14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    deepart

Ipod nano 3g album hoesjes.

Ik heb zojuist een Ipod nano 3g gekocht in de winkel, en aangesloten op de computer. Ook heb ik al wat liedjes over gezet, daarbij wil ik graag dat de albumhoes zichtbaar is. Alleen daarvoor heb je een iTunes account nodig. Het enigste probleem is dat ik geen Credit Card heb.

En het scherm zit trouwens scheef.

Bijdrager
    Gloaming
    ”deepart”

En het scherm zit trouwens scheef.

Een week geleden heb ik een nieuwe nano, online via Apple gekocht. Daar zat het scherm ook scheef. Heb contact opgenomen met Apple, ze zouden een nieuwe sturen. Zojuist heb ik m’n nieuwe nano gekregen, daar zit het scherm ook scheef…

Bijdrager
    jf

Je hebt geen itunes account nodig om albumhoezen toe te voegen. Je kunt het plaatje ook gewoon op internet opzoeken en dan ‘drag and drop’ op dat vlakje in iTunes doen bij het betreffende nummer.

Is wel wat meer werk, maar doet het wel gewoon.

Bijdrager
    macker

er bestaat ook een programma “fetch art” of zo iets, die zoekt automatisch de juiste coverart bij je nummers.

Bijdrager
    Gloaming
    Bijdrager
    error

Is dat scheve scherm alleen te zien zodra het licht aan gaat of is het ook zichtbaar in de off-stand. Ik heb gisteren hele stapels nieuwe nano’s bij de MediaMarkt zien liggen, allen keurig verpakt in plastic doosjes… dus niet even aan te zetten.

Dus: wanneer is die scheefstand zichtbaar?

Bijdrager
    Gloaming

Wanneer het licht aan gaat.

Bijdrager
    error

Bummer.

Ik ben benieuwd hoe lang Apple NL de ‘scheve’ nano’s nog blijft ruilen voor een nieuwe. Het lijkt een beetje een loterij.

In de US Apple Stores is een aankoop altijd binnen 10 dagen terug te brengen, indien opgeopend 100% retour, indien geopend 90% retour. Bij de Genius Bar zullen ze vast zeggen dat een nano met een ietsje scheef scherm gewoon functioneerd. Heb ik ooit gehand met een 3e generatie iPod met een extreem licht display.

Bijdrager
    deepart

Met dat scheve kan ik leve:)

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om die album covers werkend te krijgen zonder itunes. Ook lukt het me niet om video’s te converte naar een ipod bestand, ik krijg dan een melding dat in niet de juiste codecs heb, ik gebruik het freeware programmatje Jodix Free iPod Video Converter.

Bijdrager
    Pieterr

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om die album covers werkend te krijgen zonder itunes.

(1) Zoek een plaatje van de CD (bv op Amazon, of via een tool; zie eerdere postings)
    (2) In iTunes, ctrl-click (“rechts klik”) op een (of meerdere) liedje(s)
    (3) Kies “Get Info”
    (4a) Bij meerdere liedjes: sleep het plaatje naar het hokje “Artwork”
    (4b) Bij een liedje: klik op “Artwork” tab, en sleep het plaatje naar het grote witte vlak
    (5) Klik “OK”

Bijdrager
    Pieterr

Ook lukt het me niet om video’s te converte naar een ipod bestand

Wat is dat voor video (formaat) dan ? Kun je de video in iTunes afspelen ? Zo ja, gebruik dan gewoon in iTunes: “Advanced” –> “Convert Selection for iPod”

Bijdrager
    deepart

Bedankt voor alle informatie, hij is nu een video’tje aan het converte. Dalijk nog eventjes wat albums erop zetten + de albumhoes natuurlijk 8)

Nu heb ik nog een andere vraag. Ik heb net 20 nummers tegelijk bij info “clubdance” genoemd, maar nu verranderd hij dat ook bij de orginele bestanden. Dus buiten iTunes om. Dat wil ik liever niet.

Dit is trouwens mijn eerste ipod, maar dat merkten jullie natuurlijk al:wink: Ik ben er nu al heel tevreden over, super besturing en superklein maar toch heel functioneel. Jammer dat het schermpje wat scheef zit maar dat valt niet echt op.

Bijdrager
    macker

iTunes schrijft dat weg in de “id3 tag” en dat zit “vast” in het bestand zelf. Hier in staat bv. de titel en artiest. maar ook alle overige info.

edit: nog wat extra info over de id3 tag: http://nl.wikipedia.org/wiki/ID3

Bijdrager
    deepart

ah, zit dat zo….

Ik zit nu met het volgende, de film staat nu op me ipod, het beeld doet het goed, alleen het geluid zit er niet bij :(

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.