5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Niels81

iPod Nano 'rammel'

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een fraaie Nano G5 gekocht ter opvolging van m’n versleten Nano G2. (Mocht je het je afvragen: Ik weet dat de G6 vanaf deze week in de schappen ligt, maar ik wilde er perse weer eentje met een scroll wheel).

Ik vind het een fijn apparaatje, maar, zo perfectionistisch als ik ben valt me toch iets op, namelijk; ik hoor een rammel wanneer ik de iPod met enige vaart beweeg / roteer. Bij nader onderzoek blijkt de oorzaak de hold button te zijn die ietwat speling heeft en een tikkend geluid geeft. Dit valt me met name op aangezien mijn good old Nano G2 geen enkel rammeltje in zich had, hoe hard je hem ook schudde of liet vallen (alhoewel dat vallen hem de laatste keer de das om heeft gedaan….).

Nu mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen: Is deze rammel een standaard ‘feature’ van de Nano G5 of zit er daadwerkelijk iets niet goed bevestigd waar ik mee terug zal gaan?

Groeten, Niels

Bijdrager
    Afroman

Mijn iPhone rammelt ook als ik het dicht bij mijn oor schud. Waarschijnlijk komt dat door de versnellingsmeter, iets wat de oude nano’s niet hadden.

Bijdrager
    Nitewurks

Misschien kan je hier iets mee: Hold Button Shaky?

btw Mijn iPhone 3G mute button heeft het ook, alleen in de ‘Mute’ stand.

Bijdrager
    Niels81

Bedankt voor de reacties. Ik heb de discussie van de link bekeken en het lijkt dus iets te zijn dat niet zo hoort, maar wel vaker voor komt. Op zich kan ik wel leven met iets speling in de hold button, zolang het maar niet erger wordt en tot een defecte hold button resulteert.

Bijdrager
    Niels81

Zojuist even bij de Saturn naar binnen gelopen en de showmodellen aan een ‘rammeltest’ onderworpen. Bij twee van de zes showmodellen zat het holdknopje ook iets losser zoals bij de mijne en bij schudden hoorde je deze ook iets rammelen. De andere vier zaten wel degelijker vast. Ik denk dat ik het er dan ook maar bij laat voor nu, blijkbaar is het hold knopje nu eenmaal niet enorm degelijk ontworpen aangezien het ook op sommige showmodellen voorkomt. Mocht het verergeren of de hold functionaliteit aantasten dan kan ik binnen het jaar altijd nog garantie claimen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.