25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:

Moderator
    Adriaan Mol

iPod op Harman Kardon Soundsticks II (kan hij harder?)

Ik heb voor mijn slaapkamer een setje Harman Kardon Soundsticks || gekocht. Over de kwaliteit ben ik erg tevreden. Ik heb dit setje gekocht omdat ik daarnaast geen poespas meer op mijn slaapkamer hoef te hebben. Ik kan gewoon een iPodje erin prikken en klaar. Alleen helaas gaat het dan niet hard genoeg. Wanneer ik de volume helemaal vol op mijn iPod zet hoor ik genoeg, maar iedereen houd er wel van om af en toe even lekker te blazen. Weet iemand hoe dit komt? Zit er ergens nog een volumeknop op de HK Soundsticks (behalve die van de subwoofer?). Of moet ik er een versterker tussen zetten?

NB: Ik heb de handleiding nooit gelezen en al weggegooid;)

Bijdrager
    madmax

Je beweert toch niet dat je die twee touch buttons op de (linker) soundstick zelf nog niet gezien hebt?

Bijdrager
    wjgmspeedy

Er zit maar één draaiknop op de woofer, en dan heb je natuurlijk nog de tiptoetsen op één van de twee sticks. In de gebruksaanwijzing staat verder niets. Als ik de boel goed open zet, blaas ik bijna weg.

Moderator
    Adriaan Mol

Oops.. even kijken :satisfied:

Bijdrager
    wjgmspeedy

En als je ze alle twee gelijk aanraakt, mute de boel. LOL

Bijdrager
    PietjePuk

Door de geluidsbegrenzing van je iPod te halen gaat ie ook weer wat harder, wel opletten geblazen dan voor je standaard koptelefoontje, voor je het weet zijn ze er aan als je hem dan te luid zet, maar het kan een oplossing zijn.

Bijdrager
    Roggie

Adriaan, als je een dock hebt zou ik de jack van de Soundsticks in de dock prikken in plaats van bovenin je ipod. Je gebruikt dan de line out van de ipod, die een betere geluidskwaliteit geeft. Met de knopjes op een van de sticks (ik neem aan dat je ze inmiddels gevonden hebt:-) ) kun je dan het volume regelen en maakt het niet meer uit hoe hard je ipod staat en welke EQ je daarin gebruikt. Het heeft dan ook geen zin meer om de geluidsbegrenzing uit je ipod te halen.

Bijdrager
    Granny Smith

was het niet op de rechter box? (of hebbe ze het veranderd?)

Bijdrager
    Oupro

Bij mij is het de rechter stick. Die tiptoetsen was het eerste dat ik bekeek toen ik mijn stickjes uit de doos pakte.

Bijdrager
    jeroen1

jongens, jullie hebben het over de geluidsbegrenzing van de ipod.Is dat inderdaad de “geluidscontrole” in de instellingen die je aan of uit kunt zetten?
    Ik vind namelijk de maximale geluidssterkte van mijn ipod photo niet echt hoog.
    Kun je die volumebegrenzing er dan nog op een andere manier er helemaal afhalen, behalve dan wat ik net beschreef?

groet, jeroen

Bijdrager
    macpro
    ”Adriaan

Oops.. even kijken :satisfied:

Je zou niet de eerste zijn.

Ik ken nog iemand die ze terug wilde bregen omdat er absoluut geen goed geluid uitkwam.

Staat ook niet goed uitgelegd in de handleiding.

Moderator
    unSOUND
    ”jeroen1″

jongens, jullie hebben het over de geluidsbegrenzing van de ipod.Is dat inderdaad de “geluidscontrole” in de instellingen die je aan of uit kunt zetten?

Nee, die geluidscontrole zorgt ervoor dat ieder nummer ongeveer even hard klinkt.

”jeroen1″

Ik vind namelijk de maximale geluidssterkte van mijn ipod photo niet echt hoog.
    Kun je die volumebegrenzing er dan nog op een andere manier er helemaal afhalen, behalve dan wat ik net beschreef?

Je kunt in iTunes het volume omhoog gooien… selecteer al je nummers, appeltje-i, en zet de volume schuif zover naar de plus als jij wilt. Hierna moeten alle nummers wel opnieuw naar je iPod gezet worden, maar daarna spelen ze een heel stuk harder.

Bijdrager
    PietjePuk

Het kan ook simpeler. Op http://www.versiontracker.com/macosx zoeken naar GoPod en je iPod aansluiten, daarna uncappen en de geluidsbegrenzing die geld voor de EU is eraf. Veel vlugger dan al je songs er weer te moeten op zetten.

Bijdrager
    roelboekel.nl

Ik heb dus ook een paar soundsticks… Maar ik kan die toetsen echt nergens vinden. Ik heb dan nog wel het model met USB, kan dit kloppen dat er geen knoppen op de boxen zelf zitten?

Groet Roel

Moderator
    unSOUND
    ”pietjepuk6546″

Het kan ook simpeler. Op http://www.versiontracker.com/macosx zoeken naar GoPod en je iPod aansluiten, daarna uncappen en de geluidsbegrenzing die geld voor de EU is eraf. Veel vlugger dan al je songs er weer te moeten op zetten.

En ook erg leuk als je iPod een keertje stuk gaat. Zodra Apple ziet dat er met de firmware geknoeid is hebben ze genoeg reden om de reparatie te weigeren.

Nee, ik ga voor de iTunes-methode.

Bijdrager
    Green
    ”roelboekel.nl”

Ik heb dus ook een paar soundsticks… Maar ik kan die toetsen echt nergens vinden. Ik heb dan nog wel het model met USB, kan dit kloppen dat er geen knoppen op de boxen zelf zitten?

Groet Roel

Het zijn ook geen ‘knoppen’ maar gewoon 2 zilveren plaatjes.
    Door ze aan te raken gaat het volume harder of zachter.
    Maar ik weet niet of het op de USB versie niet zit, ik heb die versie niet.

Bijdrager
    Oupro

De originele Soundsticks met USB hebben geen tiptoetsen. Bij dat model bepaal je het volume via de volumeknoppen op het toetsenbord van je Mac.
    De Soundsticks 2 met minijack aansluiting hebben wel tiptoetsen.

Bijdrager
    Adriaan MoI

Nu we het toch over de Soundsticks hebben: Hoe kun je de gehele set uitzetten? Nu blijft het licht in de subwoover aan des nachts omdat ik de uit-knop nog niet heb kunnen vinden 8)

Bijdrager
    Granny Smith

gaat niet:D

Bijdrager
    Adriaan MoI

Meen je dat serieus? Ik zie er de logica niet echt van in 8)

Bijdrager
    Oupro

Nee, de Soundsticks kunnen inderdaad niet zomaar uit. Je kunt ze muten door de twee tiptoetsen tegelijk aan te raken. Als je ze echt uit wil hebben zul je de stekker eruit moeten trekken.

Bijdrager
    Adriaan MoI
    ”Oupro”

Nee, de Soundsticks kunnen inderdaad niet zomaar uit. Je kunt ze muten door de twee tiptoetsen tegelijk aan te raken. Als je ze echt uit wil hebben zul je de stekker eruit moeten trekken.

Ok, bedankt voor je reactie, dan maar een lichtje aan in de nacht:)

Bijdrager
    couma133

Een stopcontact met schakelaar. Dat steek je in het vaste stopcontact. Stekker van je install. daar weer in Schakelaar aan/uit. Soundsticks aan/uit.:?

Bijdrager
    JL

Je kan de sticks uitzetten door op de subwoofer de volume knop in te drukken..

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Een 11 jaar oud topic naar boven slepen is ook een kunst!:-D

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.