12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucasgent

iPod nano: volume

Onlangs kocht ik een gloednieuwe iPod nano. Prima toestel!
    Eén ding echter: ik ben zeer teleurgesteld over het zwakke volume dat daar uitkomt.
    Ik luister vaak naar podcasts als ik in de wagen zit. Alhoewel mijn wagen zeer goed geïsoleerd is, en er dus binnenin niet veel lawaai is, moet ik echt de oren spitsen om mijn iPod (met oordopjes) te kunnen beluisteren.
    Ik sloot de iPod ook aan op een gewone muziekinstallatie thuis. Ook hier moest ik het volume van de versterker op het maximum zetten om een behoorlijk geluid te hebben.

Op de iPod staat de volumelimiet op het maximum én ook het volume zelf.

Is dit normaal???

Dank voor jullie hulp !

Inactief
    Anoniem

Misschien beetje doof aan het worden :P
    Nee grapje, Ik heb zelf geen iPod. Je hebt neem ik an de iPod Nano video?

http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2718

Bijdrager
    mvdenberg

Ik heb een iPod video: met mijn hoofdtelefoon heb ik geen last. Maar inderdaad: als ik ‘m aansluit op mijn stereo (via de hoofdtelefoon of via een dock line out) is het volume inderdaad erg zacht! Zeker wanneer ik het volume vergelijk met een MD/CD/Tuner. Een ook bij mij staat alles op maximaal.
    Ik denk dat het niet anders kan.

Bijdrager
    danielpunt

Via het dock is het inderdaad een stuk zachter. Via mijn Radio Remote is het ook allemaal wat zwakker.:)

Bijdrager
    Kobes

Zou dit niet kunnen liggen aan het feit dat je een Europese versie hebt met volume beperking? Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn en op te lossen met sommige progjes, al schijnen die (nog) niet te werken op de laatste generatie iPods.

Eerder draadje: klik

Bijdrager
    error

Bovenop de EU-volumebeperking (met dank aan Frankrijk) schijnt de nieuwste generatie nano ook nog een iets zachter uitgangsvolume te zijn in vergelijking met de vorige nano’s. Vlek op vlek dus.

De EU-volumebeperking zit alleen op de hoofdtelefoon-uitgang. Sluit je ‘m via de Dock op je stereo aan dan heb je er als het goed is geen last van.

Globaal is 100% volume EU-iPod vergelijkbaar met 50%/60% volume US-iPod.

goPod is al heel lang niet meer vernieuwd, het werkt ook nog niet met de 2e generatie nano.

Bijdrager
    Hajo Telding
    ”error”

Bovenop de EU-volumebeperking (met dank aan Frankrijk) schijnt de nieuwste generatie nano ook nog een iets zachter uitgangsvolume te zijn in vergelijking met de vorige nano’s. Vlek op vlek dus.

De EU-volumebeperking zit alleen op de hoofdtelefoon-uitgang. Sluit je ‘m via de Dock op je stereo aan dan heb je er als het goed is geen last van.

Je wordt tegen jezelf in bescherming genomen, niks mis mee. Als je nu je gehoor wilt beschadigen zul je er een beetje moeite voor moeten doen… :innocent:

Bijdrager
    error

Zucht… gaat ‘ie weer…

Er bestaan muzieksoorten en andere vormen van audio die heel zacht zijn, heel subtiel en minimaal. Echt waar. Daar heb je soms net even dat extra stukje volume voor nodig – zeker als je je iPod via een hoofdtelefoonuitgang aansluit op externe speakers of als je er een paar professionele oorschelpen aan hangt i.p.v. die waardeloze Apple oordoppen. Een EU-iPod is alleen geschikt voor de grote hap, het gemiddelde, de middenmoot etc.

Een normale iPod (niet verkrijgbaar in de EU landen) op 100% van het volume staat niet per definitie gelijk aan het beschadigen van je oren!

:x

Bijdrager
    bartvd

ik heb ook een nieuwe nano.. wat ook scheelt is de functie volumecontrole uitzetten. .scheelde bij mij behoorlijk.. nadeel is dan natuurlijk dat de ene cd harder kan klinken dan de ander… maar ik vind t goed zo.

Bijdrager
    ipodtouch

Je kan het volume van podcasts verhogen in Itunes. Je kan hem dan op maximaal zetten.

Bijdrager
    Hajo Telding
    ”error”

Zucht… gaat ‘ie weer…

Er bestaan muzieksoorten en andere vormen van audio die heel zacht zijn, heel subtiel en minimaal. Echt waar. Daar heb je soms net even dat extra stukje volume voor nodig – zeker als je je iPod via een hoofdtelefoonuitgang aansluit op externe speakers of als je er een paar professionele oorschelpen aan hangt i.p.v. die waardeloze Apple oordoppen. Een EU-iPod is alleen geschikt voor de grote hap, het gemiddelde, de middenmoot etc.

Een normale iPod (niet verkrijgbaar in de EU landen) op 100% van het volume staat niet per definitie gelijk aan het beschadigen van je oren!

:x

Omdat ik zelf de halve dag beroepsmatig met ‘professionele oorschelpen’ op mijn hoofd sta, spreek ik enigszins uit ervaring. Gehoorbeschadiging heeft met langdurige blootstelling aan geluid te maken, niet met de soort muziek/geluid.

Zoals ik al schreef moet je er nu een beetje moeite voor doen om het volume te verhogen. Precies wat

”de grote hap, het gemiddelde, de middenmoot etc.”

wel kan gebruiken… :wink:

Bijdrager
    poging2

ff on topic;

je kunt via iTunes het af te spelen volume van de nummers aanpassen;
    (ctrl click, info, volumeaanpassing)

Mocht je dat al hebben geprobeerd, dan zou ik je iPod eens aan wat andere versterkers hangen en verschillende nummers proberen, om te zien of je overal hetzelfde probleem heb. Laat een kennis of vriend die zelf zijn/haar iPod ook regelmatig aan een stereo hangt en er geen problemen mee heeft de boel eens voor je aansluiten op zijn/haar set. Onverklaarbaar lage volumes komen ook voor als je per ongeluk steeds de verkeerde ingang neemt, of draadjes verkeerd om bevestigd.

Een iPod geeft over het algemeen verder niet zo’n enorm krachtig signaal uit. Het valt ietsjes te verbeteren met een dock. Het blijft echter een klein apparaatje met een zwak signaal, in vergelijking met de stereo-set in je huiskamer bijvoorbeeld.
    In alle gevallen wil je de meest krachtige versterker het zware werk laten doen. Dus je parkeert het volume van je iPod ergens tussen de 50 en 75 procent, je speelt een gemiddeld popliedje af, en je draait naar eigen smaak aan de volumeknop van je versterker.

Als je er met verschillende nummers, via verschillende versterkers, allen aaneengeschakeld via een 3,5 mm jack naar twee tulpjes op de juiste ingang, nu nog geen redelijk volume uitkrijgt, dan zou ik het eens gaan voorleggen aan een Pino bij de Applestore.

Succes.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.