30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 53)
  • Q:
    Bijdrager
    macmartijn

iPod of iPod Nano (of Zune…)

Ik ben zondag jarig, en ik vraag me af of ik een Nano of een Video (30gb) moet kopen…

Bij de Video moet ik wel iets bijleggen, maar dat maakt me niet uit… is het moeilijk of/en veel werk op video’s omte zetten naar mpeg-4, m4v, mp4 en mov bestanden?

Moet je de films ook eerst welf comprimeren naar 340*340(ofzo)?

Dankje!!:lol:

Bijdrager
    Cars

Je hebt er programma’s voor die automatisch een dvd omzetten naar iPod formaat. Ik gebruik zelf Handbrake Lite. Ik ga er van uit dat je Mac gebruikt. Het is weinig werk. DVD erin en het begint, het kost alleen tijd (1,5 – 2uur).

Meeste DVD’s gaan goed. Ik heb een keer gehad dat hij de hoofdfilm niet comprimeerde, maar een extra…

Bijdrager
    macmartijn

Tja, ik heb de pc van mijn vader nu.. die heeft een imac gekocht en er is nog een mac in huis, dus dat komt wel goed. Is het film kijken op zo’m scherpje mooi?

Bijdrager
    Nikita

De iPod kan ook 640 bij 480 filmpjes aan, maximaal. Verder niet zo’n punt. Vergeet niet dat de nano geen videofunctie heeft he.

Bijdrager
    PietjePuk

Ik wou Zune stemmen….. :innocent:

Bijdrager
    macmartijn

ik ook, maar die stond er niet bij :evil:

Bijdrager
    Marius1976

Belangrijk is natuurlijk ook wat je met je iPod wilt doen.

Het werd al gezegd: de nano speelt geen video, en is ook niet compatible met de games die je nu kunt aanschaffen.

Een enorm voordeel echter van de nano is, dat er geen harddisk inzit, en dus veel minder gevoelig is voor defecten aan dus een harddisk. Als je je iPod heel veel mobiel wilt gebruiken (bijvoorbeeld bij joggen ofzo) dan zou ik echt voor de nano gaan.

Ik ben zelf alles behalve sportief, maar ik ben toch wel weer zo ‘beweeglijk’ dat ik bloednerveus zou worden van een harddisk in m’n binnenzak.

Marius

Bijdrager
    macmartijn

Inderdaad…. maar is een ipod video echt zo gevoelig?

Bijdrager
    Nikita

Loopt wel los hoor. De hardeschijf spint even op om muziek naar het geheugen te sturen en wordt daarna weer uit gezet. Het grootste deel van de tijd staat ‘ie dus stil.

Bijdrager
    Marius1976

Ach wat zal ik zeggen…

Velen zullen zeggen: “Onzin” … of “Paniekzaaierij” … maar goed, als je nagaat wat voor een gevoelig ding een harddisk feitelijk is… zou ik er een beetje paranoide van worden. Bij elke schok zou ik denken: weer een badsector…

Misschien til ik er te zwaar aan, maar het blijft in mijn ogen een zwakke plek…

Marius

Bijdrager
    macmartijn

hhm, tja, ik zal dat nog wel zien… :) bedankt voor de replies :)

maar als je gaat kijken naar de prijs, is een 4gb erg weinig en is een 8gb maar 40 euro goedkoper dan een 30gb video… ik denk dat het een ipod video wordt, tot nu toe. Als ik de 1e 90 garantie dagen problemen krijg, weet ik genoeg dan wordt het een nano…:?

Bijdrager
    jappo

Blijkbaar kan de hardeschijf wel wat hebben, mijn 60 gig hardeschijf is van 1,5 meter gevallen.
    Schrok me dood toen de iPod op de grond lag!:o maar geen schade geen krassen en ik geniet nogsteeds van mn foto’s en video’s gelukkig!:lol:

Bijdrager
    Cars
    ”macmartijn”

Tja, ik heb de pc van mijn vader nu.. die heeft een imac gekocht en er is nog een mac in huis, dus dat komt wel goed. Is het film kijken op zo’m scherpje mooi?

Ik heb de eerste versie van de iPod Video en daar ben ik erg tevreden over de beeldkwaliteit. Ik zal eens proberen een filmpje te maken van de beeldkwaliteit. Ben pas vanavond thuis, dus zal wel 22.00 – 23.00 worden.

Bijdrager
    boris198629

ik vind een ipod video zijn geld niet waard

ik zou dus gaan voor een nano

Bijdrager
    MacAanZee

Het hangt er vooral vanaf waar en hoe je je iPod voor wilt gebruiken en waarvoor.
    Als je er mee naar school fietst of veel sport tijdens het luisteren, kan een Nano handiger zjn
    Maar dan heb je alleen muziek en foto’s. Je kunt ook met de 30Gb iPod video op de fiets hoor, maar hij is iets groter. En problemen met de harddisk daar zou ik me maar niet zo’n zorgen over maken. Daar is ie op gebouwd. Het is WEL fantastisch om films bij je te hebben, maar bijvoorbeeld ook videoclips, die je makkelijk kunt downloaden via internet en dan verkleinen naar iPodformaat via bijvoorbeeld de gratis software van iSquint. (gewoon selecteren en dan wachten, dan gaat het vanzelf). Ik heb een 60Gb en heb er nu 4000 liedjes op, 5000 foto’s, 40 films en muziek-life concerten en zo’n 500 videoclips. En bij 30 Gb heb je dus de helft daarvan. En met een kabeltje kan je die ook op (bijna) elke TV laten zien. Ook erg leuk.
    Het kijken op een klein scherm valt erg mee. Je kijkt op kleine afstand en dan is het beeldformaat net zo groot voor je ogen dan een grootbeeld TV op 3 of 4 meter. En goed te bekijken.
    De nieuwe spelletjes vind ik ook erg leuk. Vooral Vortex en Zuma.

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    macmartijn
    ”Cars”

Ik heb de eerste versie van de iPod Video en daar ben ik erg tevreden over de beeldkwaliteit. Ik zal eens proberen een filmpje te maken van de beeldkwaliteit. Ben pas vanavond thuis, dus zal wel 22.00 – 23.00 worden.

OK, als je wilt erg graag! kun je hem me mailen ofzo? xzal wel zien thnx :lol:

Als ik dit zo hoor zitten er bij beiden voor en nadelen aan, en zijn de meningen over de HD erg uiteenlopend, maar de meesten zeggen dat het kwetsbaar is (ik zit het nu een beetje voor mezelf aan het rechtzetten :P)… de nano is kleiner qua geheugen, maar ook qua formaat. De Video is ook vast en cker wel kwetsbaar, ookal ga ik heel voorzichtig met mijn spullen om. De hept tog wel van die tasjes waar de ‘m in kunt doen, tijdens het lopen/zitten/fietsen? Bij de nano heb je in ieder geval zo’n Armband, zie zijn wel cool 8).

De video’s erop zetten gaat dus ook makkelijker dan ik dacht, dankje MacAanZee voor de info.

Als je een iPod hebt, gebruik je hem zeker vaker dan je eerst denkt, of ziet? zoiets is vast verslavend:)

bedankt voor de reacties.:D

Bijdrager
    Nikita
    ”boris198629″

Ik vind de nano z’n geld niet waard. Als je gewoon ’s kijkt wat je voor je geld krijgt. De 8 GB iPod nano kost 250 euro, terwijl de 30 Gig gewone iPod ‘maar’ 40 euro meer is. Heb je dus veel meer waar voor je geld.

Bijdrager
    tommy666

vind ik dan weer niet,ik heb vandaag de 30 gig video van een vriend geleend,en ik moet zeggen,lang leve mijn nano,iedere keer dat ik de harde schijf hor spinnen krijg ik schrik dat ik ze ga beschadigen.
    En ik vind het o zo gemakkelijk dat ik met m’n nano zo een klein spelertje op zak heb,zeker omdat hij iedere dag op de dock gaat,en er dus iedere dag nieuwe muziek en foto’s bijkomen en weggaan.

Bijdrager
    Nikita

Tuurlijk, maar dat is qua formaat e.d. Als je kijkt naar de opslagcapaciteit en functies wint de gewone iPod het echt. Simpele economische regel…

Bijdrager
    iDuck

Niet helemaal mee eens… klein met dit soort gadgets kost ook geld. Een Nano 8GB heeft dus een behoorlijk opslagruimte. Klein en mooi kleuren schermpje, stevig en schokbestendig. Zijn geld waard voor een hele dunne mp3 speler.

De iPod video 30GB is óók zijn geld gewoon waard voor een mp3, video speler.:wink:
    edit: op video heb ik dan ook gestemd.

Bijdrager
    tommy666

qua economie geef ik je hier 100% gelijk,moest het kunnen zelfs meer.Maar zoals ik zeg,als ik opnieuw mocht kiezen,ik zou zeker terug voor de nano gaan.Ik kan me ook voorstellen dat 30 gig stukken handiger is dan 1/2/4/8 Gig als je je ipod niet elke avond op z’n dock zet.

Bijdrager
    Nikita

Daar komt persoonlijke voorkeur om de hoek kijken. Ik heb nu een iPod mini van 6 GB en die zit gewoon vol. In iTunes heb ik meer muziek staan. Eigelijk vind het ik het wel wat jammer dat er geen 20 Gig iPod meer is. Ik zou zelf dus eerder een 30 gig iPod kopen van 290 euro (smak geld…) dan een 8 gig iPod nano van 250 euro. De iPod shuffle daarentegen is wel z’n geld waard vind ik. Voor 80 euro heb je 1 GB en ook nog ’s zo onwijs klein. Leuk als je elke dag of eens in de zoveel dagen gewoon andere muziek mee wil nemen en verder geen behoefte hebt aan de mogelijkheid om video’s of foto’s te bekijken.

Bijdrager
    iDuck
    ”Nikita”

Daar komt persoonlijke voorkeur op de deur kijken.

En dat is de beste samenvatting voor dit gehele draadje :D

[size=9:7290d640fd][flauw]op de deur kan je zitten, staan en springen, en om de deur kan je kijken[/flauw][/size:7290d640fd]

Bijdrager
    Nikita

He, ik moet m’n andere hersenhelft voortaan ook maar aanzetten als ik wat plaats :P

Bijdrager
    Cars
    ”Cars”
    ”macmartijn”

Filmpje maken is niet gelukt. Het zit er ook belabberd uit..Sorry! Ik heb wel even gezocht op youtube.com. Als je zoekt op ipod video vind je (betere) filmpjes!

Bijdrager
    Cenobyte
    ”boris198629″

Rare redenering, want:

Ipod Nano 2Gb kost €75 per Gb
    Ipod Nano 4Gb kost €49 per Gb
    Ipod Nano 8Gb kost €31 per Gb
    Ipod Video 30Gb kost €9,60 per Gb
    Ipod Video 80Gb kost €4,90 per Gb

Dan heeft de iPod Video ook nog spellen en video!

Welke iPod is nou volgens jou het meeste waar(d) voor zijn geld? :D

iPod Video dus! :D

Bijdrager
    sean2901
    ”Cenobyte”
    ”boris198629″

Rare redenering, want:

Ipod Nano 2Gb kost €75 per Gb
    Ipod Nano 4Gb kost €49 per Gb
    Ipod Nano 8Gb kost €31 per Gb
    Ipod Video 30Gb kost €9,60 per Gb
    Ipod Video 80Gb kost €4,90 per Gb

Dan heeft de iPod Video ook nog spellen en video!

Welke iPod is nou volgens jou het meeste waar(d) voor zijn geld? :D

iPod Video dus! :D

Niet geheel waar. Je legt een verkeerde correlatie, aangezien ze uit andere componenten gemaakt zijn. De nano heeft bvb gn HD en de video wel. Je kan dan niet zomaar gaan veralgemenen.

Ik ga voor de nano, aangezien ik veel naar de gym ga en niet hou van de grootte van de video (heb hem dan ook weggedaan). Als ik film wil zien op de trein of in de bib dan haal ik mn PB wel boven.

Bijdrager
    macmartijn
    ”Cars”

Filmpje maken is niet gelukt. Het zit er ook belabberd uit..Sorry! Ik heb wel even gezocht op youtube.com. Als je zoekt op ipod video vind je (betere) filmpjes!

OK, toch bedankt, ik ga morgen wel ff zoeken op YouTube :lol: dankje!

Hmmm, Ik denk dat ik ga voor de video, als ik deze verhalen hoor trek ik de volgende conclusie: over de HD, nou, ik ben heel zuinig op mijn spullen, dat komt helemaal goed, en de grootte valt mee, ik vind heb niet groot, en zo’n kleine mp3 speler raak ik toch kwijt :wink:

nee, maar qua prijs vind ik ook dat het in verhouding met de nano goedkoper is, als je kijkt naar de capaciteit, Als je gaat kijken naar hoe klein die is, wint de nano: grootte maakt mij niet uit, dat punt valt dan weg… qua gevoeligheid: dat valt mee bij mij: ik ben erg zuinig en sport er niet mee. En ook hou ik van films kijken, en dat is op een mooie zomerdag buiten wel relaxt, of ’s winters als het koud is en je zit in een vakantiehuisje zonder dvd speler of op school met tussenuren, of gewoon voor de lol + foto’s laten zien aan vrienden (kan ook op nano; minpunt: kleiner scherm).

Voor mij is het denk ik wel duidelijk. Het is een questie van wat je persoonlijk vind, en het stukje economie waar over werd gepraat. Dankjulie voor het commentaar, ik ben bijna jarig, en laat in ieder geval weten of ie bevalt :wink:

Bijdrager
    Nikita

Foto’s plaatsen hé, tzt :wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 53)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.