13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    AdriaanB

iPod (nano) schermslot

Vorig weekend was ik in Parijs, ik natuurlijk snel naar de eerste de beste applecenter. Ik was in eentje in een warenhuis, niet officieel van apple. Ik kon daar een ipod video uitproberen, maar daar zat een schermslot op. Waarschijnlijk een flauwe grap van iemand, maar wat gebeurt er nouw als niemand deze code weet?

Bijdrager
    Lorem Ipsum

Dan zul je hem aan je mac / iTunes moeten hangen. Het scherm slot gaat er dan van af

Bijdrager
    AdriaanB

owkeey, niet zo handig, waar dient dat schermslot dan voor?

ik dacht altijd tegen zakkenrollers, maar die sluiten hem dan ook aan…..

Inactief
    Anoniem

Je krijgt dat slot er alleen af (en toegang tot de informatie op de iPod) als je hem aan de originele computer hangt.

Bijdrager
    AdriaanB

ok, dankje!

Bijdrager
    Buzz
    ”Zakske”

Je krijgt dat slot er alleen af (en toegang tot de informatie op de iPod) als je hem aan de originele computer hangt.

Dat is niet waar. Het screen lock sluit alleen de user interface af. De beveiliging is dus heel beperkt. Het weerhoud je vrienden en familie er misschien van om even in je iPod te gaan neuzen, maar voor een dief is het geen enkele belemmering.

Op elke computer kan je nog steeds gewoon toegang krijgen tot de harde schijf van de iPod en dus alle files die er op staan. En wil je weer toegang krijgen tot de user interface van de iPod zonder dat je toegang tot de oorspronkelijke computer hebt dan kan je de iPod met de updater gewoon herstellen.

Kijk maar hier:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302255

Geblokkeerd
    Anoniem

Op het moment dat je schermslot start staat er op het scherm: “indien u de code vergeten bent, sluit u de iPod aan op de computer om hem te ontgrendelen.

Bijdrager
    iStevie

IMPORTANT : Apple representatives cannot unlock an iPod if you forget your combination. If you can’t unlock your iPod and you don’t have access to the primary computer, your only option is to restore the iPod, which will erase all music and data.

Bijdrager
    PietjePuk

Ik wil zo’n slot op mn Photo, toch maar een kleine moeite voor Apple zeker….:?

Bijdrager
    Elmo1608
    ”pietjepuk6546″

Ik wil zo’n slot op mn Photo, toch maar een kleine moeite voor Apple zeker….:?

Ik had (toen de nano uitkwam) ook gehoopt op een update voor de 3/4G modellen, maarja die is niet gekomen. :cry:

Inactief
    Anoniem

Beetje vaag. Als je dat document van Apple waar Buzz_D naar verwijst leest, blijkt die screen lock inderdaad geen bal voor te stellen. Eerst laten ze je in de waan dat alles veilig op je iPod staat… maar helemaal op het einde van het document geven ze toe dat iedereen met een beetje moeite je gegevens kan lezen.:?

Ik trek mijn woorden terug! Die beveiliging is dus waardeloos.

Bijdrager
    NArthurNO

Het steld niets voor nee.. maar nu heb ik dus het probleempje dat ik ooit een wachtwoord heb verzonnen,.. maar die weet ik dus niet meer :x , je moet als je hem wilt veranderen eerst het oude wachtwoord opgeven :cry:

ach naja :innocent:

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”NA(rthur)NO”

Het steld niets voor nee.. maar nu heb ik dus het probleempje dat ik ooit een wachtwoord heb verzonnen,.. maar die weet ik dus niet meer :x , je moet als je hem wilt veranderen eerst het oude wachtwoord opgeven :cry:

ach naja :innocent:

Als het een groot probleem voor e is gewoon de software herstellen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.