13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Siepietheman

Ipod Nano probleem

Ik heb sinds juni een ipod nano in mijn bezit en vanaf het begin heb ik problemen.

Allereerst wilde de ipod niet opladen via de usb poort. Goed, dat maakt mij niet echt veel uit want ik was toch van plan een netlader aan te schaffen, dat werkte wel.

Echter een groter probleem was het uitschakelen van de ipod, dat wil niet! Als ik het play/pauze knopje ingedrukt houd schakelt de ipod eerst even uit, maar springt daarna gelijk weer aan!

In het begin lukte het na 5 pogingen wel om de ipod uit te schakelen maar sinds een tijdje lukt dat ook niet meer. Ik dus van alles proberen: resetten (meerdere malen), firmware upgrade, enzovoort.

Niets werkt, dus ik apple bellen, medewerker 1 begint te lachen omdat hij het zelfde probleem heeft, hij zegt dat ik de ipod met windows moet formateren en vervolgens herstellen met de ipod updater software. Na het formateren lukt het herstellen niet want “het ipod model wordt niet ondersteund”:
    http://sfeenstra.nl/zooi/ik_wordt_pist_off.png

Dus ik weer bellen, medewerker 2 die ik maar half kan verstaan zegt dat ik em maar op moet sturen, dus ik een formuliertje invullen op de apple site waardoor ik een doos ontvang waar ik mijn nano in kan doen voor reparatie.
    Na 2 dagen krijg ik mijn ipod weer terug:
    Geachte klant, hierbij ontvangt u uw ipod retour, de huidige firmware update op uw ipod is met succes geinstalleerd voordat er diagnostische tests werden uitgevoerd. De resultaten van de diagnostische tests geven aan dat uw ipod voldoet aan de specificaties van Apple voor aanvaardbare prestatie, bruikbaarheid en/of functionaliteit

Wat moet ik hier nou mee? Weer opsturen? of is er iets anders wat ik kan proberen. Heeft iemand suggesties?

:x

Bijdrager
    Marius1976

Weet je zeker dat je USB poort wel goed is?

Het feit dat je hem wel kunt opladen met een netadapter, maar niet via de USB geeft mij eerder het gevoel dat de USB poort waar je de iPod op aansluit niet deugt. De netlader is namelijk ook een ‘usb’ connector, en als dat wel lukt, dan zou het met iedere andere USB poort ook moeten gaan.

voor opladen wordt namelijk alleen een voeding en massa lijntje gebruikt, en verder geen ingewikkeld protocol ofzo.

Check dat eerst eens!
    Marius

p.s. heb je na het retour ontvangen nog steeds gelijke problemen trouwens? W.b. het aan/uitzetten dat doet mijn iPod nano soms ook niet goed. Als ik eerst een nummer laat afspelen, en tijdens het afspelen lang op de pauze knop druk, werkt het wel…

Bijdrager
    Siepietheman

Dat van die USB aansluiting kan wel es kloppen inderdaad, het zal wel aan de USB van mijn pc liggen.

Maar dat van het uitschakelen vind ik toch wel heel erg slecht aan de Ipod Nano, als het zo veel voor komt lijkt het mij dat er een oplossing moet komen….

Ook als ik een nummer afspeel en dan de play/pauze knop ingedrukt houdt werkt het niet… ik zal Apple nog maar een keer bellen en dan maar vragen wat ik moet doen….

Bijdrager
    folkwinlap

ik heb een probleem met mijn ipod nano als ik hem aan de lader zet laad hij op maar stopt nooit mee als ik hem dan los koppel is hij vastgelopen en doet hij niks meer en wil ook niet uit

als ik dan wacht tot de batterij bijna leeg is doet hij het weer maar schakelt na 2 minuten weer uit en dan begint het zelfde verhaal weer:S

wie kan mij verder helpen???
    wat moet ik doen?

Bijdrager
    PietjePuk

Download de softwareupdater eens. http://www.apple.com/benl/ipod/download

En sluit je iPod eens aan op de computer en kies daar voor “Herstellen”. Dan wordt de firmware er terug op gezet. (en de iPod ook gewist, wees je daar bewust van). Mss dat het helpt.

Bijdrager
    CaDoc

Sorry maar ik begrijp het probleem niet. De iPod schakelt zichzelf toch na een x-aantal minuten uit als hij niets doet? Ik gebruik mijn Nano al meer dan een jaar zo en heb gebruik hem altijd zo. Gewoon luisteren, op stop drukken als ik niet meer wil luisteren en de Nano wegleggen. Als ik hem in mijn zak stop zorg ik er wel voor dat ik niet weer op Play kan drukken door de toetsbeveiliging aan te zetten met het schuifje aan de bovenkant..

Bijdrager
    Siepietheman

Hij schakelt zich inderdaad na een x aantal minuten zelf wel uit, maar ik vind gewoon dat het niet hoort.
    Vooral als hij net nieuw is vind ik dat alles gewoon goed hoort te werken, maarja, apple denk hier blijkbaar anders over (of ze zijn gewoon dom).

Ik zal ze nog even een keer bellen en dan hoor ik wel wat ze zeggen….

Bijdrager
    Marius1976

@CaDoc

Dat is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht. Als er een optie op de nano zit om hem met de pauze knop uit te schakelen, en die werkt niet (goed), dan moet dat opgelost worden. Klaar. Dat de nano toevallig ook uitschakelt door inactiviteit is mooi meegenomen, maar niet de oplossing voor TopicStarter.

En wat als straks het backlight niet meer werkt? Dan hou je de nano toch even onder een lamp, dan kun je ook lezen wat er op het schermpje staat.

@Siepietheman

Apple vindt dat natuurlijk ook. Maak je daar maar niet druk om. Je hebt de kans dat ze of je probleem niet goed begrepen hebben, of dat je iPod toevallig wel goed werkte toen hij bij hen was. Dat soort ‘pech’ komt nogal vaker voor. Als het echt een hardnekkig probleem is, dan kan je volgens mij het best even langs een apple centre gaan, en het daar demonstreren. In de meeste apple centres zijn ze wel welwillend (tenzij je een of andere snelle jongen achter de toonbank treft, die alleen maar dozen computers over die toonbank kan schuiven en geld wil innen)

Waarschijnlijk is het enige probleem dat afzetten. Ik zou het probleem dan ook heel kort omschrijven als ik de nano weer zou opsturen. “Nano wil niet uitschakelen m.b.v. pauzeknop lang indrukken.”

Mochten ze bij apple vinden dat je daar mee moet kunnen leven, dan hebben ze het fout: het feit dat hij dat namelijk niet doet, duidt sowieso op een defect, en kan een voorbode zijn voor verdere problemen. Apple moet daar iets aan doen. Laat je niet afschepen door wie dan ook, en al helemaal niet door onwelwillende, uitlachende knaapjes aan zo’n telefonische support.

Jij bent en blijft de klant, en die is nog altijd koning. Tjakka!
    Succes,
    Marius

Bijdrager
    Siepietheman

Je hebt igelijk marius, ik ben al eens vaker met een ipod photo naar een apple center geweest met een defect waarvan achteraf bleek dat het aan mijn oordopjes lag. Toch kreeg ik een nieuwe, ik werd er erg goed geholpen.

Waar ik dan wel mee zit is dat het dichtsbijzijnde apple center niet naast de deur is, en volgens mij kreeg ik de vorige keer een refurbished ipod, en dat vind ik dan wel jammer. Ook die toonde later weer gebreken. Maarja, dan is het niet anders.

Ik heb steeds wat pech met ipods die niet goed werken en dat vind ik dan toch jammer, ik ben er nu trouwens achter gekomen dat ik de ipod op een bepaalde manier wel uit krijg. Namelijk door precies op het goede moment de play/pauze knop los te laten. Dat geeft dus wel aan dat deze gewoon te gevoelig is.

Bijdrager
    @iMen

ik weet niet of je hem bij een apple centre of dixons of mm gekocht hebt, als je hem bij dixons hebt gekocht zou ik niet naar een apple centre gaan maar naar dixons. en anders naar een ander apple centre brengen.

Bijdrager
    CaDoc
    ”Marius1976″

Dat is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht. Als er een optie op de nano zit om hem met de pauze knop uit te schakelen, en die werkt niet (goed), dan moet dat opgelost worden. Klaar. Dat de nano toevallig ook uitschakelt door inactiviteit is mooi meegenomen, maar niet de oplossing voor TopicStarter.

Heb je gelijk in.

Bijdrager
    ottovds

heb je wel usb 2.0?

Bijdrager
    Siepietheman

ja

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.