10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    -Japser-

iPod op Fat32

Ha,
    Ik zou graag grotere bestanden (bijv 5gb) op mijn ipod video(30gb) willen slepen, maar dat gaat dus niet en volgens mij komt dat door dat de ipod op Fat 32 is geformateerd.
    Nu mijn vraag, kan je op een of andere manier tóch deze bestanden overslepen?
    Hoor graag wat,
    Jasper.

Bijdrager
    Djmichel

Als je de iPod op een windows machine gebruikt is hij inderdaad fat32 geformateerd. Dan is de maximale bestands grote 2,5 gig of iets in die richting. Zover ik weet is er verder geen oplossing voor om dat toch te overrulen.

Als iemand wel een oplossing weet ben ik daar erg benieuwd naar. (naast het feit dat de ipod die mac geformateerd is het wel kan;) )

Groet
    Michel

Moderator
    Mac Daddy

Nee, dat kan helaas niet.
    Een iPod of andere schijf die je als FAT32 formateert kan geen bestanden groter dan 4GB aan.

Als het goed is is een iPod voor windows niet FAT32 geformateerd. Als dat zo is moet je hem opnieuw formateren. Je kunt hem op nog een andere manier formateren voor windows. Ik weet alleen niet meer hoe die heet.

FAT32 is alleen maar handig wanneer je hem op zowel een mac als windows machine wilt gebruiken, maar heeft dus één belangrijk nadeel.

Bijdrager
    -Japser-

Kun je een iPod ook NTFS formateren dan? Want ik weet bijvoorbeeld dat het voor hardeschijven zo geld dat als ze inderdaad Fat32 geformateerd zijn, geen grotere bestanden dan xGB te slepen zijn, en bij NTFS wel..
    Ik heb m overigen niet nodig op een Mac, dus windows alleen is voldoende.

Bijdrager
    Tai-Z

Een work-around is het bestand op te splitsen in kleinere delen, bijvoorbeeld met het programma split. Zit standaard in OSX, en is ook wel te draaien onder cygwin denk ik.

Moderator
    Mac Daddy

In het laatste bericht van dit topic staat van niet.

Goh, best belachelijk eigenlijk. Zou wel wat handiger zijn voor een grote iPod. Zeker met een video functie.

En hier nog een link naar de Apple site.

Bijdrager
    Esquare
    ”Mac

Goh, best belachelijk eigenlijk. Zou wel wat handiger zijn voor een grote iPod. Zeker met een video functie.

Een iPod is geen dvd-speler. De meeste filmpjes die je op een iPod afspeelt zijn bij lange na geen GB groot.

[correctie: zie hieronder]

Moderator
    Mac Daddy

Ik zie dat bijvoorbeeld ‘Cars’ in de iTunes Store 1.39 GB is.
    Is dus wel groter dan 1GB, maar idd. je hebt het niet nodig.
    Dan zou het alleen maar zijn wanneer je zelf met editing bezig bent en dit wil vervoeren, maar daar zou ik geen iPod voor gebruiken.

Waarvoor heb je het nodig dan Japser?

Bijdrager
    -Japser-

Nou ja je kunt ‘m als tijdelijke hardeschijf gebruiken, en wilde zo bijvoorbeeld omdat ik niks anders bij de hand had, mijn ipod gebruiken om wat grote bestanden (bijvoorbeeld ruw videomateriaal) over te zetten van de ene pc daar, naar de andere pc hier. Toen kwam ik er dus achter, en mij zou het wel handig lijken als ik wél gewoon grote bestanden erop kan slepen..vandaar vroeg ik me af…

Bijdrager
    Nietzman

Ik zou d’r gewoon een gesplitste .rar van maken van 3gb per bestand oid.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.