11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Gast
    Anoniem

iPod structuur voor en nadelen

Ik had een vraag.
    Ik heb dus een iPod en thuis werk ik op een mac en op school met een pc. Soms download ik op school grote bestanden die ik vervolgens op mijn iPod wil zetten en mee naar huis wil nemen of anders om. Nu zat ik te denken om mijn iPod gewoon in MS-DOS structuur veranderen. Nu was mijn vraag of dit gevolgen had, met bijvoorbeeld software updates, snelheid van liedjes kopieren naar de iPod en andere dingen? Of is het gewoon beter om de iPod gewoon in Mac structuur te laten.

PS. ik had al gekeken of hier een slotje over was maar ik kon niks vinden.

Moderator
    unSOUND

Nadeel van de MS-DOS structuur is dat je dan alle software-updates voor de iPod vanaf een PC zult moeten uitvoeren, want de Mac versie van de updater zal de schijf weer direct terug zetten naar HFS+.

Andere nadelen zijn de standaard nadelen van FAT32…
    geen bestanden groter dan 4 GB onder andere.

Gast
    Anoniem

Dat is ook niet zo’n probleem, gezien mijn iPod 1 gb is :lol:
    Maar hoe zit dat nou eigenlijk met het kopieren van liedjes van iTunes?
    Zal dat langzamer gaan gezien het een ander volume structuur is, of niet?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Moderator
    unSOUND

Nee, dat valt mee, ik merkte nauwelijks vertraging, maar MS-DOS had wel moeite met de namen van sommige bestanden ( lange namen of aparte tekens )

Gast
    Anoniem

Aha, okey thanks ik had dus ff in de tussentijd dat alles gedaan, geformateerd naar FAT32 en wat mij gelijk opvalt is dat hij SUPERtraag gaat (net zo snel als op USB 1) en dat je geen album plaatjes ziet op de iPod en dat je die optie ook niet hebt in iTunes om die zichtbaar te maken.

Moderator
    unSOUND

Dan zal je eerder iets fout gedaan hebben, want anders zou geen enkele Windows gebruiker plaatjes kunnen kijken op zijn iPod…

Heb je wel de software-restore gedaan vanaf een PC ?

Gast
    Anoniem

Jah

Moderator
    unSOUND

Vreemd… ik kon toendertijd gewoon de album covers e.d. gewoon bekijken… ik merkte echt 0,0 verschil na omzetten naar FAT32.

Gast
    Anoniem

Wel raar. De iPod doet het gewoon liedjes gaan slepen ook goed af, maar ik zie geen albumcovers… ik heb ook niet eens de optie om die via iTunes in te schakelen wat normaal wel kon. Die optie staat er niet eens bij, hij is gewoon verdwenen.

Bijdrager
    Guido Cornet

heb je wel de laatste versie van itunes??

Versie 6.0.4 (3) heb ik en dat is (zover ik weet) de laatste

Gast
    Anoniem

Ik ben altijd up to date, no matter what. iTunes is daar geen uitzondering van.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.