12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Sabina

iPod op mac en pc samen?

Ik heb een iPod click-wheel 4g.
    Ik zet thuis mijn muziek erop via mijn mac.
    Nu begin ik morgen met een versnelde opleiding multimedia vormgeven, maar dan werk ik helaas alleen op windows computers :x
    Nou was mijn idee om het werk wat ik op school maak op mijn iPod te zetten zodat ik een backup heb, maar nu zit ik me te bedenken dat het misschien helemaal niet kan! :(
    Dus eerst aansluiten op mac, dan op pc en vervolgens weer op mac…
    Gaat de pc mn iPod dan niet formatteren ofzo??
    Dan kan ik m toch niet meer op mn mac aansluiten of wel?:?

Heeft iemand hier ervaringen mee?
    Share it please!:)

Bijdrager
    black_eye

Zo lang je hem eerst instelt op je windowsbak, heb je geen problemen. Je mac herkent dan de instellingen. Doe je het eerst op je mac, dan zal windows de info niet herkennen.

Dit probleem heb ik ook gehad. Toen ik de iPod daarna op mn windowsbak had geformatteerd, was het probleem voorbij.

Bijdrager
    Sabina

Dus ik moet m op school formatteren, dan is al mijn muziek eraf??
    Dan zet ik thuis op mijn mac mijn muziek er weer op, en dan kan ik zonder problemen switchen?:?
    Ik weet niet hoor, maar ik heb er toch een beetje een fout gevoel bij, het idee dat ik als mac-lover mijn mooie iPodje aan een pc ga hangen…dat vraagt om problemen denk ik :(
    Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar ik wil het wel zeker weten, voordat ik dalijk mijn ipod de hemel in help!:|

Bijdrager
    Sabina

Ik heb even op de cdrom die bij mn iPod zat gekeken in de iPod-gebruikershandleiding.pdf
    Daar staat bij ‘problemen oplossen en tips’ onder het kopje ‘U wilt de iPod gebruiken op zowel een mac als een windows-pc’

Als u de iPod op een Mac gebruikt en vervolgens op een Windows-pc wilt gaan gebruiken (of omgekeerd), moet u met behulp van de iPod-software-update de iPodsoftware herstellen voor gebruik met de andere computer (raadpleeg het gedeelte “De iPod-software bijwerken of herstellen” hieronder). Wanneer u de iPod-software herstelt, worden alle gegevens van de iPod gewist, inclusief alle nummers. U kunt de iPod niet eerst op een Mac gebruiken en vervolgens op een Windows-pc (of omgekeerd) zonder alle gegevens op de iPod te wissen.

Maar er staat verder niet bij of je m dan eerst op ene pc of mac aan moet sluiten wil hij t op beide computers doen.
    Want als ik m eerst weer op mn mac aansluit en al mn muziek erop zet, ben ik toch weer terug bij af?:?
    Want ik heb m voor het eerst op mn mac aangesloten en nog niet op n pc.
    Nu lijkt mij logisch, wat black-eye net zegt: op een pc formatteren, dus ipod herstellen:? en dan pas op de mac aansluiten, maar dit staat niet in de handleiding!

Wie snapt wat ik moet doen? :( :innocent:

Bijdrager
    Sabina

Oh I get it!:)
    Ik lees net in een ander draadje,
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=17573&highlight=ipod+mac+pc
    dat je dus op je pc ook de ipod software moet hebben wil die niet elke keer formatteren.
    dus is het voor mij niet handig, want ik zit op school niet elke keer op dezelfde pc!
    :xhelaas, feest gaat niet door :cry:

thanx

Bijdrager
    pep

Het is wel mogelijk, ook zonder je iPod eerst windows te formateren. Je hebt dan het programma xPlay nodig: hier kan je een trial downloaden.
    Dat zorgt ervoor dat Windows je mac geformateerde iPod kan lezen, ook iTunes voor Windows herkent em dan.

Het lijkt omslachtig, maar als het er eenmaal opstaat is het ideaal!

succes…

Bijdrager
    iSpons

ik denk niet dat de 3de gen en 4e gen veel van elkaar verschillen qua software
    ik heb een 3gen iPod 20 GB en hij werkt zowel op win als mac
    je moet eerst je iPod formateren voor windows (FAT32?) dan de iPod software voor windows op je iPod zetten dan kun je gewoon je iPod op mac en windows aansluiten
    eens geformateerd sluit je hem dan gewoon aan op je mac en zet je al je muziek erop…

wel opletten als je je iPod aansluit via usb want dat verbruikt sneller je batterij

Bijdrager
    Outragemac
    ”Sabina”

…een versnelde opleiding multimedia vormgeven, maar dan werk ik helaas alleen op windows computers :x

[offtopic] lijkt me een contradictio in terminis :wink: [/offtopic]

Moderator
    unSOUND
    ”Sabina”

Oh I get it!:)
    Ik lees net in een ander draadje,
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=17573&highlight=ipod+mac+pc
    dat je dus op je pc ook de ipod software moet hebben wil die niet elke keer formatteren.
    dus is het voor mij niet handig, want ik zit op school niet elke keer op dezelfde pc!
    :xhelaas, feest gaat niet door :cry:

thanx

Je hebt op de PC alleen de eerste keer de iPod software nodig, daarna niet meer.

Je kunt dus zonder problemen je iPod PC formateren, op de Mac muziek erop zetten,
    en dan weer op de PC aansluiten voor data-gebruik.

Bijdrager
    Sabina

Ok, ik heb gedaan wat unSOUND zei.
    Ik heb nu mijn muziek weer op de ipod gezet met de mac, maar als ik mijn ipod wil beluisteren, komt er een mapje met een bordje ernaast met een uitroepteken erin.
    Dat knippert een aantal keer en dan gaat de ipod uit.
    Ik kan geen muziek luisteren, wat betekend dit?!
    Als ik op mijn mac de ipod updater open, staat er dit:de aangesloten ipod bevat niet de juiste software!
    Heb ik mijn ipod nu verknalt??! :oops::evil::cry:
    Wat moet ik doen! Help!:oops:

Bijdrager
    Sabina

Nou, ik heb op de mac weer op herstel gedrukt zodat ik m gewoon alleen op de mac kan gebruiken…dan maar geen schoolwerk op m ipod, brand ik wel een cdrommetje.:|
    Ik had een heel naar gevoel toen ik niks meer met mn ipod kon doen, gauw weer op de mac gezet dus! :D en nu ben ik weer blij dat ie het doet, en hang ik m nooit meer aan die rot-pc’s…want daar komt alleen maar ellende van! :wink:
    :finderoud: :kiss:

ps, toch bedankt voor jullie reacties en medewerking! :)

Moderator
    unSOUND

Hulp is onderweg… check je PM box. :wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.