7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    semmm

ipod shuffle speelt niet meer af

hallo

ik heb een ipod shuffle met 1 gig geheugen, hij is nu ongeveer een jaar oud en ongeveer een maand geleden heb ik er “programmatje” opgezet zodat ik hem gewoon als usb stick kan gebruiken maar toch muziek kan afspelen, zo kan ik dus muziek van andere computers ook op mijn shuffle zetten en muziek van mijn shuffle op andere computers zetten.
    hij heeft het een maand lang perfect gedaan tot een tijdje geleden, ik zat muziek te luisteren en opeens hielt hij ermee op. als ik nu op de play knop druk dan gaan het oranje en groene lampje om en om branden, een error dus. als ik mjn shuffle aansluit op welke computer dan ook verschijnt hij niet op het bureaublad. naast dat hij dus niks afspeelt zijn er niet echt tekens dat hij stuk is, hij laadt gewoon nog op, en als ik hem aan een computer aan sluit gaat het oranje lampje gewoon knipperen.
    na een meerdere google pogingen en zoeken op de apple site doet hij het nog steeds niet, kan iemand mij helpen…

bvd

Bijdrager
    jeneverstoker

Je kan proberen om met de laatste versie van de iPod Updater de optie “herstel” te kiezen. Daarmee zou de Shuffle weer terug moeten komen in de zelfde staat waarin die uit de fabriek is gekomen. Je bent dan -neem ik aan, heb het niet geprobeerd- wel alles kwijt wat er op stond.
    Als de Updater de shuffle niet herkent dan lijkt het er toch op dat er iets echt kapot is…

Hans

Bijdrager
    rulus

Probeer em eens te herstellen met de iPod updater. Die kan je hier vinden.

edit: te laat :cry:

Bijdrager
    Nikita

Kleine kanttekening, maar in iTunes kan je de Shuffle zo indelen dat ‘ie ook gewoon als normale USB stick functioneerd. Via een schuifje kan je daar instellen hoeveel MB gebruikt wordt voor de muziek en hoeveel voor overige data.

Bijdrager
    semmm

de ipod updater ziet ooke geen shuffle, daar kan ik hem dus mee herstellen

wat betreft de reactie hiervoor:
    ik weet dat ik de shuffle als een gewone usb stick kan gebruiken, ik had hem nu ingesteld op volledig gebruiken als harde schijf
    nu kon ik de nummers gewoonhandmatig naar de shuffle slepen, en kon ik de nummers dus op de shuffle zien staan, dit had ik gedaan omdat ik vaak muziek van andere computers op mijn ipod wil zetten zonder mijn andere nummers eraf te hoeven gooien, ook wou ik nummers naar andere computers kunnen kopieren. zoals ik al zei zo heeft hij het een maand lang goed gedaan, dus ik kan me haast niet voorstellen dat dat opeens niet meer werkt…

Bijdrager
    jeneverstoker
    ”semmm”

de ipod updater ziet ooke geen shuffle, daar kan ik hem dus mee herstellen

Als de updater de Shuffle ook niet meer ziet dan raad ik je aan om de aankoopbon op te zoeken. Je schrijft in je eerste bericht dat het ding ongeveer een jaar oud is. De garantie loopt een jaar, dus als je daar nog binnen zit dan kan je daar nog een beroep op doen! En ook als de Shuffle net uit de garantie is zou ik het proberen. Ook al is het (bijna) de meest simpele iPod, je mag verwachten dat je er langer mee doet dan een jaar…

Hans

Bijdrager
    semmm

ik bedoel natuurlijk dat ik hem er niet mee kan herstellen (in de quote hierboven)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.