12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Thelma

iPod Nano quicktime specificatie’s

Waaraan moet een filmpje voor de iPod Nano precies aan voldoen.

Ik heb een aantal afleveringen van Hex vertaald van .avi naar .mp4 met VisualHub.
    Toch geeft de iPod Nano aan dat die de filmpjes niet kan afspelen.

Bij info vind ik dit:
    MPEG-4 film
    Afmetingen: 320 x 176
    Codecs: H.264, AAC

Bij Quicktime:
    AAC, 48.000 Khz

Taal: 37565 (zou Engels moeten zijn??????)

Ik wordt een beetje knetter dat ik met VisualHub de filmpjes blijkbaar niet kan vertalen voor iPod.

Bijdrager
    Pieterr

http://www.apple.com/nl/ipodnano/specs.html

Ondersteunde videostructuren:
    H.264 video tot 1,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., H.264 Baseline Profile Low-Complexity met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden;
    H.264-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Baseline Profile tot niveau 3.0 met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden;
    MPEG-4-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden

Kun je de filmpjes wel in iTunes afspelen?
    Zo ja, dan kun je ze converteren in iTunes zelf.
    Selecteer het filmpje in iTunes, kies “Advanced –> Convert Selection for iPod/iPhone”

Bijdrager
    Thelma

Ik kan ze wel in iTunes afspelen, bij het verplaatsen naar de iPod treden de problemen op.
    Ik zal jouw trucje uitproberen ;-).

Bijdrager
    Thelma

Ik heb zo juist de verzameling doorgelicht. Enige filmpjes zijn te groot.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Thelma”

Ik heb zo juist de verzameling doorgelicht. Enige filmpjes zijn te groot.

Hoe bedoel je te groot? Qua resolutie? Dat wordt gecorrigeerd als je de conversie in iTunes doet.
    Of te groot qua GB?

Bijdrager
    Thelma

Klopt, maar ik moet ook opletten hoe ik Handbrake instel. Dat scheelt correctie’s achteraf in iTunes.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Thelma”

Klopt, maar ik moet ook opletten hoe ik Handbrake instel. Dat scheelt correctie’s achteraf in iTunes.

Inderdaad. Je kunt de conversie beter in één keer doen dan dat je nog een keer in iTunes aan de slag moet. Misschien heb je nog iets aan dit artikel:
    Guide to putting DVD movies on the iPhone/iPod touch

Bijdrager
    sven-

Gebruik gewoon iSquint, dat programma is echt bedoeld om films / videobestanden klaar te maken voor de iPods.

Bijdrager
    Pieterr
    ”sven-“

Gebruik gewoon iSquint, dat programma is echt bedoeld om films / videobestanden klaar te maken voor de iPods.

Thelma heeft de originele DVDs als bronmateriaal. Dan is Handbrake wel zo makkelijk.

Bijdrager
    sven-

Weet ik, het was meer een reactie op het onderstaande:

”Thelma”

Ik wordt een beetje knetter dat ik met VisualHub de filmpjes blijkbaar niet kan vertalen voor iPod.

Bijdrager
    Thelma
    ”sven-“

Weet ik, het was meer een reactie op het onderstaande:

”Thelma”

Ik heb inmiddels ontdekt dat er in VisualHub ook een instelling is voor de iPod. Ik vertaalde e.e.a. naar MP4, omdat ik wist dat de iPod dit herkende. Maar blijkbaar is de ene MP4 de andere niet.

P.s.: ik heb beide programma’s :wink: .

Bijdrager
    Pieterr
    ”Thelma”

Ik heb inmiddels ontdekt dat er in VisualHub ook een instelling is voor de iPod. Ik vertaalde e.e.a. naar MP4, omdat ik wist dat de iPod dit herkende. Maar blijkbaar is de ene MP4 de andere niet.

Inderdaad. De AppleTV kan MPEG4 files met een hogere bitrate aan (5Mbps) maar die spelen niet op je iPod.

Er is zelfs een specifieke setting voor de iPod nano (zie p.7 manual)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.