18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    dennis

iPod Questions..

Hallo,

Ik ben van plan om een iPod aan te schaffen, maar voordat ik dat doe wil ik wel eerst een paar vragen stellen die ik nergens kan vinden…

1. Ik heb het stuk gelezen over de iPod in de laatste MacFan en hun zeiden dat de knoppen nog eens niets deden als je erop drukt, maar dat kon ook aan hun model liggen.
    heeft iemand anders dit probleem ook?

2. De nieuwe iPod heeft een wekkerfunctie, kan je ook wakker worden doordat de iPod om een bepaalde tijd gaat spelen?

3. Wat zijn goede programma’s om voor de iPod te hebben?

4. Wanneer activeert Apple de mogelijkheid om ook op te nemen? En gebeurt dit via een iPod software update? of pas in de volgende generatie iPods?

5. Ik heb geen creditcard, dus kan ik niet bij de AppleStore bestellen, nu moet ik van Wassenaar dus naar een speciale Mac Store rijden, welke is het dichst bij of kan ik hem nog beter ergens anders halen?

6. Zijn er nog andere dingen die ik moet weten? Alle info welkom!:)

Bedankt, Dennis

Moderator
    Lucas Raggers

1 Geen problemen mee gehad.
    2 Ja, dat kan. Je kunt behalve een beepje ook een playist als wekker gebruiken
    3 Address Book, iSync, iCal, iTunes
    4 Misschien in de toekomst met een adaptertje voor 79 dollar.
    5 http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=6819&highlight=
    6 Ze doen erg goed waar ze voor bedoeld zijn.

Bijdrager
    Walkingfingers

5. Onder rembours laten leveren.
    6. Hoesje erbij nemen? of is dat standaard?

Bijdrager
    dennis

Tnx Lucas & Marc!

Alleen nr. 4 van Lucas klopt niet helemaal, je kan NU al opnemen met de iPod! Lees de laatste MacFan maar.

Weten jullie nog andere (niet van Apple) programma’s?

Het hoesje komt overigens bij de 15 & 30 Gb iPods gratis mee.

Dennis

Bijdrager
    Haddock
    ”dennis”

Weten jullie nog andere (niet van Apple) programma’s

Met regelmaat gebruik ik de shareware ‘iPod viewer’. Daarmee kun je de muziek van je iPod importeren. Erg handig als je bijvoorbeeld je HD tijdelijk wilt legen of als je je muziek over wilt zetten op een andere mac.

Bijdrager
    araminta
    ”dennis”

Alleen nr. 4 van Lucas klopt niet helemaal, je kan NU al opnemen met de iPod! Lees de laatste MacFan maar.

Ja, er zit ondersteuning voor het opnemen op. Maar dat lijkt natuurlijk nergens op. Dus nee, je kunt nog niet opnemen met een iPod. Via de linkerkant van de koptelefoon… right.

Bijdrager
    dennis

iPod Viewer zal ik bekijken Haddock.

Ja, er zit ondersteuning voor het opnemen op. Maar dat lijkt natuurlijk nergens op. Dus nee, je kunt nog niet opnemen met een iPod. Via de linkerkant van de koptelefoon… right.

Ach, opnemen boeit toch niet zo (voor mij) :?

Nu maar wachten totdat ik mijn loonstrookje binnenheb…
    Hopen dat ie hoog genoeg is :wink:

Dennis

Bijdrager
    boelie

Ik weet niet hoe het met de nieuwste generatie ipods zit, maar bij de mijne (zeg maar de tweede generatie) kreeg je bij het middelste model een afstandbediening (die je nooit gebruikt, omdat het koord van ipod naar oor dan twee meter (!) is) en twee extra hoesjes (een soort zakje en eentje die strak past en om je riem kan).

Verder vind ik de setup van apple nogal lame, ze willen dat je je ipod gebruikt als sync ~ dus wat er op je mac aan muziek staat, staat ook op je ipod. Autosync meteen uitzetten dus!

Moderator
    Lucas Raggers
    ”boelie”

Verder vind ik de setup van apple nogal lame, ze willen dat je je ipod gebruikt als sync ~ dus wat er op je mac aan muziek staat, staat ook op je ipod. Autosync meteen uitzetten dus!

Niet alles moet natuurlijk op je iPod. Ik heb van mijn 14 Gb muziekcollectie alles weggevinkt wat ik nooit beluister maar toch wil houden. Bekijk de iPod preferences goed, want wat je wil is mogelijk.
    Autosync meteen aanzetten dus!

Bijdrager
    boelie

Tsja, de liedjes die op m’n ipod staan heb ik nooit op m’n mac staan omdat ik die backup.
    Daarnaast is autosync heel irritant als je je ipod ook als portable HD gebruikt. Dan sluit je je ipod op een andere mac aan en dan ben je meteen al je liedjes kwijt!

Bijdrager
    dennis

De eerste keer gewoon alle nummers toevoegen, daarna zelf bijwerken.
    Alle nummers die niet goed zijn gooi ik van mijn mac af, en laat ik wel op mijn iPod staan (ik neem waarschijnlijk de 30 Gb)
    Zo ga ik het doen.:)

Dennis

Bijdrager
    boelie

Ik had het 10 GB model en daar kon ik een tijdje mee uit de voeten, totdat ik geen ruimte meer had. Dus toen heb ik binnen een paar maanden een 80 GB HD van LaCie gekocht. Altijd makkelijk en nu staat op m’n ipod m’n leukste muziek en natuurlijk Panther DP 8)

Bijdrager
    Apollo
    ”boelie”

Ik had het 10 GB model en daar kon ik een tijdje mee uit de voeten, totdat ik geen ruimte meer had. Dus toen heb ik binnen een paar maanden een 80 GB HD van LaCie gekocht. Altijd makkelijk en nu staat op m’n ipod m’n leukste muziek en natuurlijk Panther DP 8)

Ff een domme vraag misschien Boelie: jij hebt Panther op je iPod staan en daar draai je hem ook vanaf?
    Is dat door op te starten met ALT en dan de iPod te selecteren.
    Als dat zo is, wordt Panther interessanter (hehe rijmt).

Bijdrager
    dennis

Dan wordt Panther zeker interresant! Maar gaat dat niet te traag?
    En hoe zit het dan met de gebruikers?
    Vertel vertel :P

Dennis :wink:

Bijdrager
    boelie

Ik had opgestart vanaf de installatie-cds en toen kon ik kiezen voor m’n ipod. Ik had ruimte genoeg dus waarom niet? Het opstarten is op zicht niet langzamer omdat firewire supersnel is;)
    Wel heb ik gemerkt dat hoe langer je Panter hebt draaien, hoe warmer je ipod wordt. Maar dat heb je ook als je je ipod de hele dag ingeplugt hebt om muziek te luisteren 8)

Probeer het maar uit, en als het niet bevalt dan kun je je ipod helemaal legen…de muziek kun je toch niet vinden via de finder.

[edit]Gebruikers komen in de map /Users te staan en als je je ipod niet op autosync hebt staan (met itunes dan) dan kan iedereen de ipod met itunes gebruiken.[/edit]

Bijdrager
    Convicted

Dus je kan in een iPod een grotere HD proppen?
    Ik begrijp het niet zo hoor wat je nu schrijft Boelie… :oops: :roll:

Bijdrager
    boelie

Ehm, nee en dat heb ik ook nooit beweerd. Ik schreef dat je een besturingssysteem (Panther Developer Preview in dit geval) op je iPod kan installeren. En dat is vrij logisch, want de iPod is in feite een harde schijf.
    Om bepaalde redenen heeft Apple er voor gekozen om de muziek-map van de iPod niet zichtbaar te maken. Daarom is het relatief makkelijk om een besturingssysteem te verwijderen en je muziek te bewaren.

Dit is in simpel Nederlands wat ik had geschreven in m’n vorige post.

Bijdrager
    Convicted

Ok dan begreep ik het toch goed, ik dacht al, een 80 GB in je iPod zetten zou wel erg leuk zijn natuurlijk!:p

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.