16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Dalike

iPod Nano 2GB met maar 1GB aan ruimte?

Dit vind ik toch wel raar:

Is het logisch dat ik daar nog geen 1GB aan muziek op krijg? Er staat vanachter duidelijk 2Gb op.
    Neemt dat besturingssysteem dan zoveel plek in?:o

Als ik de foto’s wegdoe komt er 1 MB vrij, dus daar kan het ook al niet aan liggen.

Iemand?

Bijdrager
    Steff

2GB is in het echt geen 2GB.

Dat is met harde schijven ook zo en met motorinhoud ook.

Bijdrager
    Dalike

Ja dan verlies je een paar megabytes, maar geen hele gigabyte…

Bijdrager
    Niels_D

Heb je toevallig een keer je iPod als ‘geheugenstick’ gebruikt? Dus gewoon bestanden naar je ipod slepen in de finder, en ze later van je iPod in de prullenbak gooien?

Dit had ik namelijk eens toen ik een paar filmpjes wou kopiĆ«ren naar een andere computer. Nadat ik ze vervolgens naar de prullenbak had gesleept kwam de ruimte op mn iPod niet weer vrij. Want in plaats van van de iPod verwijderd te worden, waren de bestanden in een verborgen map genaamd ‘trashes’ op de iPod zelf gezet.

Mocht jij dit ook eens gedaan hebben, maak dan even de verborgen mappen zichtbaar (ik weet ff niet precies waar je dat kan doen).

Anders zou ik het ook niet weten.

Bijdrager
    Roesch

is dit niet het verschil tussen het tellen van 1000 bytes voor 1kB of het tellen van 1024 bytes voor 1kB. als je dat verschil doortelt tot 1GB (1000 000 000 bytes) gaat dat uitmaken.

ik heb een 60GB iPod, maar de info zegt: capaciteit 55.8GB.

in jouw geval: 1.68 GB + 143 MB = 1.68+0.143= 1.823 GB dat zou best 2GB kunnen zijn in de ‘andere’ telling.

vergelijk:
    55.8 / 60 = 0.93
    1.823 / 2.0 = 0.91
    de verhouding is ongeveer dezelfde.

ik ben niet handiger in binair tellen om het precies na te gaan, sorry.

EDIT: lees dit draadje maar eens door ik probeer het nu goed te doen:
    2 GB = 2 000 000 000 bytes ofwel 2 000 000 000 / 1024x1024x1024 = 1.86 GB

Bijdrager
    Dalike

Mijn titel is maybe een beetje misleiden:)

Maar ik kan dus maar een kleine gig aan muziek op dat ding zetten…
    Er staat dat ik 724Mb aan muziek erop heb staan, maar dat het spel wel al vol is met 1.68Mb

Als ik nu eens in die mappen ga zien (geen Trash):(
    Staan er in de muziekmappen een hoop liedjes die ik in iTunes niet terug vind, en die ik ook niet via mijn iPod kan afspelen:(
    Mag ik die dingen zomaar via mijn explorer verwijderen?

Bijdrager
    DeXoN

Tuurlijk. Maar waarom reset je jouw nano niet eens?? Kan veel problemen oplossen.

Bijdrager
    Dalike

Ik heb hem dan maar geformateerd:)
    ben Windows gebruiken dus ben zo een dingen ondertussen al gewoon :-p

Die liedjes zijn er nu af, en ik heb massa’s plaats voor mijn muziek:D

Bijdrager
    SDV
    ”Dalike”

Ik heb hem dan maar geformateerd:)
    ben Windows gebruiken dus ben zo een dingen ondertussen al gewoon :-p
    Die liedjes zijn er nu af, en ik heb massa’s plaats voor mijn muziek:D

Vreemde keuze. Ik ga er vanuit dat wanneer je een iPod formatteert (in Windows), de functies hetzelfde worden als een doodgewoon verwisselbaar medium, en dat het ding dan niet meer alle mogelijkheden van iTunes gebruikt.

Zoals DeXon al eerder zegt, lijkt me een reset een veel logischere optie.

Bijdrager
    Roesch

@SDV: waarom? er zijn toch heel veel windows gebruikers met een iPod, windows geformateerd betekent gewoon een windows file structuur (die een Mac ook nog snapt, als je je iPod aan een Mac hangt). En je iTunes op een PC zal je iPod gewoon kunnen ‘gebruiken’. Een iPod is toch ook niet veel meer dan een soort externe HD met een beetje software om mp3tjes te kunnen afspelen?

en aan de :lol: van Dalike te zien, werkt alles weer naar behoren.

Bijdrager
    Nikita

Nou, eigelijk wel een beetje vreemd want de iPod heeft ook z’n eigen mini-besturingssysteempje. Maar schijnbaar staat dat dan op een andere chip bij de Nano. Bij de ‘gewone’ iPod wis je het OS ook als je ‘m formatteerd. Daarom moet je ‘m dus eigelijk altijd formatteren met de iPod updater, maar ok… :)

Bijdrager
    DeXoN
    ”Nikita”

Nou, eigelijk wel een beetje vreemd want de iPod heeft ook z’n eigen mini-besturingssysteempje. Maar schijnbaar staat dat dan op een andere chip bij de Nano. Bij de ‘gewone’ iPod wis je het OS ook als je ‘m formatteerd. Daarom moet je ‘m dus eigelijk altijd formatteren met de iPod updater, maar ok… :)

Strange ik heb men iPod als eens geformateerd (4G) en het systeem stond er nog op.

Bijdrager
    Dalike
    ”Nikita”

Ja sorry, zo heb ik het ook gedaan!
    ik heb de slechte gewoonte om zo een dingen formateren te noemen;)

Bijdrager
    Nikita

OK :)

Bijdrager
    SDV
    ”Roesch”

@SDV: waarom? er zijn toch heel veel windows gebruikers met een iPod, windows geformateerd betekent gewoon een windows file structuur (die een Mac ook nog snapt, als je je iPod aan een Mac hangt). En je iTunes op een PC zal je iPod gewoon kunnen ‘gebruiken’. Een iPod is toch ook niet veel meer dan een soort externe HD met een beetje software om mp3tjes te kunnen afspelen?

en aan de :lol: van Dalike te zien, werkt alles weer naar behoren.

Ik bedoel bij formatteren het simpel formatteren met behulp van Windows Explorer, net zo als je dat met harde schijven en diskettes kunt doen. Misschien heb ik het verkeerd geinterpreteerd, maar als je op deze manier formateert, ben je de mappenstructuur kwijt die er normaal op staat (dus dat wat je krijgt met een Herstel procedure met iPod updater) kwijt.

Maar zoals je zegt, geen problemen bij de topicstarter. Misschien is het wat ongelukkig omschreven door de topicstarter, maar vind het vreemde keuze.

Bijdrager
    Roesch

ja, k snap t.
    kleine verwarring. maar de TS is gered en daar gaat het om.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.