10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Mecfrenske

Ipod: removen agenda

Dacht dat het handig was om ook agendagegevens op de iPod te hebben. Dus niet.
    Vraag: hoe krijg ik die agenda weer van de iPod af?:?

Moderator
    Mac Daddy

Niet, het agenda gedeelte zit in het OS voor je iPod.

Je zou het agenda mapje kunnen verwijderen.

Maar wat ik niet snap is dat je zegt dat het niet makkelijk is?

Ik zie in je onderschrift dat je een mac mini heb en heb je dus ook iCal.
    Dit is een programma waarmee je een agenda bij kunt houden.
    Wanneer je in iTunes kijkt bij de iPod instellingen kun je daar ook instellen of je die agenda wilt synchroniseren. Je kunt ook nog kiezen welke delen. (prive, werk of verjaardag) Je kunt zelfs in iCal nog meerdere agenda’s maken.

Bijdrager
    demandiebakt

tsja ik vind het een prima sync met ical moet ik zeggen maar de grootste min is dat je er on the road niets in kunt zetten en dat is toch wel een essentieel onderdeel van een agenda vind ik..
    het zou toch op zn minst makkenlijk zijn om er een reminder in te planten, of kan dat wel? zo ja ik zou het graag horen.

Moderator
    Mac Daddy

Nee, volgens mij kan dat ook niet. Maar ik heb bijna altijd wel pen en papier bij me en in mijn telefoon kan ik ook wel een aanrekening maken.
    Het zou handig zijn als het kan, maar misschien wat voor een nieuwe iPod of een softwareupdate?:?

Bijdrager
    Mecfrenske

De iPod laat op het moment van aanzetten een reminder zien. Dat doet ie keurig. Door in de synchronisatie het vinkje weg te halen bij agenda, wordt de agenda ook niet meer bijgevuld. Blijft wel dat de agenda in de iPod als het ware blijft hangen en ruimte (lees mb) in beslag neemt!

Moderator
    Mac Daddy

Als je de agenda’s wilt verwijderen moet je even in het mapje Calenders kijken. Hier staan ze in en die kun je wissen.
    Maar vind je iCal niet makkelijk werken dan?:?

Bijdrager
    Mecfrenske

Bedoel je het mapje agenda’s op de iPod? Zo ja, hoe kun je deze dan verwijderen. Je ziet alleen maar vlaggetjes op de bewuste data, dus moet je dat toch weer aanklikken om te zien what’s going on. Ik vind dat niet echt practisch.:oops:

Moderator
    Mac Daddy

Tja, het is maar wat je onhandig of handig vind.

Wanneer je je agenda’s wilt verwijderen doe je het volgende:

In iTunes bij voorkeuren en dan tab iPod vink je ‘Activeer gebruik als schijf aan’.
    Nu zie je als het goed is je iPod op je bureaublad staan.

Wanneer ik die open zie ik het volgende:

Vervolgens klik je op calendar en zie je je agenda’s daarin staan:

Die kun je verwijderen en dan staan ze niet meer op je iPod.

Bijdrager
    Mecfrenske

Ja hoor, probleem opgelost! Hartstikke bedankt voor het meedenken.:D :apple:

Bijdrager
    mvdenberg

Bedankt! Deze tip heeft me reuze geholpen: ik had ook zoiets van: uh… vinkje staat uit, maar nog een gevulde agenda op m’n iPod.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.