8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    KeKo

ipod schokbestendig?

Hoe schokbestendig is de ipod? maw kun je ermee rennen/joggen, of werkt dat niet en moet je om de minuut even stil gaan staan zodat de cash zich weer kan vullen

Bijdrager
    Elstar

Mijn iPod (5GB, 1e generatie) heeft al vele stuiterpartijen overleefd. Een paar keer vanuit mijn jaszak, dat zal dus zo’n 1,20 m zijn. Maar ook een keer uit mijn fietsshirt, ik reed zo’n 30 km/h op dat moment. Er staan behoorlijk wat krassen op het front. Is dat een antwoord op de vraag?

Fietsen (of joggen) gaat goed. Ik geloof dat de iPod een buffer van 20 minuten aanhoudt. Maar de batterij loopt wel stukken sneller leeg.

Bijdrager
    rbroen

Ik mis een klein stukje front nadat mijn iPod uit mijn borstzak sprong en een kusje gaf aan een stoeptegel. :?

Maar… hij werkt nog prima,:) alleen wil ik niet meer dat hij omgaat met stoeptegels 8)

Bijdrager
    KeKo

mijn vraag was dus idd op de 20 minuten gericht. Zijn dat werkelijk 20 minuten? Of is een klein los mp3spelertje beter om te joggen?

Bijdrager
    Elstar

Volgens apple zelf is het 25 minuten. Op andere sites staan getallen van 1200 seconden of 32 MB.

Bijdrager
    Ruben

Ik denk dat die buffer afhankelijk is van de bitrate van de MP3 bestanden? Het zal wel gewoon een bepaalde hoeveelheid geheugen zijn, afhankelijk van je bitrate is dat dus een bepaalde speelduur.

Overigens denk ik niet dat joggen of rennen van invloed is daarop, dat was nog wel zo met CD-walkman, omdat die de buffer niet konden vullen als je teveel aan het hossen was, de speler kon dan simpelweg niet goed de CD lezen omdat de hele handel teveel trilde. Volgens mij heb je daar met een harddisk geen problemen mee, tenzij je het TE erg maakt natuurlijk, maar ik denk dat je dan sowieso je harddisk wel af kunt schrijven.

Moderator
    unSOUND

De iPod houdt inderdaad 32 Mb aan buffer aan. Hoeveel minuten dat is hangt zoals iRuben al vermoedde af van de bitrate van het bestand. Na het opstarten leest hij in een paar seconden 32 Mb aan data vooruit en speelt die dan af, dus zolang je niet gaat lopen doorspoelen of zoeken naar andere nummers, hoeft ie 32 Mb lang niet te draaien.

Bijdrager
    Elstar
    ”iRuben”

Overigens denk ik niet dat joggen of rennen van invloed is daarop

Ik kan het niet bewijzen met cijfers, maar mijn ervaring is dat een iPod aanzienlijk sneller leegloopt bij beweging en kou. Bij mij haalt de iPod de beloofde 10 uur alleen als de iPod in een borstzak aan de binnenkant van de jas, zonder joggen/fietsen en zonder te veel handelingen (zappen, equalizer) de nummers af speelt. Bovendien loopt een iPod sneller leeg als die opgeladen is via de computer in plaats van een stopcontact.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.