30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    macb

Ipod shuffle in de sauna ??

Zit er aan te denken om een shuffle te kopen om mee te nemen naar de gym.. maar na het sporten ga ik ook vaak nog even lekker in de sauna … zou de shuffle het hier volhouden ?? of is die dan niet alleen zo groot als een pakje kaugom maar ook zo slap !! :wink:

Bijdrager
    hydro

:P Ik zou het niet doen, want het is daar erg vochtig en warm, denk niet dat iPods dat leuk zullen vinden…

Bijdrager
    iljavanroon

sauna = vochtig

chip + vochtig = kapot

Ipod = chip

ergo: Ipod + sauna = kapot

q.e.d.

Bijdrager
    bas-macfan

In de tropen had ik al veel moeite om mijn electrische spullen aan de gang te houden. 40 graden + vochtigheid van 80%. De sauna is nog veel erger. Ga je hem toch meenemen, check ff bij apple care of zij dit geval dekken:D

Bas

Bijdrager
    macb

en als ik nu er dat sportieve hoesje er omheen doe ??

:?

Bijdrager
    Nickel

Denk ook niet dat het erg verstandig is… Je kan natuurlijk ook gewoon voor in de sauna een 19,95 bol.com mp3-speler kopen! Laat even weten hoe lang die het volhoudt…:P

Bijdrager
    imacG5 20…

wat een ongelofelijke domme vraag zeg……
    Je vraagt toch ook niet of je kan zwemmen zonder nat te worden?

lachwekkend

Bijdrager
    macb
    ”mjvoorbraak”

hoe was dat ook al weer.. een domme vraag is een niet gestelde vraag ..

maar ok laten we het maar niet doen dan !! :sealed:

Bijdrager
    Big Mac

Sauna is geen probleem voor een iPod Shuffle.

Ben met een videocamera naar de jungle in brasil geweest. Daar heerst een vochtigheids graad van 95 %, welke veel meer is dan een sauna. Deze camera heeft daar dagen achtereen prima gewerkt.

In een sauna is het alleen heter, maar niet per se vochtiger (meestal 70 % luchtvochtigheid), dus deze zal het zeker gewoon prima doen.

Bijdrager
    Tijmac

als je je DROGE handdoek er omheen wikkeld moet het kunnen

Moderator
    Lucas Raggers

Van de Apple site:

Omgevingsvereisten:
    Temperatuur bij gebruik: 0° tot 35° C
    Temperatuur bij opslag: -20° tot 45° C
    Relatieve vochtigheid: 5% tot 95%, niet-condenserend
    Hoogte bij gebruik: maximaal 3000 meter

Bijdrager
    macb

kijk DAT zijn de antwoorden !! maw. Geen sauna voor de shuffle !! 8)

Bijdrager
    Kimmo

een echte sauna begint pas bij 80graden;)
    ( Tenminste die ik altijd in Finland neem )

Ik zou het niet doen als ik jou was. :roll:

Maar als je het doet, laat dan even weten hoe hij ’t ervanaf brengt.

Bijdrager
    brinkey

Of ie het met hoge temperaturen vol houdt is een kwestie van uitproberen. Maar ik meende dat een sauna juist een lage luchtvochtigheid heeft. Daarom is het er met 90 graden nog uit te houden.

ps ik zou het wel hoogst irritant vinden indien ik zit te relaxen in de sauna en d’r komt zo’n schel tetterding naast me zitten :wink:

Bijdrager
    apple freak

In saunas is het helemaal niet zo vochtig.

Een stuk minder vochtig dan buiten de sauna. Teminste dat geeft de vochtigheidsmeter altijd aan in de sauna, anders zou je het ook nooit vol kunnen houden. Hoe minder vochtig hoe minder heet heet aanvoelt. Daarom kan je lichaam 80 graden verdragen.

Alleen de hitte is een probleem.
    maar ik zou niet weten welk onderdeel kapot kan gaan van hitte onder de 100 graden.

Bijdrager
    Big Mac

twee weken geleden nog op 3350 meter met de wintersport relaxed naaar me mp3 speler geluisterd.

Dus zou denken dat het advieswaarden zijn (die natuurlijk niet zo maar in de lucht geslagen zouden moeten worden)

Toch durf ik er geld op te zetten dat een ipod shuffle het prima uithoudt in de sauna !

Bijdrager
    iljavanroon
    ”macb”

en als ik nu er dat sportieve hoesje er omheen doe ??

:?

Hmmm,vraag me af wat voor bescherming zo’n hoes geeft. Apple zegt “beschermt uw iPod shuffle tegen weer en wind”. De hamvraag is natuurlijk wat er met het woord “beschermt” wordt bedoeld. Bij horlohes heb je een groot verschil tussen “spatwatervrij” en “waterbestendig” of zo. De een kan tegen drie regeldruppels en de anders kan tot 50 meter onder water, bij wijze van spreken.

Ik zou Apple even bellen met de vraag of het hoesje helpt, welllicht in combinatie met de door iemand al genoemd handdoek.

Trouwnes, nog een ander punt: in een sauna ga je altijd zweten als een rund, denk niet dat dat lekker is voor je oordoppen!

Bijdrager
    sarasin
    ”Big

Toch durf ik er geld op te zetten dat een ipod shuffle het prima uithoudt in de sauna !

Als jij de sauna betaald, ga ik er wel heen met een ipod shuffle om me nek, en dan ga ik wel Johnny Cash story van 4 uur beluisteren. en dan maak ik foto’s hoe hij het ervan af brengt. deal? :D

Bijdrager
    brinkey

Ik vrees voor jou dat er weinig meer te dealen valt als je vier uur in de sauna hebt gezeten. Kun je Johnny C. live aanhoren:wink:

Bijdrager
    rvanloosen

Ik heb hier veel vragen gezien, maar deze…… :roll:

Bijdrager
    sarasin
    ”brinkey”

Ik vrees voor jou dat er weinig meer te dealen valt als je vier uur in de sauna hebt gezeten. Kun je Johnny C. live aanhoren:wink:

hoezo om het half uur een kwartier pauze… moet lukken toch? anders iedere dag een half uur en dat 7 dgn p/w..

Laat ik het dan zo stellen.. Ik ben bereid met een ipod Shuffle in een sauna te gaan zitten, mits het verantwoord is voor mijn lichaam (d.w.z dat ik niet † ga) en dat de kosten van de sauna vergoed worden..
    :D

Bijdrager
    macb

probleem is dat ik in Spanje zit anders had ik je sauna betaald !! :wink:

Bijdrager
    Ronin

Je kan natuurlijk altijd de gok wagen :evil:

Bijdrager
    I-think

nou ik heb hem ook met 48 graden gebruikt(mijn ipodje) in turkije en hij hield dat goed uit,wel even onder de handdoek leggen anders word hij echt te warm.
    En in een sauna in NL is het tussen de 55 en 65 graden dacht ik, dus zou wel moeten lukken,een pc kan 75 graden ook nog wel aan!!
    En als hij kapot gaat,apple kan echt niet zien dat jij naar de sauna bent geweest als jij gewoon antwoord dat je niks fout heb gedaan.(of je daarvoor wil liegen is natuurlijk wat anders)
    Ik zou het gewoon doen!

Bijdrager
    I-think

nou ik heb hem ook met 48 graden gebruikt(mijn ipodje) in turkije en hij hield dat goed uit,wel even onder de handdoek leggen anders word hij echt te warm.
    En in een sauna in NL is het tussen de 55 en 65 graden dacht ik, dus zou wel moeten lukken,een pc kan 75 graden ook nog wel aan!!
    En als hij kapot gaat,apple kan echt niet zien dat jij naar de sauna bent geweest als jij gewoon antwoord dat je niks fout heb gedaan.(of je daarvoor wil liegen is natuurlijk wat anders)
    Ik zou het gewoon doen!

Bijdrager
    i2

Ik heb zo’n sporthoesje, dat is redelijk waterdicht. Ik weet niet of ie ertegen kan als je ‘m lang onder water zou houden, maar in een sauna zou het water in elk geval geen probleem moeten opleveren. De temperatuur daarentegen… Maar daar hebben de anderen al genoeg over gespeculeerd.

Bijdrager
    Ross

Dat iedereen ook serieus antwoord. :mrgreen:

Bijdrager
    rrrichie

Ik zou hem alleen niet vergeten af te doen als je in het koude bad springt.

Ik heb me laten vertellen dat de shuffle zich daar de tering van schrikt…

met als gevolg dat er dan nog maar de helft van de liedjes op past.

Bijdrager
    Paul en Tess

Ik denk dat je hem moet inpakken. Voor de mini is al een oplossing:

heb ik in ipodlounge gevonden.

Bijdrager
    Ruben
    ”macb”
    ”mjvoorbraak”

hoe was dat ook al weer.. een domme vraag is een niet gestelde vraag ..

Nee, het is: “Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden.”

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.