11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    gutias45

iPod Nano laatste generatie, minimum volume te luid.

Ik vind het minimum volume nog te luid, wat kan ik doen?

Moderator
    Night

Dit aanschaffen voor € 1,79: http://www.dx.com/p/3-5mm-male-to-female-extension-cable-with-volume-control-for-iphone-3g-3gs-4-15cm-length-53960?utm_rid=88888888&utm_sid=1&utm_source=affiliate&utm_medium=dealextreme#.WUGTqzOjIUE

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    gutias45

Ik zog iets anders, vaak schiet hij los. (er is immers een extra punt), en ook gaat de volume vaak niet helemaal gelijktijdig omhoog waardoor het ene stereo kanaal harder is.

Bijdrager
    KarelWillem

Heb je de volume-begrenzing ook al aan staan?

En zo niet: gewoon slechtere oortjes kopen. Dan wordt het volume vanzelf minder.;)

Of uiteraard eens iets uitproberen waar de volumeregeling zit ingebouwd (als je dat al niet doet).
    Je verteld er niet bij wat je nu gebruikt.

Maar of dat zal uitmaken? Want dat regelt natuurlijk gewoon het minimum en maximum volume van de iPod zelf.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    gutias45

Ja, maar dat maakt niet verschil, ik heb speciale oordopjes met een geluidsdemping van 35dB (Etymotic Micro Pro 4), ik geloof niet dat er andere oordopjes bestaan met deze demping en volume ingebouwd,
    Ik dacht ook nog aan een externe headphone AMP, belachelijk dat die dingen niet echt zacht kunnen, of zou het te maken hebben dat bijna niemand dit wil?

Bijdrager
    KarelWillem

B.t.w. zit er toch ook een equalizer in iOS?

Daarmee kun je dan eenvoudig de muziek een aantal dB’s naar beneden schuiven(?)

Moderator
    Night

Helaas gaat dat tegelijk ook gepaard met verlies van geluidkwaliteit.

Bijdrager
    gutias45

iPod Nano iOS???? Nee dat doet niet zoveel. Dacht ook nog aan een Beyerdynamic A200p deze heeft een erg precieze regeling met 135 standen (ter vergelijking iPod Nano heeft er 21 met AVLS en 29 gewoon), maar of die op de iPod Nano werkt?
    Wekt via Lightning, iPod wordt wel genoemd maar ik denk dat iPod Touch bedoelt wordt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  gutias45.

Bijdrager
    KarelWillem

Herstel:

B.t.w. zit er toch ook een equalizer op de iPod Nano?

Bijdrager
    gutias45

<p class=”cite”>Night op 14 juni 2017 om 21:49</p>
    Dit aanschaffen voor € 1,79: http://www.dx.com/p/3-5mm-male-to-female-extension-cable-with-volume-control-for-iphone-3g-3gs-4-15cm-length-53960?utm_rid=88888888&utm_sid=1&utm_source=affiliate&utm_medium=dealextreme#.WUGTqzOjIUE

Is niet meer te koop.

Ik heb wel 2 alternatieven gevonden.

1.Kidz Gear Volume Limit Cable (ook in splitter type verkrijgbaar)

2.Lindy 3.5mm Stereo Headphone Splitter Cable with Volume Control (Splitter type, de 2de uitgang kun je er uiteraard af knippen als je dat wilt.)

Beiden hebben een 4 pole plug dus een Apple (3 button) remote blijft bruikbaar.

De Kidz gear kan ik zeer aanraden, verlaagd het volume behoorlijk.

Helaas via EQ kleine luidspreker vind het geluid soms ook nog te hard. Maar met bovenstaande kabeltjes kan die zacht genoeg.

Nog een andere optie is de bestanden zelf (moet je wel files luisteren, kan natuurlijk niet bij Spotify) zelf te gainen met MP3 gain.

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 2 weken geleden door  gutias45.
    • Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 2 weken geleden door  gutias45.

Bijdrager
    gutias45

Kidz Gear Volume Limit Cable is fragile ROTZOOI, BAGGER, vele klachten op Amazon. Ik raad nu dus de Lindy aan.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.