5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    thomasvanberkum

Ipod rechtstreeks aansluiten op digi-camera…ervaringen??

Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier. Heb sinds vorige week een Ipod video 30gb aangeschaft in het kader van een backpack reis (ik ga vanaf januari 5 maanden rondreizen in AziĆ«). Ik ga de Ipod dus gebruiken om muziek en video’s te beluisteren, maar tevens wil ik het ook als opslagmedium gebruiken om de vele foto’s die ik ga maken op te slaan. Ik zal namelijk veel foto’s maken die niet gaan passen om de 1gb geheugenkaart die ik bij mijn camera heb aangeschaft. Volgens mij is het een goede oplossing om de ipod hiervoor te gebruiken.

Nu las ik dat een speciale kabel van Ipod geschikt is rechtstreeks je foto’s van je digi-camera te verplaatsen naar je Ipod. Dit lijkt mij een uitstekende manier voor mij om mn foto’s tijdens mijn 5maanden durende reis te bewaren. Echter ik moet er wel zeker van zijn dat dit op een goede manier werkt.

Kan iemand mij vertellen hoe het een en ander precies in zijn werk gaat en wie heeft hier (positieve) ervaringen mee? Houd in het achterhoofd dat de ICT-mogelijkheden tijdens mijn reis minimaal zijn, omdat ik in een arm gebied van Aziƫ zit.

Ik hoop van jullie te horen

Gr Thomas

Bijdrager
    KarelWillem

Dat gaat met de ‘Apple iPod Camera Connector’.
    Een stekkertje van 29 euro.

Hier plug je gewoon de usb-kabel van je camera in en alles wijst zich zelf.
    Thuis gekomen sluit je je iPod aan en wordt alles automatisch in iPhoto gekieperd.

Ik heb hem van de zomer gebruikt en was er erg tevreden over.

Bijdrager
    QuikCyborg

Kan dit ook met een Video-Camera ?

Bijdrager
    BartjeGossen

Ik zou voordat je tot aanschaf overgaat eventjes de volgende site bekijken: Klik en of je model eerst uitproberen danwel hier eventjes vermelden welk toestel je hebt.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”QuikCyborg”

Kan dit ook met een Video-Camera ?

Ehm… onder voorbehoud wel ja. Videocamera’s met DV-materiaal niet (de mini dv-cams e.d. dus).
    Camera’s die rechtstreeks in mp4 schrijven vaak wel.

Ik heb een Sanyo VPC-C5 en daar worden zowel de foto’s als de films keurig op de iPod gezet.

http://www.vergelijk.nl/digitale_camera/sanyo/vpc-c5/specs.rhtml

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.