16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    monsterke

Ipod of Ipod mini ?

Ik vraag me af welke ik zou kopen …

Ik zou het willen gebruiken op de fiets … aan de ene kant vind ik dan compactheid wel belangrijk en ik vermoed dat 1000 liedjes toch al genoeg is maar wat is de motivatie om extra geld uit te geven voor de IPOD van 20 GB of 40 GB… omwille van de dataopslagmogelijkheid die dan toch al aardig is ?

IPOD Mini zou toch moeten kunnen voor 199 EUR vind ik … prijsverschil is niet in evenwicht met capaciteitsverschil …

jullie mening ?

wie heeft er ook getwijfeld ? en waarom heb je dan voor de Ipod of Ipod Mini gekozen ?

Bijdrager
    KarelWillem

De keuze voor een ‘gewone’ iPod zou kunnen zijn dat het prijsverschil niet zo héél groot is met de mini en je dan eerder je hele muziekbibliotheek mee kunt nemen.

Ik zit zelf al aan 11 Gb en zou gewoon het liefst alles op een iPod kunnen gooien dan elke keer een selectie te moeten maken.

Een andere optie is kijken op: http://www.tweedehandsmac.nl, omdat er nogal wat mensen zijn die een iPod snel vervangen voor een grotere òf voor een kleinere (de mini).

Ik vind de iPod mini in verhouding ook wat te duur.

Bijdrager
    monsterke

Ik zou natuurlijk ook wat kunnen wachten op de eerste price-drop van de Ipod Mini :?

ik vermoed (hoop) dat ie toch wel binnenkort 199 EUR zal gaan kosten … dat klinkt toch als een commercieel prijsje om er nog extra veel van te verkopen…

dat lijkt me dan toch een meer realistisch prijsverschil met de gewone Ipod

Bijdrager
    larch

Waarom zouden ze de prijs verlagen?
    De productie kan de vraag niet volgen.

iPod Mini heeft voor mij het ideale formaat
    (al is 4GB te klein om mijn ganse bib op te plaatsen en moet je dus inderdaad je gaan bezighouden
    met het maken van afspeellijsten; maar dat los ik op door mijn favorieten sterretjes te geven:? )

Bijdrager
    andresdw

Ik zou voor de ipod gaan.
    Behalve als het zou zijn om hard te lopen want dan is hij toch wel iets te zwaar.
    Collega van mij heeft net zijn nieuwe ipod binnen en heeft zo’n mooie heuptas erbij gekocht.
    Merk: Incase

Ikzelf heb heb ook een ipod, bevalt heel erg goed.

En een andere collega is nu aan het proberen om zijn Ipod mini (die hij een maand of 5 uit de USA heeft laten meenemen) te verkopen.
    Hij vind 4 gb toch wel net wat te klein.

Succes ermee.

Bijdrager
    Webbiker

Ik zit te twijfelen of ik een 20Gig iPod ga kopen… bij mij is de vraag namelijk niet iPod of iPod mini maar wel of geen iPod…

Ik vind het een mooi ding en hij lijkt me erg handig in het gebruik, maar ik lees iets te veel topics hier over batterijen die niet te vervangen zijn, iPods die spontaan overlijden of Dead at Arrival zijn… Ik vind een verwachtte levensduur van 2 a 3 jaar wat aan de krappe kant voor zo’n duur apparaat. Zeker als alle andere hardware die ik in huis heb van Apple nog steeds als een zonnetje draait (zelfs mijn Performa 5300 start nog zonder problemen op).

Ik heb ergens ook nog een Sony walkman liggen (ja ja cassettebandjes!!) en die doet het na 10 jaar nog steeds! Was dan ook wel een hele dure in die tijd, maar nog lang niet zo duur als een 20Gig iPod.

Bijdrager
    tennapel
    Bijdrager
    monsterke

Ik ga een hintje droppen bij m’n vriendin … verjaardagsgeschenkje misschien:)

Ik denk idd dat de IPOD Mini ook voor mij wat te kleine capaciteit zal hebben … ik heb zeker toch een 300 tal CD’s…

Bijdrager
    Mr Cr00b

ik heb in amerika een ipod mini gekocht omdat ze daar veel goedkoper waren, en inderdaad zeggen ze dat er 1000 nummers op kunnne maar het apparaat gebruikt 300mb voor het menu dus er vallen al 100 numemrs af, eigenlijk krijg je dus 3,7 gb voor muziek, losstaand van wat jij aan harddisk wilt gebruiken.
    maar ja voor mij was 850 nummers ook wel genoeg.

en de prijzen van een ipod mini en een dock was gelijk aan een ipod 20 gb in amerika, maar toch heb ik gekozen voor mini omdat ik hem mooier vond, hij heel veel lichter is, en hij compacter is en dus makelijker in gebruik( ik reis 4 uur met de trein per dag vandaar.)

suc6 der me 8) :lol:

groetjes

Bijdrager
    passenger
    ”monsterke”

Ik zou natuurlijk ook wat kunnen wachten op de eerste price-drop van de Ipod Mini :?

ik vermoed (hoop) dat ie toch wel binnenkort 199 EUR zal gaan kosten … dat klinkt toch als een commercieel prijsje om er nog extra veel van te verkopen…

No way! Houd er heel sterk erekening mee, dat de mini’s momenteel echt niet aan te slepen zijn. Apple heeft het heel slim aangepakt met beperkte beschikbaarheid, waardoor ze nergens meer te krijgen zijn. Je kunt ze dus zelfs duurder verkopen.

Dus een prijsdaling? Voorlopig niet…

Om een voorbeeld te geven, de iMac wordt binnenkort vervangen, maar het huidige model heeft meer dan een half jaar gelopen. En prima verkocht. Dus waarom zou je een populair model vervangen, of goedkoper maken?

Bijdrager
    soulutions

Ben je vasthoudend aan nieuw of is prijs bij jouw ook belangrijk: ik heb mijn 2e Generatie 10GB iPod wegens overcompleet in de verkoop… uiteraard met minimale gebruiksporen, maar verder op en top ok, incl. originele verpakking, CD’s, afstandbediening, beltclip, dunne FW kabel en originele ongebruikte oordopjes (ik heb die in-ear plugs die ik gebruik en hou..) en nog garantie (verlengd) tot 03/09/2005. Dit alles voor een strak prijsje van €185,00, af te halen in Zwolle… :D

Bijdrager
    Mr Cr00b

die prijsverlaging kan je inderdaad wel vergeten:? , het is nu of nooit, in een half jaartje komt de nieuwe ipod 4degen al naar nederland dus:lol:

Bijdrager
    Uxmal

De keus was voor mij ook erg moeilijk. Heb nu toch voor de 20 GB gekozen. Redenen waarom:

a. gebruikstijd zonder opladen 12 tegen 6-8 uur (reis veel en lang);
    b. opslagcapaciteit mini net aan de krappe kant;
    c. mini zal denk ik binnen 1 jaar worden geupgrade qua speeltijd en capaciteit;
    d. 4G 20GB is ook dan weer redelijk goed te verkopen tweedehands (schat op ca. 200 euro);
    e. ipod mini zal in geupdate versie niet duurder worden en verwacht dat mini design doorgevoerd zal worden in alle versies (Ipod zal in algemeen steeds kleiner worden).

Maar qua design (kwestie van smaak) en duurzaamheid is mini naar mijn mening absoluut een topper.

Succes! :)

Bijdrager
    JBu
    ”Uxmal”

d. 4G 20GB is ook dan weer redelijk goed te verkopen tweedehands (schat op ca. 200 euro);

Ik zou hem dan met heel erg veel liefde behandelen, krasjes worden afgestraft:)

”Uxmal”

e. ipod mini zal in geupdate versie niet duurder worden en verwacht dat mini design doorgevoerd zal worden in alle versies (Ipod zal in algemeen steeds kleiner worden).

Dat zal pas gebeuren als de mini-hd’s dezelfde capaciteit hebben als de gewone ipod-hd’s. Het zit er aan te komen natuurlijk, maar zal toch echt nog wel een jaartje (of twee) duren voor deze hetzelfde prijsniveau hebben als de huidige iPod hd’s.

Bijdrager
    monsterke

ben er nog steeds niet uit … maar de kans is groot dat ik een Ipod mini als geschenk krijg …

dus dat is mooi meegenomen

:)

effe nog airport express gaan halen en ik ben klaar voor mijn wireless internet/printing/music streaming :D

life is beautiful with Mac :apple:

Bijdrager
    Sad

voor de goede orde is dit topic verplaatst naar “iPod en iTunes”

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.