12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    cmol

ipod nano

wie kan me helpen? ik heb voor mijn kinderen een ipod nano gekocht bij media markt.ik heb alles geinstalleerd. Itunes kan ik zien, de computer ziet de ipod ook, maar als ik de ipod loskoppel kan ik hem niet aanzetten. vervolgens heb ik een oplader gekocht, want nadat ik de ipod de gehele nacht aan de computer had gezet, was hij toch niet opgeladen. Nu staat hij dus ong 1 uur aan de oplader, en als ik hem nu aanzet, krijg ik dat mapje met uitroepteken met url van ipod. WAT DOE IK NIET GOED? Alvast bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    Matt.

Probeer eens een restore in iTunes

Bijdrager
    cmol

Ga ik proberen. bedankt.

Bijdrager
    cmol

moet ik de ipod dan eerst aanluiten, en dan wachten tot hij is bijgewerkt, en dan vervolgens itunes resetten? en dat resetten van itunes hoe moet ik dat doen, of wijst dat zich vanzelf? weer bedankt!

Bijdrager
    Matt.

How to restore iPod

Ensure that you have an active Internet connection as new versions of iTunes and iPod Software may need to be downloaded to your computer.
    Download and install iTunes 7.0 or later if you do not already have it installed.
    Open iTunes, and then connect your iPod to your computer using the USB or FireWire cable that came with your iPod.
    After a few moments, your iPod will appear in the Source pane in iTunes.
    Select your iPod in the Source pane and you will see information about your iPod appear in the Summary tab of the main iTunes windows.
    Click the Restore button. You will be prompted with one or more restore options that may prompt iTunes to automatically download of the latest iPod Software. The 4 possible restore options are:
    Restore Option 1: Restore – Restores with same iPod Software version already on iPod.
    Restore Option 2: Use Same Version – Restores with same iPod Software version already on iPod even though a newer version is available.
    Restore Option 3: Use Newest Version – Restores with the latest iPod Software available.
    Restore Option 4: Restore and Update – Restores with the latest iPod Software available.
    If you are using a Mac, a message will appear prompting you to enter an administrator’s name and password.
    A progress bar will appear on the computer screen indicating that the first stage of the restore process has started. When this stage is completed, iTunes will present one of two messages on screen with instructions specific to the iPod model you are restoring.
    Restore Instruction 1: Disconnect iPod and connect it to iPod Power Adapter (typically applies to older iPod models).
    Restore Instruction 2: Leave iPod connected to computer to complete restore (typically applies newer iPod models).
    During the stage 2 of the restore process, the iPod will show an Apple logo as well as a progress bar at the bottom of the display. It is critical that the iPod remains connected to the computer or iPod Power adapter during this stage. Note: The progress bar may be difficult to see since the backlight on the iPod display may be off.
    After stage 2 of the restore process is complete and the iPod is connected to the computer, the iTunes Setup Assistant window will appear asking you to name your iPod and choose your syncing preferences similar to when you connected your iPod for the first time.

Of

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60983

Bijdrager
    Cars

Veel te lang en ingewikkeld verhaal. Niet echt Apple…:wink:

Eerst een paar vragen:
    Heb je eerst iTunes geinstalleerd en daarna pas de iPod aangesloten? Zie je de iPod verschijnen in iTunes?

Ok..oplossing: Sluit je iPod aan op de computer. Via iTunes klik je op de iPod en dan tabblad “Samenvatting” (dacht ik of ” Inhoud”). Daar staat ondere andere de knop Bijwerken (updaten van je iPod) maar ook Herstellen. Met herstellen wordt je iPod gewist, geformateerd en opnieuw ingesteld. Vervolgens gewoon de instructies volgen (o.a. de iPod niet los koppelen totdat ‘ ie weer verschijnt in iTunes).

Veel succes!

Bijdrager
    Matt.

Niet echt apple?

De uitleg komt wel van de Apple site:-)

Bijdrager
    Cars

Ja maar dit is toch veel te lang (ook nog Engels) niet makkelijk…

@cmol: Is het al gelukt inmiddels?

Bijdrager
    cmol

eErg bedankt voor jullie inspanningen. Ik heb eerst een oplader gekocht. Ze zijn nu in ieder geval opgeladen.Ik ga bovenstaande proberen, want ze werken nog steeds niet. Ik heb alles via instellingen/software verwijderd, en ga nu weer installeren met behulp van bovenstaande. Zodra ik de cd er in stop, begint hij eerst de ipod te installeren, en daarna automatisch ITunes. Zodra dat alles is gebeurd,sluit ik de ipods aan, itunes opend dan, en zegt dat hij de ipod aanhet bijwerken is. Volvolgens mag ik hem niet loskoppelen. Dit duurt erg lang, en soms veranderd hij in een V teken, om direct daarna weer aan tew geven dat ik niet mag loskoppelen. Op het moment dat ik wel mag loskoppelen, en de ipod daarna aanzet, geeft hij dus dat mapje met uitroepteken weer, met de URL van apple.Ik ga nu proberen in Itunes wat Cars me heeft aangeraden. Ik hou je op de hoogte.

Bijdrager
    cmol

Het is gelukt. Ik heb eerst de nieuwste versie van i tunes gedownload. Vervolgens de ipod aangesloten, en die weer hersteld. Ik had ook constant een internet verbinding. Dat had ik niet toen ik de software vanaf de bijgeleverde schijf installeerde.

iK ben blij met jullie hulp, maar vindt het wel erg omslagtig. Het zou toch zo moeten zijn, dat wanneer je zoiets koopt, er een goede handleiding bij moet zitten? Ik als leek moet het toch ook kunnen. Ik zag me al teruggaan met de ipods naar Media Markt, met alle ellende weer van dien. Maar goed, ik heb het voor elkaar. nogmaals bedankt.

Bijdrager
    Cars

Geweldig!

Gelukkig is het gelukt en veel plezier met de iPod! :wink:

Bijdrager
    puntKoen

Volgende keer als je een Apple-product koopt: je hebt standaard negentig dagen recht op telefonische ondersteuning van Apple via de Appe Support Helpdesk: 0900-7777703. Als je AppleCare aanschaft zelfs twee (iPod) of drie (overige producten met AppleCare) jaar lang.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.