16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    TijhofGraphics

iPod Shuffle probleem bij TROS Radar(live, al afgelopen)

Nu bij Radar op Nederland 1, Een iPod probleem.

——

Ze hebben een probleem met de eerste iPod Shuffle. En sinds ze iTunes 7 inclusief de iPod updater hebben geinstalleerd(op Windows XP), en sindsdien word de iPod niet meer herkent op de computer.

Timo,

Bijdrager
    Maced.2

ik kijk ff met je mee

Bijdrager
    ATT

Maar hier is toch al lang een fix voor?

Bijdrager
    Remon

Wist niet dat het zo’n groot probleem was. Erg slecht van apple
    dat het 1 maand duurt voordat er een update komt.

Die man was al zijn muziek kwijt naar die softwre update op
    de iPod. Dat is een kwestie van de voorwaarden lezen van de
    software. Alle bestanden worden verwijderd met een update
    dat is zijn eigen schuld maar goed het feit blijft dat apple hier
    een steekje heeft laten vallen.

Edit: Tevens zei de vrouw in kwestie dat haar iPod 200-250 euro
    had gekost echter is de shuffle nooit duurder geweest als 150 en
    dit probleem speelt zich af op de iPod shuffle dus die vrouw praat
    over een probleem waar ze eigenlijk helemaal naast zit.

Bijdrager
    darh

volgens mij klopt dat tros verhaal niet helemaal….:?

Bijdrager
    TijhofGraphics

-edit-

Bijdrager
    S.A.F
    ”Remon”

Alle bestanden worden verwijderd met een update
    dat is zijn eigen schuld maar goed het feit blijft dat apple hier
    een steekje heeft laten vallen.

Edit: Tevens zei de vrouw in kwestie dat haar iPod 200-250 euro
    had gekost
    echter is de shuffle nooit duurder geweest als 150 en
    dit probleem speelt zich af op de iPod shuffle dus die vrouw praat
    over een probleem waar ze eigenlijk helemaal naast zit.

Dat is niet waar. Als je je iPod update zodra er een software update is, gebeurt er niets met je muziekcollectie.

Dat 2e is ook niet helemaal waar. Ze was in het bezit van twee iPods. Ik neem aan dat er tenminste één iPod Shuffle bij zat. Het maakt in principe niet eens uit welke iPod ze heeft. Als er foutmelding 1418 (?) staat heeft ze hetzelfde probleem als bij de iPod Shuffle.

Bijdrager
    pwnrOiNK

Slecht onderzoek en geen duidelijk antwoord van Radar terwijl dit er wel is. Jammer, maar volgens mij was dit meer bedoelt om apple belachelijk te maken dan een oplossing voor die mensen te geven.

Daarnaast gaf mevrouw van die consumenten vereniging ook aan om naar de winkel te gaan waar de ipod gekocht is. Goed punt alleen jammer dat vrijwel alleen de apple premium resellers voor goede service zorgen bij een gekochte ipod, zie die service maar is te krijgen bij een dixons, mediamarkt of een dergelijke winkel, ze sturen hun klanten allemaal naar de appler premium resellers als die in de buurt zitten.

Bijdrager
    Nikita

Radar is weer eens aan de trage kant met hun reportage :?
    Ik kan me het niet meer herinneren wát het was, maar ik heb ze al eerder betrapt op zoiets dergelijks.

Het lijkt er inderdaad meer op alsof ze Apple als bedrijf in een zwart daglicht willen zetten dan daadwerkelijk een goede oplossing willen aandragen.

(Ik ben trouwens weg gezapt want ik kan ZO slecht tegen mensen die onzin uitkramen :sealed: )

Bijdrager
    MedahOSX

Ik had laats een ipod van een vrieninnetje gekregen die niks meer deed na de update (Windows XP).
    Echter na een update op mn Mac werkte alles weer, maja dat werkt dan weer niet op iTunes voor Windows. Na 5 mins zoeken kwam ik erachter dat iTunes7 een verkeerde (corrupte) update meeleverde. Update ff verwijderen en iTunes 7 opnieuw de update laten downloaden en alles werkte weer als een zonnetje.

Neem aan dat het dit probleem is wat ze bedoelen, en dan is het jammer dat zelfs de reporter van Macwereld dit niet even kon vertellen? Hoef je echt je iPod niet voor in de kast te leggen.

Bijdrager
    error

Ik heb het net even gezien. 1 conclusie, domme (Windows-) gebruikers. Sorry hoor. “Al mijn muziek weg na updaten iTunes”… dus je doet iets, dat gaat mis om je pc, je hebt geen backup en dan ga je zitten janken bij de TROS.

“Als je de nieuwste versie installeerd (van iTunes) betekend dat automatisch dat je ook je iPod moet updaten” totale onzin.

Wat een flut item.

Ik heb zo’n beetje ale iPod-modellen meegemaakt en alle versies van iTunes gebruikt. Nog nooit bestanden kwijt geraakt en slechts tweemaal een probleem gehad dat niet op was te lossen met een iPod Software Restore – deze problemen werden keurig door Apple verholpen, zelfs NA 12 maanden garantie.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik `zou niet weten waarom de Tros nou perse Apple belachelijk zou willen maken, want tot 5 jaar geleden hadden ze daar altijd alleen maar Apple en misschien nog wel. Maar het was wel een slecht item omdat het onduidelijk gebracht werd. Wel dom van Apple dat ze geen “Spokesman” gestuurd hebben, want dat zal heus waar zijn. En dat is het slechtste dat je als bedrijf kunt doen. Als er iets niet (helemaal) klopt, kan je het direct de wereld uit helpen.

Bijdrager
    Robink

Het probleem zal wel kloppen, alleen brengen ze het van radar op een negatieve toon.

Bijdrager
    puntKoen

Ze maken een paar erg domme fouten in het item. Ze vertellen niet dat het probleem enkel voor iPod Shuffles 1Gen op Windows geldt, verder heeft ‘slachtoffer’ Marcel de Lange het over een Apple Store in Utrecht, die niet bestaat. Het meest rare voor een consumentenprogramma is dat ze foutive informatie geven. De winkelier is eigenlijk niet verantwoordelijk voor overeenkomsten die de consument met derden (Apple Computers International, Cork) aangaat bij het accepteren van de update. Uiteraard denk ik dat winkeliers wel hun best proberen te doen om het probleem op te lossen, maar ze zijn het niet verplicht.

Bijdrager
    TijhofGraphics

Sorry voor de late reactie, ik had de link al een tijdje in een notitie staan:

http://www.apple.com/nl/support/windowsvirus/

Hier word in duidelijke taal verteld hier je van een ander probleem afkomt, het past niet helemaal in deze topic, maar opzich wel handig om te weten, voor het geval je Windows soms gebruikt via Boot Camp(of gewoon echt via een PC)

TijhofGraphics,

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.