12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    markyguy

Ipod nano en linux…

Ik heb geprobeerd linux te instaleren op mijn ipod…
    Dit is fout gegaan!

Me Ipod doet het niet meer….
    Had van te voren een backup gemaakt maar weet niet wat ik daarmee kan!

Als ik de updater opstart dan zegt hij dat er een ipod fout is.
    Kan hem ook niet formatteren….

Kan me ipod wel gewoon opstarten alleen er staat niks meer op.

Waarschijnlijk ligt de fout nadat ik linuz heb geinstaleerd moest ik nog 2 bestandjes op me ipod zetten dat ben ik dus vergeten!

Iemand een idee? :cry:

Moderator
    unSOUND

Kijk eerst of het schijfhulpprogramma de iPod nog wel ziet,
    dan een totale format doen, en kijken of de updater het wel doet…

En dat Linux verhaal, tja, het is al in talloze topics
    gezegd dat het risicovol is, maar niemand luisterd…

Bijdrager
    Nikita
    ”unSOUND”

Kijk eerst of het schijfhulpprogramma de iPod nog wel ziet

Ik heb zo’n vermoeden dat hij geen OSX draait. Maar de tip van de iPod Updater is inderdaad eigelijk wel zo’n beetje de enige kans. Of proberen ‘m eerst te formatteren via je OS zelf en daarna de Updater d’r overheen, zoals unSOUND zegt.

@ markyguy: Je weet dat je nu je garantie hebt verknald?

Bijdrager
    wout3r

Stom, stom stom en nog eens ..

Bijdrager
    timme69

gebruik je windows?

ander kan je hem formateren met de HP format tool

en dan opnieuw instaleren met de laatste nieuwe ipodupdater.

als je die format tool niet meer kan vinden moet je me maar eens toevoegen op msn

[email protected]

dan stuur ik hem wel even door

Bijdrager

hey,

niet panikeren,
    je iPod zal waarschijnlijk wel te redden zijn, alleen de vraag is hoe. Bij mijn installatie ging het ook niet direct van het begin, maar na wat zoeken toch nog juist gekregen.

Kan me ipod wel gewoon opstarten alleen er staat niks meer op.

wat bedoel je hier nu juist mee?
    geraak je gewoon normaal in het ipod os? en zie je geen muziek? dan ist eigenlijk gewoon toch muziek er terug opzette, maar ik veronderstel dat dat het niet was zeker.

dus veronderstel ik da je je ipod kunt opzette, maar alleen zwart scherm ziet?
    in dat geval probeer eens te resetten, en dan naar dat speciaal menuutje te gaan van apple (naam ervan even vergeten) op mijn ipod (4G) is dat eerst menu en middelste knop eerst tijdje ingedrukt houden, daarna middelste en rewind (knop links)

en dan daar ergens reset klikke,

maar misschien heb je da ook al geprobeerd,
    dus,

volgende suggestie:

als je opstart , zie je dus een zwart scherm,
    heb je soms toevallig bij het instaleren van ipodlinux aangeduid dat hij automatisch met het ipolinux os moest opstarten?
    in dat geval moet je hem proberen op te starten in het apple OS, want je computer dedecteerd je ipod namelijk niet juist als je hem in het ipodlinux os aansluit.

dus kweetniet juist precies hoe je dan terug opstart in apple OS,
    maar ik denk

resetten en dan eender welke knop een tijdje indrukken ( behalve de speciale dingen, zoals die om naar het speciale apple menuutje terug te gaan,… en dergelijke)

en dan moet hij normaal opstarten in het apple OS

aansluiten aan computer,

en ipod formateren via de computer,

en klaar is kees,

kun je opnieuw proberen te installeren !

veel succes,

moest je nog vragen hebben, of als het nog steeds niet werkt.

Geplaatst: Do Jul 06, 2006 21:05 Onderwerp:

——————————————————————————–

Stom, stom stom en nog eens ..

beetje overbodig niet?

Bijdrager
    Blomme

http://ipodlinux.org/Troubleshooting#How_can_I_restore_my_iPod_firmware.3F

volg dat gewoon allemaal op, ik heb het probleem ook gehad net,

precies hetzelfde als jij had, en het werkt:) opeens kwam er op NIEUWE HARDWARE GEDETECTEERD whiiiiiiiiiiii :evil:

Bijdrager
    iRobjuh
    ”unSOUND”

En dat Linux verhaal, tja, het is al in talloze topics
    gezegd dat het risicovol is, maar niemand luisterd…

Om te beginnen dat Linux verhaal past niets maar dan ook niets aan je firmware aan.
    Het installeert zich niet verder dan de hardeschijf of het flash geheugen en daar past hij
    wat software aan. Het gaat dus NIET in je echte firmware. Wat dus betekent dat je
    het kan oplossen met een full format.
    Waarna je je iPod weer in orginele staat brengt met het iPod updater tooltje.
    Soms lijkt dit niet te gaan. Probeer dan even een andere mac of zelfs een pc.

Maar als belangrijkste punt van mijn verhaal.
    Het is een FEIT dat je iPod NIET kapot kan door iPod linux…

Bijdrager
    Nikita
    ”NOOBnl”

En hoe komt het dan dat er toch zoveel mensen hier komen met een iPod die niks meer wil doen nadat ze d’r Linux op hebben gezet op welke manier dan ook?

Bijdrager

Maar als belangrijkste punt van mijn verhaal.

Goed gezegd !!

En hoe komt het dan dat er toch zoveel mensen hier komen met een iPod die niks meer wil doen nadat ze d’r Linux op hebben gezet op welke manier dan ook?

omdat ze niks van computers kennen, en ze heel onorigineel zijn in het zoeken van oplossingen,
    vaak openen ze ook een topic met hun probleem, en als dat opgelost is zeggen ze niks meer , zodat het lijkt of het probleem er eigenlijk nog is, maar dit eigenlijk niet meer is, wat dus een totaal fout beeld schept.

Moderator
    unSOUND
    ”NOOBnl”

Wat dus betekent dat je het kan oplossen met een full format.
    Waarna je je iPod weer in orginele staat brengt met het iPod updater tooltje.

Maar veel iPods worden na een mislukt Linux avontuurtje niet meer herkend, op geen enkele PC of Mac… en dan moet ie terug naar Apple, dat is al heeeeel vaak gebeurt.

”NOOBnl”

Het is misschien jouw waarheid, maar zeker niet DE waarheid. Zoals boven al geschreven is worden veel iPods niet meer als zijnde een iPod of een externe HD herkend door de computer…. Ergo: kapot. Nu kom jij hier nog niet zo lang, dus kan je het ook niet weten, maar er zijn al zat topics geweest van mensen die hun iPod echt weg konden gooien.

Bijdrager
    markyguy

Bedankt voor alle tips!

Door de tip van Tim is het me gelukt hem weer aan de praat te krijgen!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.