12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Racer_123

iPod Nano 2nd gen valt soms uit…

Ik heb daarjuist gelezen over iemand wiens iPod niet aangaat… Wel, ik zit met een ander probleem. Soms wil mijn iPod (nano 2nd gen) niet overschakelen naar sluimerstand, op geen enkele manier. Hij pauzeert gewoon het lied dat bezig was, maar dat is ook alles, hij schakelt niet automatisch over.

De enige manier die ik heb gevonden om dit probleem op te lossen, is hem aan de pc hangen, (Nee, niet aan de Mac :wink: ) en dan hem terug ontkoppelen, dan schakelt hij wel uit.:roll: Het is dus vrij lastig.
    Op andere momenten valt hij gewoon uit, zonder reden.:? Als ik hem dan terug opzet, krijg ik het Apple-logo te zien.

Weet iemand hoe ik deze problemen kan oplossen?

Thnx :D

Bijdrager
    Nikita

Geforceerd in sluimerstand zetten, door de Play / Pauze knop lang ingedrukt te houden, werkt ook niet? Dat ‘ie zomaar uitvalt lijkt me in elk geval niet normaal, is de batterij dan misschien bijna leeg?

Eventueel zou je kunnen proberen de iPod de herstellen. Dat doe je door ‘m aan te sluiten, iTunes te openen en bij het iPod icoon op “Herstel” te klikken. Dan wordt ‘ie wel gewist, dus zorg ervoor dat je je muziek nog in iTunes hebt staan.

Bijdrager
    Racer_123
    ”Nikita”

Geforceerd in sluimerstand zetten, door de Play / Pauze knop lang ingedrukt te houden, werkt ook niet?

Nee, alleen de reset door menu en de selectietoets ingedrukt te houden werkt…

”Nikita”

Dat ‘ie zomaar uitvalt lijkt me in elk geval niet normaal, is de batterij dan misschien bijna leeg?

Nee, de batterijstand maakt niet uit, als hij pas is opgeladen doet hij het soms ook.

Herstellen heb ik ook al geprobeerd, maar het probleem komt na een tijdje terug.

Bijdrager
    Macmortsel

Ik zit soms met dat probleem ook. Gewoon “resetten”, en het werkt….

Bijdrager
    Turbanus

Ik heb het ook een keer gehad met dezelfde nano, maar toen ik door het menu heen bladerde bleek ook dat de mogelijkheid tot sluimerstand was uitgezet. Het vreemde was wel dat ik dat nooit zelf heb gedaan. Toen ik de sluimerstand weer had geaktiveerd was er niks meer aan de hand.

Bijdrager
    JDVM

@ Turbanus: dat is niet de mogelijkheid tot sluimerstand, maar of je wel of geen optie sluimerstand in je hoofdmenu hebt. Het hoort altijd te werken bij inhouden van Play/Pause.

Máár (Racer_123), heb je dan ook wel geprobeerd eerst hold aan, uit te schakelen? Dat “moet” namelijk wel volgens de handleiding. Vaak werkt het zonder pas na 2 of 3 keer.

Bijdrager
    Racer_123
    ”Jurriaandvm”

Máár (Racer_123), heb je dan ook wel geprobeerd eerst hold aan, uit te schakelen? Dat “moet” namelijk wel volgens de handleiding. Vaak werkt het zonder pas na 2 of 3 keer.

Neen, ik had het daarjuist ook aan de hand, en heb deze methode toegepast. Deze methode is dus inderdaad de oplossing. Thnx, Jurriaandvm

Het af en toe vanzelf uitvallen, is er nog iemand die dat probleem heeft?

@nietzman: wat scheelt er met “willen”?:roll:

Allemaal bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    Racer_123

Het uitvallen van de iPod, kan dat met de temperatuur te maken hebben? Vorige week vroor het namelijk…
    Mijn iPod staat altijd aan als ik naar school fiets en werd dus zeer koud. Kan dit leiden tot minder kracht van de batterij (Mijn iPod staat altijd op vol volume, wegens oortjes met een hoge weerstand) en desnoods tot het uitvallen van de iPod?

Bijdrager
    Nikita

Dat kan zeker wat uitmaken, sowieso voor de batterijduur:

”Apple

Omgeving
    Temperatuur bij gebruik: 0º tot 35º C
    Temperatuur bij opslag: -20º tot 45º C
    Relatieve vochtigheid: 5% tot 95% niet-condenserend
    Maximale hoogte: 3000 m

Bijdrager
    JDVM

Daarna niet meer gebeurd?

Bijdrager
    Racer_123

Neen, tot nu toe is hij niet meer uitgevallen.
    En dat kan dus wel eens kloppen als de temperatuur bij gebruik tussen 0° en 35° moet liggen, het vroor, en de iPod viel af en toe uit.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.