7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Geblokkeerd
    NI3LS

iPod nano 2nd Generation Koptelefoons

Ik heb sinds gisteren mijn oude iPod nano 2GB vervangen door de nieuwe iPod nano 4GB. Die nieuwe koptelefoon die Apple erbij levert zou een verbetering moeten zijn. Als je het mij vraagt is het geluid wél enigzins verbeterd, maar…

* Het zit niet zo lekker als die oude headset, ze vallen sneller uit je oor.
    * De omgeving hoort sneller geluid als de iPod vrij hard staat.

Iemand die dit ook zo heeft ervaren of lijkt het zo??

Bijdrager
    joffrie

Als ze sneller uit je oren vallen, is dat dan met het zwarte hoesje erover of zonder? Want dat doet ook heel veel.
    Ik vond de oude Apple koptelefoon zeker nog niet zo slecht. Het geluid was goed en ze zatten eerlijk gezegd perfect. Maar de nieuwe heb ik nog geen ervaring.

Wel met de In-Ear Headphones van Apple, en die vallen eigelijk wel een beetje tegen.
    Ze vallen er soms vrij gemakkelijk uit. En als ze niet diep genoeg in je oor zitten, dan is het geluid niet alleen stiller maar ook minder zuiver.

Althans je moet er echt wel aan wennen. Ze zijn ook niet echt goedkoop.
    Maar na een paar dagen, na alle 3 de grotes van topjes te hebben geprobeerd, ben je er wel aan gewend. Maar toch vallen ze er soms toch best wel gemakkelijk uit.

Nieuw is niet altijd beter. :sealed: En zo zal het met die headphones die bij de nieuwe iPod’s zitten misschien wel net hetzelfde zijn!!!

Bijdrager
    Rttgfde

ik vind die nieuwe oordoppen dus echt veel relaxter, het geluid is inderdaad beter en doordat ze het grijze randje op de dopjes hebben vervangen met rubber oid vallen ze er bij mij veel minder snel uit.

eerst had ik die in-ear gekocht, maar die zijn mij ook erg tegengevallen, slecht schel geluid en ze zitten echt waardeloos.

Bijdrager
    PietjePuk

Hier een erg recet topic met alternatieven eventueel.

Overigens vind ik de nieuwe oortjes minder mooi dan de oorspronkelijke, ze lijken eerder op van die Aldi-gevallen:? . Over de kwaliteit kan ik mij niet uitspreken.

Bijdrager
    LEXY

Gelijk wegpleuren die dingen want ze klinken voor geen meter.
    De oude hebben veel te weinig laag en volgens ‘One More Thing’ hebben de nieuwe iets meer hoog t.o.v. de ouwe.
    Dus snel wat anders ervoor in de plaats kopen. Sennheisser heeft voor niet al te veel geld veel betere alternatieven, zowel on- als in-ear.

Bijdrager
    error
    ”NI3LS”

Iemand die dit ook zo heeft ervaren of lijkt het zo??

Wel… deze nieuwe oordoppen zijn de eerste in zijn soort die in mijn oren blijven hangen. De hoek tussen de onderzijde van de dop en het staafje met het snoer is iets groter geworden. De 1e generatie iPod oordoppen vielen er bij mij altijd uit (of beter: ik kreeg ze er nooit goed in). De diameter van de dopjes is ook iets kleiner geworden. Al met al een echte vooruitgang dus… voor mij dan, helaas niet voor jou.

Ik heb het idee dat Apple na research eindelijk gevonden heeft waarom vele oren er toch problemen mee hadden.

Maar kom, laat ik dit praatje voorzien van een plaatje:

En de geluidskwaliteit valt me reuze mee. Die oude doppen klonken bij mij altijd als een slechte transistor-radio, omdat ze niet goed zaten verdwenen alle lage tonen.

De iPod nano piept overigens wel aan de achterzijde, maar dat is een ander verhaal.

Geblokkeerd
    NI3LS

Hmm, ik vind het minder. Maar heb van de oude nano nog m’n zwarte hoesje, doe ik die er wel op, alhoewel ik dat minder chique vind. Helaas is de oude headset van mijn oude nano uit elkaar gevallen (lees: viel op de grond en ik ga er op staan 8) ).

Maar heeft niemand dat het voor de omgeving harder klinkt opgemerkt?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.