24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    I-think

iPod Nano 1GB Vs. Zen Micro photo 8GB Vs. iRiver U10

Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar ik was eigenlijk van plan om deze week een iPod Nano te kopen, aangezien mijn oude weer es kapot is gegaan door onzorgvuldig gebruik en de garantie dus niet meer werkt.
    Maar ik heb helaas niet al te veel geld ( max 210 euro op het moment).
    Ik wil sowiezo radio onderweg, dat is gewoon een must en zit niet op de iPod Nano en kost dus 55 euro extra…….. Dus kan ik geen 2Gb Nano kopen maar een 1GB met zo’n remote met radio.
    Nou zie ik op Bol.com dus dat ze er een Zen Micro Photo hebben met maar liefst 8GB(!!) en die heeft ook nog eens radio, en dat voor 179 euro! Van het extra geld kan ik dan een remote etc kopen en dan ben ik weer voor mezelf helemaal het “mannetje”(wat een kutuitdrukking eigenlijk :innocent: )
    Maar die Zen is dik, lelijk, zwart, het sensitieve gedeelte steekt niet erg goed in elkaar en heeft een batterijleven van 15 uur, wat denk ik rond 10 uur zal blijven steken.
    En dan heb je nog de iRiver U10, een designjuweeltje van precies 198 euro en dan heb ik radio, goede accu( 30 uur!), goed merk, fantastisch design, en eens wat anders dan die 13 in een dozijn Nano van tegenwoordig.

Maar wat is volgens jullie de beste deal??

Bijdrager
    PietjePuk

Nou, in jouw plaats zou ik voor de U10 gaan. Die is helemaal te gek, en het is idd eens wat anders dan zo’n iPod die iedereen al heeft…:wink:

Van die Creative ben ik niet zo’n fan, mn broer heeft hier thuis (welliswaar de Muvo2) een Creative gehad en heeft daar alleen maar miserie mee gekent, echt troep.

Bij de Nano krijg je het minste ‘waar’ voor je geld.

Moest die U10 meer capaciteit hebben ik had mij er al lang één gekocht!

Bijdrager
    applet

Ik heb sindskort een iPod Nano 1GB en vond het ook jammer dat er geen radio opzat…

En toen? Toen ontdekt ik de Podcasts!! wat een uitvinding!! de meeste radiostations ondersteunen dit en heb nu abonnementjes lopen voor verschillende muziekprogramma’s (KX Radio, KinkFM, BNN)
    En als ik
    Dit synchroniseerd perfect met de iPod….dus waarom zou ik nu nog radio erop willen?

Tja, als je voetbalwedstrijden wilt volgen via langs de lijn….dan heb je een punt…

Maar dit vind ik dus het grote voordeel van iPod, evenals de syncfunctie met iCal en adresboek…hem uit en aan zet, gaat de podcast gewoon verder waar hij gebleven was….perfect dus!

Maar ja, kiezen moet je toch zelf doen…..succes ermee!

(wat een luxeproblemen hebben we toch….)

Bijdrager
    I-think
    ”pietjepuk6546″

Nou, in jouw plaats zou ik voor de U10 gaan. Die is helemaal te gek, en het is idd eens wat anders dan zo’n iPod die iedereen al heeft…:wink:

Van die Creative ben ik niet zo’n fan, mn broer heeft hier thuis (welliswaar de Muvo2) een Creative gehad en heeft daar alleen maar miserie mee gekent, echt troep.

Bij de Nano krijg je het minste ‘waar’ voor je geld.

Moest die U10 meer capaciteit hebben ik had mij er al lang één gekocht!

Dat is dus het mooie, ik kan een 2GB krijgen voor de prijs van een 1GB, dankzij een kennis die in audioproducten zit. Hij komt dan wel uit Engeland, maar de taal kan je gewoon in het Nederlands instellen. Ik vind het ook een zeer stijlvolle speler.

Ik heb sindskort een iPod Nano 1GB en vond het ook jammer dat er geen radio opzat…

En toen? Toen ontdekt ik de Podcasts!! wat een uitvinding!! de meeste radiostations ondersteunen dit en heb nu abonnementjes lopen voor verschillende muziekprogramma’s (KX Radio, KinkFM, BNN)
    En als ik
    Dit synchroniseerd perfect met de iPod….dus waarom zou ik nu nog radio erop willen?

Tja, als je voetbalwedstrijden wilt volgen via langs de lijn….dan heb je een punt…

Maar dit vind ik dus het grote voordeel van iPod, evenals de syncfunctie met iCal en adresboek…hem uit en aan zet, gaat de podcast gewoon verder waar hij gebleven was….perfect dus!

Maar ja, kiezen moet je toch zelf doen…..succes ermee!

(wat een luxeproblemen hebben we toch….)

In dat podcasten heb je gelijk, en ik doe het al, alleen ik wil het hebben specifiek voor het nieuws op BNR, en dat is gewoon niet leuk meer als je dat niet live luistert (behalve dan de zondagmiddag, maar die is weer zeer goed omdat het zondag is) en ik wil ook gewoon af en toe de muziek aanzetten bij de top zoveel dit en dat.

Maar wat ik nu eigenlijk specifiek wil weten, wegen de vele extra GB’s en de voordelige prijs van de Zen zo zwaar mee dat het de nadelen overschaduwt dat ik hem ga kopen of niet.
    En anders koop ik wil de iRiver.

Bijdrager
    505

Een iPod Nano is wel erg plat! Is erg handig als je hem in je broekzak stopt.

En een iPod is goed en makkelijk te bedienen, en werkt natuurlijk mooi met iTunes. Je kunt ook een klein scanradio´tje erbij kopen, kosten 1 euro of minder. :wink: Dan kan je wel een iPod Nano 2 GB kopen.
    Heb zelf een 1 GB, heb er voor muziek genoeg aan, maar als je hem ook nog eens wil gebruiken voor data dan is 2 GB wel handig.

Bijdrager
    I-think
    ”koffiekopje”

Een iPod Nano is wel erg plat! Is erg handig als je hem in je broekzak stopt.

En een iPod is goed en makkelijk te bedienen, en werkt natuurlijk mooi met iTunes. Je kunt ook een klein scanradio´tje erbij kopen, kosten 1 euro of minder. :wink: Dan kan je wel een iPod Nano 2 GB kopen.
    Heb zelf een 1 GB, heb er voor muziek genoeg aan, maar als je hem ook nog eens wil gebruiken voor data dan is 2 GB wel handig.

Een iPod is net zo makkelijk te bedienen als een iRiver, gaan namelijk uit van hetzelfde principe, een scanradio is gewoon bout, wil je een goede kleine los dan ben je zo 50 tot 80 euro kwijt,, en 2 GB vind ik toch echt het minimum. Ikheb namelijk 52.8 GB aan muziek dus er moet sowiezo gewisseld worden, en daarom is 8GB mss wel erg handig.
    En over het design, als je een iRiver in je handen hebt gehad, voel je dat die ook buitengewoon klein is, weinig weegt, video afspeelt, flash draait, en bovendien UMS is(net als de ZEN) wat nog veel fijner en beter is dan iTunes(blijft wel mijn favo muziekprogramma hoor!).

Maar de prijs blijft toch raar:

Creative Zen Micro Photo 8GB=179 euro
    iRiver U10 2GB=198 euro
    iPod Nano+radio=159+55=214 euro(!!!)

Kortom:iPod is nu afgevallen.
    Welke zal het worden:de mooie iRiver of de grotere(in alles) Creative?

Bijdrager
    Cars

Onthoud wel dat er voor de iPod meer accessoires zijn! En de software (iTunes) is geweldig met de iPod :innocent:

Maar het is jouw keus. Iemand in mijn klas heeft die U10. Ik vind hem niet zo. Als je met de zijkanten klikt, zie je het bewegen. Dus er kan stof, kruimels etc. in komen en hij doet het dan niet meer… Beeldscherm is wel goed… :)

Bijdrager
    mephisto

apple (en we weten het met zijn allen) is gewoon duurder dan de anderen…

de techniek is niet altijd subliemer… de technische gegevens zijn niet altijd beter… de mogelijkheden zijn niet altijd uitgebreider… maar het is apple… we betalen gewoon voor dat merk ‘apple’.

en daar is niks mis mee, maar het is goed om te bedenken dat er soms ook alternatieven zijn, met dezelfde of zelfs meer mogelijkheden in huis.

Nou vind ik die creatives over het algemeen niet zo ‘creatief’… ze maken soms ook écht rip-offs van de ipod.

De iriver daarentegen van wat ik er nu op internet over heb gezien lijkt mij een prachtmachine.
    maar in tegenstelling tot creative maar 2 GB. (ik zag dat je er zelfs flash-applicaties op kan zetten!)

nou zou ik alleen wél even kijken hoe het met beide machines zit met compatibiliteit…
    heb zelf alleen maar ervaring met apple (shuffle, mini, 5G), maar ik ben benieuwd hoe die apparaatjes werken met het OSX-systeem.

succes;-) M

Bijdrager
    Xigh

Mocht je voor de U10 gaan, kun je dan wat foto’s en dergelijke plaatsen? Want ik ben erg benieuwd naar deze speler.

Bijdrager
    I-think
    ”mephisto”

de techniek is niet altijd subliemer… de technische gegevens zijn niet altijd beter… de mogelijkheden zijn niet altijd uitgebreider… maar het is apple… we betalen gewoon voor dat merk ‘apple’.

en daar is niks mis mee, maar het is goed om te bedenken dat er soms ook alternatieven zijn, met dezelfde of zelfs meer mogelijkheden in huis.

Nou vind ik die creatives over het algemeen niet zo ‘creatief’… ze maken soms ook écht rip-offs van de ipod.

De iriver daarentegen van wat ik er nu op internet over heb gezien lijkt mij een prachtmachine.
    maar in tegenstelling tot creative maar 2 GB. (ik zag dat je er zelfs flash-applicaties op kan zetten!)

nou zou ik alleen wél even kijken hoe het met beide machines zit met compatibiliteit…
    heb zelf alleen maar ervaring met apple (shuffle, mini, 5G), maar ik ben benieuwd hoe die apparaatjes werken met het OSX-systeem.

succes;-) M

Je, de Creative is voor mijn gevoel ook nu afgevallen, wat moet ik met zo’n gedrocht??
    Het kan namelijk helemaal niet samen werken met een Apple, dat was ik even vergeten te checken en het kan dus niet.
    Maar een zwarte iPod Nano is ook mooi.
    iPod Nano blijft in de race, maar ik ga morgen bellen of ik even een iRiver in mijn handen mag en kan hebben en als dat goed is bestel ik die maar eens!

Onthoud wel dat er voor de iPod meer accessoires zijn! En de software (iTunes) is geweldig met de iPod Onschuldig

Maar het is jouw keus. Iemand in mijn klas heeft die U10. Ik vind hem niet zo. Als je met de zijkanten klikt, zie je het bewegen. Dus er kan stof, kruimels etc. in komen en hij doet het dan niet meer… Beeldscherm is wel goed… Smile

Zou ik jou mogen vragen of die klasgenoot er ooit een review van heeft gemaakt en of hij ergens online foto’s heeft staan?
    Alvast hartelijk bedankt!:D

Een Sny HD-5 is ook al nu in de aanbieding voor 199 euro voor 20 GB, dus ik raak echt verward, maar dat ding heeft klotesoftware volgens mij.

Z veel keuzes, zo weinig centjes………………:mrgreen:

Bijdrager
    I-think
    ”Xigh”

Mocht je voor de U10 gaan, kun je dan wat foto’s en dergelijke plaatsen? Want ik ben erg benieuwd naar deze speler.

prima, ik zal het dan direct doen en eens een vergelijkigstest maken met mijn zusjes haar iPod Nano, wat een leuke test zou moeten worden………

Bijdrager
    Nikita
    ”mephisto”

Nou daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Ga eens kijken naar de gewone 5G iPod en de Creative Zen M video ding. Die Zen is duurder dan de iPod! Geldt ook met andere vergelijkingen… En dan bedoel ik niet van die obscure totale kosten-over-3-jaar-gebruik berekeningen… :?

Overigens vind ik dat je dan maar beter even zonder een MP3 speler kan zitten en dan gelijk een 30Gig iPod kan kopen en de radio remote. Da’s mijn mening :?

Bijdrager
    Cars
    ”I-think”

Zou ik jou mogen vragen of die klasgenoot er ooit een review van heeft gemaakt en of hij ergens online foto’s heeft staan?
    Alvast hartelijk bedankt!:D

Ik ga het proberen! Maar ik denk dat het pas in de loop van de week lukt! :wink:

Bijdrager
    PietjePuk

Hier staat een filmpje over de U10.

Bijdrager
    I-think
    ”Nikita”
    ”mephisto”

Nou daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Ga eens kijken naar de gewone 5G iPod en de Creative Zen M video ding. Die Zen is duurder dan de iPod! Geldt ook met andere vergelijkingen… En dan bedoel ik niet van die obscure totale kosten-over-3-jaar-gebruik berekeningen… :?

Overigens vind ik dat je dan maar beter even zonder een MP3 speler kan zitten en dan gelijk een 30Gig iPod kan kopen en de radio remote. Da’s mijn mening :?

Die komt er ook zeer zeker, alleen dan in de vorm van de volgende generatie iPod (echte) video, ik sla deze generatie over en gebruik de zomer om eens flink bij te klussen voor o.a. dat.
    Maar tot die tijd ben ik nog een paar weken in Belgie en Amerika en vakantie, tussenuren, en dan wil ik niet zonder muziek zitten.
    Als ik dan moet wachten is de tussentijd erg vervelend.
    Als ik dus wacht en ik heb de volgende, schuift de mp3 speler die ik dus nu ga aanschaffen gewoon door naar een blij nichtje of neefje….
    Tenzij ik het een meesterlijk ding vind natuurlijk……. :innocent:

Ik ga het proberen! Maar ik denk dat het pas in de loop van de week lukt! Wink

Hartelijk dank!

Hier staat een filmpje over de U10.

Bedankt voor de link, had ik gek genoeg nog niet eens gezien bij CNET………..

Bijdrager
    PietjePuk
    ”iThink”

Maar tot die tijd ben ik nog een paar weken in Belgie en Amerika en vakantie, tussenuren, en dan wil ik niet zonder muziek zitten.

Hiervoor alleen is die U10 wel erg handig, 30 uur playback (neem nu dat daar 20-25 uur echt van overschiet) dat is meer of een extra pluspunt!

Bijdrager
    Xigh

Ik vind hem erg mooi, helaas lees ik nu voor het eerst dat hij niet meer dan 4 gig heeft. En aangezien ik nu een 20 gig speler heb (iRiver iHP120) wil ik in ieder geval 20 gig in m’n volgende speler (nu 12 gig aan muziek gebruikt en nog 3 aan films en bestanden).

Bijdrager
    Gijs Raggers

De keuze is makkelijk: iTunes support…
    Van iets anders dan een iPod ga je spijt krijgen ben ik bang. Gebruiksgemak is onovertroffen, zeker in combinatie met je Apple (toch?).

Bijdrager
    505

Of ga eens kijken op tweehandsmac.nl.
    Daar kan je iPod aanklikken, en dan max. 200 euro.
    http://www.tweedehandsmac.nl/classifieds/classifieds_detail.lasso?s=nl&id=12372641

Bijdrager
    I-think
    ”gijsraggers”

De keuze is makkelijk: iTunes support…
    Van iets anders dan een iPod ga je spijt krijgen ben ik bang. Gebruiksgemak is onovertroffen, zeker in combinatie met je Apple (toch?).

Is waar, op één punt na, UMS is nog cooler!
    Gewoon uit iTunes slepen en in die MP3 speler duwen……..gebruik je toch nog!
    En juist bij die iRiver is het gebruiksgemak misschien nog wel beter en dat met groter scherm etc: gewoon volgens mij een betere(en daardoor duurdere) flashspeler.
    De twee minpunten die het in elke review krijgt is dat ie duur is: nu voor mij dus geen probleem, en dat je veel software er voor nodig hebt: ook opgelost, je zet er nieuwe firmware over en alles is drag en drop!
    Ik heb mijn keus dus denk ik ook wel gemaakt intussen!

Of ga eens kijken op tweehandsmac.nl.
    Daar kan je iPod aanklikken, en dan max. 200 euro.
    http://www.tweedehandsmac.nl/classifieds/classifieds_detail.lasso?s=nl&id=12372641

Die iPod Nano lijkt me nou niet echt serieus of wel?

Ik vind hem erg mooi, helaas lees ik nu voor het eerst dat hij niet meer dan 4 gig heeft. En aangezien ik nu een 20 gig speler heb (iRiver iHP120) wil ik in ieder geval 20 gig in m’n volgende speler (nu 12 gig aan muziek gebruikt en nog 3 aan films en bestanden).

Hij is helaas niet eens in 4GB aanwezig, alleen 512MB, 1GB en in de nabije toekomst 2GB….

Bijdrager
    itachi

de nano 2 gb iss 188 euro bij de mediamarkt.
    een radio functie ja, die kan je misschien 2e hands op marktplaats kopen…

zo heb je 2 gb en nog een een radio’tje voor een euro of 20 ongeveer.
    kom je precies uit:D

Bijdrager
    plonserd

mocht die U10 meer opslagcapaciteit hebben, zou ik dat ding wel willen..
    heel mooi dingetje, en lekker veelzijdige dock (moet je wel apart kopen maar kom..)

Bijdrager
    I-think

Helaas helaas voor jullie die een review van de U10 wilden, mijn ouders zijn zo schattig geweest een 4GB(!!??!!) iPod Nano mee te nemen als verjaardagscadeau.
    Dus ik heb geen keuze meer…. :innocent: :apple: :D

Bijdrager
    Nikita
    ”I-think”

Helaas helaas voor jullie die een review van de U10 wilden, mijn ouders zijn zo schattig geweest een 4GB(!!??!!) iPod Nano mee te nemen als verjaardagscadeau.
    Dus ik heb geen keuze meer…. :innocent: :apple: :D

Slimme ouders :wink:

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.