6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    deSpaanseRente

iPod Photo batterijproblemen na vervanging?

Ik wou mijn 10 jaar oude iPod Photo nog eens bovenhalen om in de auto te kunnen gebruiken voor muziek via aux ( – mijn iPhone gebruik ik als GPS en ik gebruik liever een apart apparaat voor mijn muziek omdat ik daar meer muziek op kwijtkan, en ik dit veiliger vind), maar aangezien hij nog geen uur meer meeging op batterij besloot ik die te vervangen.

Jammer genoeg heb ik nu gewoon nog steeds exact hetzelfde probleem met de nieuwe batterij en vraag ik me af of dit dan wel aan de batterij ligt of aan iets helemaal anders. Het probleem manifesteert zich ook op exact dezelfde manier, de batterij lijkt gewoon nog evenveel te verbruiken als hij in standbye-modus/uit staat als wanneer die gewoon speelt. Iemand tips of ik best een batterij aanschaf van een meer betrouwbare bron (deze kwam van ebay..) of ideeën of het ergens ànders aan kan liggen?

thanks

Sleutelbeheerder
    Night

Is het wel een origineel Apple replacement part? Ik vermoed van niet….

Bijdrager
    deSpaanseRente

Nope.

Ik heb niet meteen een website gevonden waarvan ik de garantie had dat de batterij origineel van Apple was, niettemin blijft het vreemd dat EXACT hetzelfde probleem zich voordoet.

Weet jij dan misschien waar ik zo’n batterij kan vinden waarvan men kan garanderen dat het authentiek van Apple is? Of iemand? Maken ze die dingen überhaupt nog wel..?

Bijdrager
    fixar

Als er zich exact hetzelfde probleem voordoet met een andere batterij….dan is het aannemelijk dat het probleem niet door de batterij werd/wordt veroorzaakt.

Bijdrager
    deSpaanseRente

maar wat kan het probleem dan wel zijn?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Als de batterij inderdaad origineel is dan zal deze ook zo’n jaar of 10 oud zijn. Apple levert batterijen altijd met 30-40% lading (geloof ik) om ze voor enige tijd te conditioneren. Na 10 jaar zou die ‘new old stock’ batterij ook wel ook wel zo dood als een pier zijn.

Hoe staat staan de instellingen trouwens? Latere iPods hadden volgens mij de optie om het sluimeren van de harde schijf uit te zetten. Hierdoor kon je sneller skippen enzo, maar het ging ten koste van je batterij. Heeft de Photo zo’n optie?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.