14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Figarinho

iPod niet synchroniseren met iTunes

Ik heb een nieuwe iMac, hiervoor gebruikte ik een Windows pc met maar weinig vrij geheugen op de harde schijf. Om die reden gooide ik alle muziek altijd van de harde schijf af, als ik cd’s had geimporteerd in de iPod. Op mijn iPod staat nu ruim 50 GB muziek, op mijn oude pc en mijn nieuwe iMac niets, alleen een paar nieuwe cd’s die ik nu wil importeren in de iPod. Ik durf hem alleen niet aan te sluiten op de iMac uit angst dat hij hem gaat synchroniseren en alles uit de iPod wist. Hoe kan ik die voorkomen?

Bijdrager
    MacThijn

Je hebt je ipod op handmatig toevoegen staan
    als je hem dan op een andere pc aansluit zal er niks gebeuren
    als er wat zou gebeuren zou die altijd eerst om je toestemming vragen;)

Bijdrager
    VincentBaas

en anders Shift – Control (PC) of Command – Option (Mac) terwijl je je iPod aansluit, totdat je iPod verschijnt in iTunes

Moderator
    unSOUND

Op het moment dat je je iPod aansluit, krijg je keurig de vraag of hij de iPod moet gaan syncen met de nieuwe ( en lege ) library. Daar kies je dus gewoon voor “nee”.

Bijdrager
    swissonline

Er is bij mijn weten toch een programma dat de muziek van de ipod naar je mac kan brengen en dan staat alles keurig in je iTunes bib , dit lijkt mij toch handig voor als er eens iets mis mocht gaan.

Dit is alwvast een site met handige programma’s
    http://mac.majorgeeks.com/downloads38.html

heeft iemand ervaring met nummers van je iPod naar je Mac te brengen :?

Moderator
    unSOUND
    ”swissonline”

Er is bij mijn weten toch een programma dat de muziek van de ipod naar je mac kan brengen en dan staat alles keurig in je iTunes bib , dit lijkt mij toch handig voor als er eens iets mis mocht gaan.

Meerdere zelfs:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=855631#855631

Maar hij geeft zelf aan dat hij ze er vanaf gegooid heeft voor de schijfruimte… dus terugzetten is dan geen optie.

Bijdrager
    petermac

De muziek op de nieuwe iMac zetten is toch juist wel een optie? Hij had een pc met weinig geheugen, nu heeft hij een iMac met veel geheugen…
    Volgooien die handel!
    Ik gebruik daarvoor Senuti, heel handig programmatje!

Bijdrager
    Figarinho

Klopt, op de nieuwe mac is wel ruimte, maar ik wil niet alles er op gooien, het gaat mij er vooral om dat itunes niet mijn ipod leegtrekt omdat hij de ipod synct met de (lege) lib van itunes.

Moderator
    unSOUND

Besef je wel dat als je iPod stuk gaat of gejat wordt je alles kwijt bent ?

Zet in hemelsnaam gewoon alles in iTunes, zeker als je de ruimte hebt….

Bijdrager
    Figarinho
    ”unSOUND”

Besef je wel dat als je iPod stuk gaat of gejat wordt je alles kwijt bent ?

Zet in hemelsnaam gewoon alles in iTunes, zeker als je de ruimte hebt….

Je hebt gelijk, maar ik zet alles liever op een externe harde schijf.

Moderator
    unSOUND

Ja ? En ?

iTunes kan zijn library ook extern neerzetten…

Bijdrager
    swissonline

Wat ?

1 op je ipod is niet muziek niet veilig ( diefstal , defect … )

2 je bib hoort op je harde schijf van je Mac te staan en een backup op een externe DVD of harde schijf

Daarna bepaal jij via iTunes welke songs op je Pod kunnen en welke niet , je hoeft ze echt nie allemaal op je poc te zetten hoor

What’s is daar mee wrong ? :?

Moderator
    unSOUND

Jij hebt je muziek niet in iTunes bibliotheek staan, dat is wrong.

Als je je muziek in iTunes hebt staan, kun je ook veel makkelijker regelen wat er wel en niet naar de iPod moet, en de informatie die je iPod bijhoudt ( aantal maal afgespeeld, laatste keer afgespeeld, ranking ) wordt tenminste overgenomen door iTunes.

Als je vervolgens de mp3’s niet op je Mac wilt hebben dis at geen probleem, iTunes kan ook gewoon zijn library op een externe schijf zetten, dan heb je precies wat je wilt: Een lege Mac, een werkende iTunes en iPod, en een backup op een externe HD.

Moderator
    Poezenbeest

Vraag 1: waarom zou je alles zo nodig op je iPod willen laten staan? De gedachte achter iTunes en de iPod is juist dat je alles wat je wilt luisteren op je iPod laat zetten vanuit je bibliotheek. Wat jij doet is haast andersom.

Vraag 2: Waarom loop je op ruimte te beknibbelen? Zet dan alles om in AAC-128 kbps en bespaar zo. Op een HD van 100 GB zal een bibliotheek van 15 GB echt niet kwaad kunnen, erger nog… zowel de iPod, als iTunes worden er vrolijker van. (communicatie met je iPod gaat over USB en dat vergt extra CPU-gebruik ten opzichte van vanaf een HD)

Vraag 3: Waarom wil je per sé het risico nemen dat je in één klap al je muziek kwijt bent?

Vraag 4: Als je dan toch twee computers hebt, waarom ga je de PC dan niet gebruiken als jukebox? Zet daar alleen een minimale installatie van Windows, iTunes (QuickTime) op en al je muziek, wellicht een p2p-programma voor aanvullingen en klaar… Hang daar je iPod aan en klaar ben je.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.