10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    simonvandenbroeck

ipod shuffle 512 MB loopt vast

Sinds vonmorgen loopt mijn shuffle vast. Als ik op play druk beginnen het gele en het oranje ledje elk om beurt te knipperen. ALs ik hem aansluit op mijn pc krijg ik geen reactie meer.
    Kan iemand mij helpen?

Bijdrager
    jay.eye.em

Hoi Simon, en welkom op macOSX.nl!
    Ik zou niet weten wat het probleem met jou Shuffle is, maar misschien vind je hier wel iets. Succes verder!

Bijdrager
    Nikita

Als je ‘m nou gelijk hier heen verwijst :wink:

Het om-en-om knipperen van het ledje betekend dat je ‘m moet resetten. Op het kaartje van de link staat hoe dat moet.
    Overigens staat dit volgens mij ook in de handleiding. Is niet lullig bedoelt hoor, maar toch. :)

Bijdrager
    error

Probeerde je wellicht een nummer af te spelen dat is gekocht in de iTunes Music Store?

Geloof het of niet – die nummers doen dat soms in combinatie met de iPod shuffle. Veel iTMS nummers zijn op de shuffle ook niet in de pauzestand te zetten, weer op spelen drukken brengt je bij het volgende nummer, idem met vooruitspoelen. Apple weet dit, maar ze doen er niets aan.

Bijdrager
    basiel

error dat is idd waar en enorm irritant ik had oude firmware en daar crashte shuffle op sommige IMTS liedjes maar met laatste firmware kan je het wel zonder probleem afspelen enkel niet pauzeren en dat is soms ook enorm irritant maar daar valt mee te leven.

Bijdrager
    error

Ik heb hier een paar maal contact over opgenomen met Apple Support. Een keer kreeg ik iTMS geld terug vanwege het totaal niet afspeelbaar zijn van het betreffende album en een keer is mijn iPod shuffle zelfs vervangen (zonder resultaat).

Omdat ik mijn iPod shuffle vaker gebruik dan mijn 60 GB iPod is het voor mij een reden om mijn iTMS-aankopen te bepreken tot deuntjes die ik op werkelijk geen enkel andere locatie kan kopen.

Het heeft waarschijnlijk te maken met een technisch gedoe rond dat DRM in die tracks in combinatie met die iPod shuffle. Andere iPods hebben nergens last van. Absurd dan een iPod dus problemen kan hebben met waren uit Apple’s eigen muziekwinkel.

Niet pauzerende nummers zijn geen ramp, behalve als die nummers +20 minuten lang zijn – daar heb ik er een paar van gekocht.

Ach ja, het moderne leven.

Bijdrager
    AardApple

De topicstarter is niet erg spraakzaam :?

Bijdrager
    error

Dat probleem met die iTMS-nummers op een iPod shuffle is inmiddels (na ruim een jaar) door Apple aangepakt en sinds de laatste iPod Software 2006-06-28 Update gelukkig verholpen.

Dus…

Bijdrager
    simonvandenbroeck

hoi, dank voor al jullie moeite! Maar ik snap er niets van. Ik zal hem maar gewoon in de vuilnis gooien en mij een andere gaan kopen denk ik.
    Sry dat ik niet echt spraakzaam was, maar ik was op vakantie:D

Bijdrager
    Ypot

hoi, dank voor al jullie moeite! Maar ik snap er niets van. Ik zal hem maar gewoon in de vuilnis gooien en mij een andere gaan kopen denk ik.
    Sry dat ik niet echt spraakzaam was, maar ik was op vakantie

Op die dingen zitten garantie. Je krijgt gewoon een nieuwe als je even terug gaat naar de winkel :D

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.