16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    A2UNIT

Ipod Nano PC Connectie Probleem

Ik heb gezocht op de site van Apple en in het forum maar niks gevonden hierover.
    Ik heb mijn iPod nano geupdate van software versie 1.1 naar 1.2. Toen ik dit had gedaan waren al mijn muziek en foto’s van mijn iPod gewist en kon iTunes mijn iPod niet meer herkennen..:oops: :?

Ik hoop dat een van jullie weet wat ik moet doen of moet ik terug naar de winkel gaan? heb hem pas 1 week…

Hier een screenshot terwijl hij is aangesloten:
    http://www.uploadhut.com/upload/57872.jpg

MVG
    Alwin

Bijdrager
    inactiveaccount

Na een update wordt de schijf gewist, dus dat de muziek en dergelijke er niet meer op staan kan kloppen.

Ziet de computer zelf (Explorer/Verkenner) de iPod wel of niet?
    En je hebt http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61711 al bekeken?

Bijdrager
    A2UNIT

de verkenner ziet hem wel, maar zodra ik er op klik komt de melding;
    plaats een schijf of medium in blablabla:?

ps. ik heb alles wat ik kon vinden op de apple site al geprobeerd

Bijdrager
    inactiveaccount

Is hij toevallig op een Mac geupdate? Zoja dan is hij nu mac-formatted en kan Windows hem inderdaad niet herkennen, en is het de oplossing om dus opnieuw te updaten op de Windows machine.

Je kan zoiezo de Restore optie in de iPod updater proberen.

Heeft de iPod zelf misschien nog een apart icoontje ofzo? (ingestoken / niet ingestoken)

Bijdrager
    A2UNIT

nee, ik heb hier geen mac dus dat is lastig:o

de iPod updater loopt vast bij het initialiseren van de iPod, de iPod zelf zet het gewoonlijke; Koppel niet los…

Bijdrager
    inactiveaccount

En een Reset van de iPod werkte ook niet? Ook geen andere computer waar je het op zou kunnen proberen? Anders zou ik[/b[ het ook niet weten, maar ik heb in mijn 2 jaar zelfde iPod nog nooit problemen gehad dus ik weet alleen de gegevens die ik rond hoor vliegen soms:p

Bijdrager
    A2UNIT

reset al zo’n 20 x geprobeerd, deed niks…
    ik heb hier 3 PC’s op allemaal geprobeerd en steeds hetzelfde..:( :cry:

Bijdrager
    Nikita

Probeer anders nog ’s de iPod Updater eroverheen te halen (vanaf je originele CD die bij je iPod hoort).
    En dan op “Herstel” klikken.

Bijdrager
    A2UNIT

gdaan, loopt weer vast…:cry:

Bijdrager
    Maced.2

ook altijd het zelfde met die Windhoos :cry:

Bijdrager
    A2UNIT

ja!:cry: moet denk ik maar ff bij mn ouders om n apple gaan zeuren!!:P

Bijdrager
    Maced.2
    ”A2UNIT”

ja!:cry: moet denk ik maar ff bij mn ouders om n apple gaan zeuren!!:P

Das lang nog niet zo gek idee….krijgen jij en je ouders zeker geen spijt van….om over op de Mac te gaan:lol: in iedergeval hoop ik dat je Ipod weer zal werken op je winhoos.. [Sterkte]

Helaas heb ik ook niet een oplossing er voor ..die ik had staan hier boven:roll:

Gr Maced

Bijdrager
    A2UNIT

Denk dat ik maandag maar ff naar de apple store ga…
    misschien hebben die een oplossing.. of ik kan misschien een nieuwe krijgen?:)

Bijdrager
    Toppe

Hallo,

Dit is een bekend probleem, geen connectie bij een iPod Nano.

Om je te kunnen helpen, wil ik eerst even een aantal dingen weten, dit zijn de volgende:

1) Heeft je aansluit kabel eeen USB of FireWire aansluiting?
    2) Hoe oud is je PC? Welk moederbord heb je en welke eventuele PCI kaarten?
    3) Wat zegt het display van je Nano? Als het officeel is geeft hij niet aan dat hij is aangesloten.

Ik zal even een uitleg weten waar deze vragen voor zijn bedoeld, eigelijk is het niet heel erg als ik niet zou weten of het een FireWire of USB aansluiting is, dit is alleen wat handiger voor de communicatie.

Ik heb eens een klant geholpen die dit probleem ook had, enkel met een iPod Video, is voor de rest geen probleem. Zijn verhaal was simpel, bij hem thuis deed hij niets, bij Media Markt (Waar ik werk) wel, daar werkte hij gewoon goed. De klant had zijn PC mee genomen en er bleek dus dat de foute versie van USB werd gebruikt, het klinkt raar maar vanaf bepaalde update versies werkt hij soms niet meer goed op de oudere USB poorten (USB 1.0 & 1.1), enkel USB 2.0.

Heb je USB 2.0 of niet? zonee koop een USB 2.0 PCI kaart (geen HUB, deze fout word namelijk fout gemaakt). Als je wel USB 2.0 hebt, sluit hem eens aan op een andere USB poort, mocht ook dit niet werken, zet dan je iPod in diskmode en sluit hem dan aan, je hebt dan een ‘directe’-verbinding met je iPod.

Klik hier om te lezen hoe je je iPod in diskmode zet

Ook kan ik je ook gelijk vertellen, dat een iPod omruilen moeilijk word, namelijk door elk KLEIN krasje dat er op zit zal omruiling/retouneren worden geweigerd (let op, bij de aankoop had je je meer informatie over moeten vragen, tevens staat er meestal bij retouneren ‘Niet beschadigt en met orginele verpakking’, je iPod is beschadigt).

Het enigste wat je dan kan doen, is opsturen voor reparatie.

Hopelijk heb ik je kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
    Evert-Job ([email protected])

Bijdrager
    A2UNIT

ik heb een 2.0 usb, een 3.2 Ghz computer me windhoos XP van nog geen jaar oud en heb het op 3 computers geprobeerd (2 met een 2.0 usb poort 1 met een 1.1 poort) ik gebruik dus usb, mijn iPod geeft aan dat hij oplaad en “Koppel niet los”. ik kan de iPod wel in de verkenner zien, maar zodra ik hem aanklik verdwijnt hij en staat er plaats schijf of verwisselbaar medium..:cry:

ps. het probleem deed zich pas voor NADAT ik de nieuwere software versie 1.2 had geinstalleerd op m’n iPod, daarvoor deed hij het prima:?

Bijdrager
    A2UNIT

Eindelijk loopt de iPod Updater niet vast… maar hij komt niet verder dan initialiseren en daarna; “service fout”.:cry:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.