6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Tamaar79

Ipod Nano geluid egaliseren

Hallo,
    Weet iemand hoe je er voor kunt zorgen dat het geluid op mijn Ipod voor alle nummers gelijk wordt? Ik heb in voorkeuren in Itunes dit wel gevonden, maar bij het afspelen op mijn Ipod zelf blijft deze instelling niet onthouden.
    Ook als ik bijvoorbeeld de nummers 100% harder zet blijft dit niet zo op mijn Ipod zelf.
    Alvast bedankt voor jullie tips!

Grtz Tamara

Bijdrager
    iJoost

Deze instelling moet zowel in de voorkeuren van iTunes als in de instellingen van de iPod zelf aan staan om effect te hebben, als ik mij goed herinner.

Bijdrager
    robinspeijer

Instellingen -> geluidscontrole moet aan staan.

iPod handleiding:

Als u het aankruisvak ‘Geluidscontrole’ in iTunes niet hebt ingeschakeld, heeft het
    activeren van de optie ‘Geluidscontrole’ op de iPod classic geen invloed op het volume.

Inactief
    Anoniem

Ik ben er een beetje angstig mee om mijn muziekverzameling naar 1 geluidsniveau te brengen. Met tooltjes had ik heel erg het gevoel dat muziek er matter van werd. Heeft iemand hier betere ervaringen mee?

Bijdrager
    greatpetie83

Voor wat bestanden heb ik het volume ook op + 100 gezet en de geluidscontrole in mijn nano staat ook aan, maar nog steeds komt die correctie niet mee. Of is er nog een instelling die ik mis. Geluidscontrole staat in iTunes ook aangevinkt.

Bijdrager
    iJoost

Als je geluidscontrole inschakelt bepaalt iTunes het volume van de nummers op zo’n manier dat er niet al te grote verschillen zijn. Je kunt dat desgewenst ook weer met een druk op de knop uitzetten.

En nogmaals, dat moet je op twee plaatsen aanzetten voor het gaat werken. In iTunes en in je iPod.

Maar als je zelf met de volumes wilt klooien dan moet dat juist niet aanstaan. Wat dan wel aan moet staan is de equalizer-functie.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.