maar mijn iPod geeft dus meerder albums aan.

Hoe kan ik dit oplossen?????

Alvast bedankt.

Grt
    J.

Bijdrager
    fiereb

Ik denk dat ik het probleem snap.
    Bedoel je dat je dit ziet:
    /uploads/community/bc96386cda0530d8bd9ad4bead74f2717ea0fc1b_0.png

Als je deze albums samen wilt voegen, moet je ze allemaal selecteren onder het secondaire menu ‘Toon info’ selecteren en onder het tabblad ‘Info’ bij de albumartiest de artiest waarop je het album wilt zien, in te vullen.

Bij mij wordt het in iTunes dan één album, die gemaakt is door meerdere artiesten.
    Als ik het op mijn iPhone wil zoeken, zie ik dan inderdaad de ‘ft.-artiesten’ allemaal opgesomd, maar dit is volgens mij niet te verhelpen. Als het goed is, is op deze manier wel het album wel in één geheel te vinden onder ‘albums’.

Bijdrager
    fiereb

Het plaatje is niet helemaal goed doorgekomen:

Bijdrager
    Yggdrasil

Dat valt op te lossen door alle tracks te selecteren en onder ‘info’ de albumartiest te zetten op : Snoopdogg.

Bijdrager
    Jaroen

Dat is precies wat ik gedaan heb. Dus de artiest: Artiest x ft. Artiest y. En dan bij album artiest Artiest x ingevuld. In iTunes krijg ik dan inderdaad 1 album van Artiest x met verschillend featurings. Zowel in cover flow als raster helemaal goed.

Maar als ik mijn iPod sync met iTunes, heb ik in coverflow op mijn ipod voor iedere featuring 1 volledig album.
    Dus bv album 1 bestaat uit 10 nummers van artiest x. En 3 featurings met artiest a,b,c.
    Dan zie ik op mijn ipod het volgende album1 artiest x ft. artiest a (album heeft alle 10 nummers). En dan album nog eens, maar dan artiest x ft. artiest b (album heeft alle 10 nummers) en zo ook voor de rest van featurings.

Als het album geen featuring heeft is er geen probleem. Maar zodra ik een featuring ingeef dan creert mijn ipod schijnbaar hetzelfde album voor iedere featuring. Dus een album van various artists bestaande uit 15 nummers, geeft mijn in itunes gewoon 1 album. Maar mijn ipod geeft dan 15 dezelfde albums weer.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik probeer uit te leggen.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn.

Alvast bedankt

Grtz

J.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.