9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    RASH

iPod Shuffle 2G – Podcasts sync’en niet automatisch

Ik krijg het niet voor elkaar om audio podcasts automatisch te synchroniseren met mijn gloednieuwe tweede generatie iPod Shuffle.

Het enige wat lukt, is een smart playlist aan te maken (Podcast is waar, Soort bevat niet Quicktime, Afgespeeld is kleiner dan 1) en die op het icoon van de iPod Shuffle te laten vallen (drag-and-drop). Dat werkt wel, maar het is niet de door Apple voorgestelde automatische synchronisatie die je zou hebben. Die heb je alleen met wat in de Muziek bibliotheek staat.

Tenminste, dat is wat ik ervan begrepen heb.

Heeft iemand een manier om toch audiopodcast automatisch te syncen als je je iPod Shuffle 2G inplugt?

Bijdrager
    Nikita

Kan je niet beter bij de iPod voorkeuren aangeven welke Podcasts moeten worden gesynced?
    Dus iPod inpluggen –> iPod icoon aanklikken –> Tab ‘Podcasts’ –> Daar aangeven wat er gesynced moet worden en wat niet. Dan hoef je ook geen afspeellijsten aan te maken

Bijdrager
    RASH

Waar staat die Podcast tab dan? Ik kan hem niet vinden.

Bijdrager
    Nikita

Hmm… Ik ging d’r vanuit dat het bij alle iPods hetzelfde werkte, maar bij de Shuffle kan je schijnbaar alleen maar met één playlist syncen…

Bijdrager
    VLC

Volgens mij is het alleen mogelijk om er podcasts om te krijgen door middel het slepen. :apple:

Bijdrager
    RASH

Tja, da’s toch wel sneu.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300558

The Autofill feature of iTunes will not add audiobooks and podcasts to iPod shuffle. Instead, you should manually add audiobooks and podcasts to iPod shuffle by dragging them to the iPod shuffle playlist.

Hopelijk wordt dit snel aangepast, want ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die zich hier stierlijk aan stoort!

Bijdrager
    Nikita

Ja, ik vind het ook wat vreemd. Maar ik kan me het idee er achter ook wel voorstellen, omdat de shuffle bedoelt is om je muziek door elkaar te gooien, wat zou betekenen dat de podcasts ook door elkaar heen zouden worden afgespeeld, of je moet er één afspeellijst van maken.

Bijdrager
    RASH

Nee, je kunt ook continu afspelen. Daarvoor zit een knopje op de Shuffle. Trouwens, in shuffle modus worden bepaalde podcast bestanden (AAC en .mb4) niet afgespeeld (zie artikel Apple).

Ik ben echter niet iemand die muziek verzameld. Ik heb dus vooral tijdelijke bestanden die ik buiten de computer om wil beluisteren (meestal eenmalig). De iTunes Store is aan mij dus niet besteed. Als ik al muziek wil hebben, zou dat oftewel gratis, danwel via een onbeperkt leensysteem moeten zijn. Ik luister er naar en dan waarschijnlijk de rest van mijn leven niet meer. Dat maakt mij geloof ik een a-typische iPod gebruiker.

Het verklaart ook waarom ik geen behoefte heb aan meer dan 1 GB aan opslagruimte. Dat is genoeg voor een halve dag luisterplezier.

Bijdrager
    Nikita

Ik weet dat ‘ie ook in volgorde kan afspelen, dat bedoelde ik eigelijk met “één afspeellijst”, maar dat was niet echt duidelijk…
    In elk geval, ik ben het met je eens dat er eigelijk ook een tab “Podcasts” in iTunes moet zitten bij de shuffle, waar je kan aangeven welke podcasts je d’r op wil hebben. Lijkt me toch niet echt een probleem voor Apple…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.