7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    S k u l l

iPod Shuffle

Hallo,

Ik heb me een iPod Shuffle aangeschaft.
    Ik zal deze voornamelijk gebruiken tijdens lange trainingen op de baan.
    Ik rij competitie mountainbike, tijdens de voorbereiding op de het seizoen (nu dus:wink: ) train ik met de koersfiets op de baan.

Mijn vorige mp3-speler was een Packard Bell AudioKey, maar deze had te weinig geheugen (256MB) en verbruikte (te) veel AAA-batterijen.
    Daarom heb ik me een iPod Shuffle gekocht.

Op mijn pc heb ik Windows XP :mrgreen: en voor mijn muziek af te spelen op de pc gebruik ik dus Windows Media Player.
    Nu heb ik mijn iPod geconnecteerd via de USB-poort van mijn pc.
    Daarna heb ik via Windows Verkenner al mijn liedjes die ik er wil opzetten gewoon gekopi├źerd naar de iPod en hem laten opladen.

Maar als ik hem nu wil opzetten hoor ik geen muziek, ik denk dat er geen muziekbestanden op de iPod opstaan..
    Komt dit doordat ik de muziekbestanden gewoon gekopieerd heb en dat niet via iTunes gedaan heb ?
    Of is er een ander probleem ?

Bijdrager
    PietjePuk

Je MOET iTunes gebruiken om er muziek op te zetten. Drag ’n drop werkt niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Het wordt blijkbaar toch weer tijd dat Apple er een kaartje bij doet met de eerste – onmisbare – handelingen die je moet verrichten om muziek op je iPod te krijgen.

Als ik zie hoeveel er rond-gefrut wordt met die iPods, is het voor veel mensen toch verre van duidelijk hoe zoiets nu werkt.

Bijdrager
    S k u l l
    ”KarelWillem”

Het wordt blijkbaar toch weer tijd dat Apple er een kaartje bij doet met de eerste – onmisbare – handelingen die je moet verrichten om muziek op je iPod te krijgen.

Dat zit erbij hoor, maar ik ben niet gewoon op dat via iTunes te doen.
    Aangezien ik gewoon ben te werken met Windows Media Player.

”KarelWillem”

Als ik zie hoeveel er rond-gefrut wordt met die iPods, is het voor veel mensen toch verre van duidelijk hoe zoiets nu werkt.

Bij mijn vorige mp3-speler werkte dat kopieren wel, daarom dacht ik dat het bij de iPod ook zou werken.

Als ik iTunes installeer, moet ook QuickTime worden geïnstalleerd.
    Maar ik kijk nogal vaak naar mountainbikefilmpjes op het net, maar dan gebruiken ze automatisch QuickTimePlayer om deze af te spelen.
    Weet iemand waar ik kan instellen dat ze voor het afspelen van filmpjes terug Windows Media Player gebruiken ?

Ik ben nu via iTunes de liedjes op mijn iPod aan het zetten.
    Als ik deze erop heb gezet, mag ik iTunes dan niet gewoon deïnstalleren ?
    Of moet je voor de iPod zelf op de laden ook iTunes opzetten of is gewoon connecteren met de pc via de USB kabel al voldoende voor hem op te laden ?

Bijdrager
    t.leffers

In de voorkeuren van Quicktime kun je instellen welke bestanden (niet) door Quicktime geopend mogen worden.
    Verder: nee, iTunes hoeft niet geïnstalleerd te zijn om je Shuffle op te laden.
    Nog verder: lees alsjeblieft dit even door, want je mist nogal wat basiskennis.
    Stoppen ze er ook al geen handleiding meer bij tegenwoordig?

Bijdrager
    Djmichel

Mooi is dat altijd bij die windows gebruikers…;)

Je kan natuurlijk gewoon iTunes de-installeren (alleen wat schiet je er mee op?)

Via de usb dock krijgt hij de stroom. Je hoeft dus niet perse iTunes te hebben.

Ik sluit me verders aan bij t.leffers (die was net iets eerder;) )

Bijdrager
    S k u l l
    ”t.leffers”

In de voorkeuren van Quicktime kun je instellen welke bestanden (niet) door Quicktime geopend mogen worden.

Bedankt voor je hulp, heb het gevonden en het werkt terug allemaal met Windows Media Player.

”t.leffers”

Nog verder: lees alsjeblieft dit even door, want je mist nogal wat basiskennis.
    Stoppen ze er ook al geen handleiding meer bij tegenwoordig?

Er zat een heel beknopte handleiding bij, bijlange niet z’n duidelijke als die van de link.
    Bedankt daarvoor:wink:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.