27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:

Bijdrager
    Liquidor

Ipod nano schermslot

Hallo,

Mijn ipod staat op schermslot, maar ik ben de code vergeten.
    Nu kan ik niks meer, weet iemand wat ik moet doen?

gr,

Bijdrager
    tommy666

aansluiten op je Mac/pc,als je iTunes opgestart hebt is het slot er normaal af.staat in de handleiding ook.

Bijdrager
    PietjePuk

De code staat in een txt op het hardeschijf gedeelte van je iPod:P

Bijdrager
    isiebe

is het niet zo dat als je hem aan je pc of mac connecteerd dat het schermslot automatisch weggaat?

Bijdrager
    Turbanus

Oppassen met iedereen maar klakkeloos te helpen. mannen broeders. Mischien beter om even naar het serienummer van de iPod te vragen en/of de persoon hem wel op de mac/pc kan aansluiten. Als ze geen kabel hebben is het verdacht.

Bijdrager
    KarelWillem

Lol. Turbanus door de bocht.

Als je dan een iPod zonder snoertje hebt gejat, ben je vast wel zo slim om er even ééntje bij te kopen op Marktplaats voor 6 euro.

En als iemand een serienummer opgeeft, weet jij of hij wel of niet gejat is?

Dus, klets even niet zo slap en help gewoon. :wink:

Moderator
    unSOUND
    ”KarelWillem”

En als iemand een serienummer opgeeft, weet jij of hij wel of niet gejat is?

http://www.tweedehandsmac.nl/shr/list.lasso?m=iPod

Bijdrager
    Esquare
    ”unSOUND”

Goh, zijn er in al die jaren maar 177 iPods gestolen? :innocent:

Bijdrager
    Turbanus

Zeg KW…. helemaal geen gelul hoor.

Moderator
    unSOUND
    ”Esquare”
    ”unSOUND”

Goh, zijn er in al die jaren maar 177 iPods gestolen? :innocent:

Nee, er zijn er 177 opgegeven als gestolen… maar dat weet je best.

Bijdrager
    mrjellow

Eerst nadenken en zoeken voordat je hier vragen gaat stellen. Klinkt misschien niet aardig, maar met een beetje onderzoek was je er zelf ook uitgekomen.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Turbanus”

Zeg KW…. helemaal geen gelul hoor.

De kans dat iemand een serienummer opgeeft die hoort bij die 177 aangemelde serienummers is natuurlijk uiterst klein, zoniet niet-bestaand. Of dacht je dat wij de enige waren die op de hoogte zijn van een lijst van gestolen Apple-spullen?

Zou iemand dus een nummer roepen die op die lijst voorkomt, moet zijn/haar IQ wel rond een getal balanceren die mijn leeftijd benaderd.

Dus het is absoluut redelijk onzin wat je hierboven allemaal roept.

Bijdrager
    Xigh

Eh wat stond er in het originele bericht dan? Want het is nu aangepast.

Moderator
    unSOUND

Bericht was al aangepast VOOR Turbanus zijn eerste bericht postte… maakt dus weinig uit denk ik.

Bijdrager
    Turbanus

Eh KW… ik ben dit weekend zelf het slachtoffer geworden van een drietal Må®ø??å~´~die het nodig vonden om mijn zaken te vernielen om de Pismo mee te graaien. Ik kijk nergens meer vanop. Zelfs niet als ik hier dalijk een vraag lees die m’n eigen Pismo betreft. Ook al schat ik de kans daarop erg klein in.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, helemaal mee eens.
    Tussen die 10 miljoen verkochte Apple-producten zitten er ook een paar die gesnaaid zijn.

Maar daar ging het niet helemaal om.
    Het ging om de zin of onzin van het vragen van een serienummer.

Ik kan jou nu per direct een hele reeks kloppende serienummers gevan van apparatuur die niet gejat is. Heb je daar wat aan? Nee, waarschijnlijk niet.

Bijdrager
    Turbanus

Jammer dat je m’n eerste berichtje niet goed gelezen hebt. Als je in weet dat het schermlock van een iPod eraf gaat als je hem aan de mac/pc hangt…. (en dat weet elke iPod bezitter) kun je je afvragen waarom de topic-starter deze vraag dus heeft gesteld en niet argeloos op de vraag ingaan en een andere oplossing aanbieden. Als de topicstarter meldt dat hij het schermlock niet via aansluiting kan opheffen, is er iets anders aan de hand en is aangeboden hulp natuurlijk heel gewoon. Blijkbaar denk ik te moeilijk op m’n ouwe dag…..:evil:

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb je eerste bericht wel degelijk gelezen.

Maar er worden hier wel vaker vragen gesteld, waarvan je denkt ‘daar kun je zelf toch wel op komen!’.

Met al die Windos-gebruikers onder onze gelederen is het echter niet meer vanzelfsprekend de ‘think simple’ Mac-gedachte die ons zo gewoon is.

Bijdrager
    Turbanus

Ben je het nu nog steeds niet met me eens dat deze een beetje ruikt dan?

Bijdrager
    Esquare
    ”unSOUND”

Nee, er zijn er 177 opgegeven als gestolen… maar dat weet je best.

Inderdaad. Maar jij weet ook best dat je aan die lijst dus helemaal niet kan zien of een iPod gestolen is. Daarvoor worden veel te weinig nummers voor geregistreerd.

Moderator
    unSOUND

Tuurlijk. Maar het feit dat iets niet 100% werkt is een reden om dus maar te doen alsof het niet bestaat, of dat je het niet moet gebruiken… Het zal toch maar 1 van die 177 iPods zijn… dan heb je wel mooi iemand geholpen. Zo moet je dan denken.

Bijdrager
    Turbanus

Jammer dat r niet op mijn stelling wordt ingegaan. De topic-starter is door 3 snelle reageerders op het juiste been gezet om z’n iPod te persionaliseren. En gezien het uitblijven van enige reaktie, vrees ik dat we hier dus iemand geholpen hebben die een gestolen iPod heeft.

Bijdrager
    Moode
    ”KarelWillem”

Zou iemand dus een nummer roepen die op die lijst voorkomt, moet zijn/haar IQ wel rond een getal balanceren die mijn leeftijd benaderd.

Er wordt ook wel gezegd dat bij dat soort mensen het IQ correspondeert met de schoenmaat.

Bijdrager
    Turbanus

En als ik me goed kan herinneren, heeft hij bij de aanpassing zijn voornaam weggehaald…..

Bijdrager
    trabant

Een beetje beheerder vist zowel het originele bericht alsook een IP-adres omhoog en dan kun je aangifte doen.

Dat er op tweedehandsmac maar 117 als gestolen zijn opgegeven zal eerder door onwetendheid/slordigheid van de doorsnee iPodkoper komen. ’t Is immers een generatie die graag vergeet dat je schulden ook moet afbetalen….

Bijdrager
    Turbanus

Zijn pc kan ondertussen natuutlijk ook op het schermslot hangen…..:wink:

Bijdrager
    MacAanZee

ik zit even op het account van mijn vader en heb de volgende vraag:
    Het klopt dat het schermslot eraf gaat als je de iPod aansluit op de mac. Maar nu kan ik mijn schermslot niet wijzigen, omdat ik mijn code vergeten ben. En om hem te wijzigen moet je je code weten. en ik wil graag nog gebruik maken van het schermslot. Kan iemand mij helpen??!

gr Martijn

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.