17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    koen76

iPod MINI bezitters: vraagje

Hoi,

als ik mijn mini oplaad via de mac, dan krijg ik een mooie boodschap: ‘do not disconnect’.
    Als ik dan mijn mini eject, komt de boodschap: it is ok to disconnect’.

Op dat moment kan je dus niets meer doen met je ipod behalve disconnecten…..ik wil bv hem gewoon laten opladen terwijl hij af staat. Dat is me dus nog niet gelukt. Als ik dat wil doen, hang ik hem altijd aan de power.

Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?
    Maw: hoe kan je een ipod opladen (terwijl hij afstaat) via firewire??

Txs & Grtz
    Koen

Bijdrager
    figini

Als de melding komt dat je kunt disconnecten dan kun je hem toch gewoon uitzetten en aan de firewirekabel laten zitten, dan laat ie gewoon op.

Althans dit geldt voor mijn iPod 15G.

Figini

Bijdrager
    Richie79

Ik denk eigenlijk dat het beter is dat je hem via de bijgeleverde adapter oplaad. Tis mij altijd opgemerkt wanneer je hem via je mac oplaadt dat je iPod erg warm er van word terwijl als je hem via de adapter oplaad een stuk minder warm word.

Bijdrager
    fistkikker

Het lijkt er op dat hij niet wil dat je de stekker er zomaar uittrekt, maar dat je eerst moet ejecten. Klinkt best redelijk van die iPod, vind ik.

Bijdrager
    Sad

als je heb aan je Mac aansluit en vervolgens eject, dan zegt ie “OK to disconnect”. Maar als je hem dan in de dock laat staan (of aan het kabeltje laat hangen) dan laadt ie toch gewoon door?

Bijdrager
    nma

Als je echt van dit ‘probleem’ af wil, zal je in de instellingen (weet 123 niet meer waar die precies zitten) moeten aangeven dat je de iPod niet als externe harde schijf wil gebruiken. Dan, als ik het goed heb, zal er niet meer gevraagd worden om een ‘disconnect’ etc.

Bijdrager
    koen76

als je heb aan je Mac aansluit en vervolgens eject, dan zegt ie “OK to disconnect”. Maar als je hem dan in de dock laat staan (of aan het kabeltje laat hangen) dan laadt ie toch gewoon door?

Klopt, maar ik wil een ‘leeg’ scherm zien als ie aan het opladen is, zodat hij zeker niets verbruikt….
    Net als je hem aan de stroom hangt, dan zie je die batterij, dat wil ik zien…

iPod niet als externe harde schijf wil gebruiken. Dan, als ik het goed heb, zal er niet meer gevraagd worden om een ‘disconnect’ etc.

Ik heb geen probleem met het disconnecten, ik heb een probleem dat als ik moet disconnecten, ik niets anders meer kan doen met de ipod, zelfs niet afspelen. Ik moet dan echt de kabel verwijderen en dan start ie terug op…..dat wil ik vermijden..

KOen

Bijdrager
    fistkikker

makkelijk… hang ‘m aan de adapter

Bijdrager
    nma

Ik heb geen probleem met het disconnecten, ik heb een probleem dat als ik moet disconnecten, ik niets anders meer kan doen met de ipod, zelfs niet afspelen. Ik moet dan echt de kabel verwijderen en dan start ie terug op…..dat wil ik vermijden..

M.a.w. (als ik het goed begrijp…) doet de iPod helemaal niets meer NA het disconnecten!? Daar weet ik niets van. Echter, voordat je disconnect, maar dat weet je natuurlijk, kan je idd niets met de iPod doen. Dat laatste is wel normaal. Succes in ieder geval met het oplossen van dit probleem!

Bijdrager
    koen76

doet de iPod helemaal niets meer NA het disconnecten

Neenee, ik disconnect en de pod zegt mooi: disconnect . Op dat moment ben ik dus verplicht de kabel te ‘disconnecten”….
    Persoonlijk zou ik op dat moment gewoon graag de kabel laten hangen en meteen met de ipod aan de slag gaan, maar dat lukt dus niet.
    Ik ben dus verplicht om te luisteren naar de iPod (:P )

Bijdrager
    fistkikker

je wilt ‘m dus disconnecten, maar eigenlijk niet.
    je wilt ‘m aansluiten, maar toch maar niet en dan ben je nu verplicht naar ‘m te luisteren
    ik dacht dat ik ‘m begreep.:confused:

je wilt de fiewire kabel dus gebruiken alsof het de adapter is en verder niet?

Bijdrager
    koen76

ik dacht dat ik ‘m begreep. :confused

Leuk he….

Ik wil idd de firewire gebruiken alsof het een adapter is….
    Maar ondertussen ook de iPd gebruiken als harde schijf..

Vraag is ook: hoe laden jullie je mini op?

Bijdrager
    MacBert

Ik snap wat je bedoelt, maar dat kan niet.
    Die batterij krijg je alleen als je m uitzet en oplaadt via de adapter. Als je de ipod aansluit op je mac start de ipod altijd op.
    Het is niet anders, ik zou er mee leren leven.

Bijdrager
    koen76

Ok….
    Txs voor de info…en sorry voor het verwarrende bericht 8)

Bijdrager
    HSL
    ”Richie79″

Ik denk eigenlijk dat het beter is dat je hem via de bijgeleverde adapter oplaad. Tis mij altijd opgemerkt wanneer je hem via je mac oplaadt dat je iPod erg warm er van word terwijl als je hem via de adapter oplaad een stuk minder warm word.

hij wordt idd warm als je de schijf niet “eject” maar als je die wel eject wordt hij niet meer als firewire schijf gebruikt,.. draait de schijf niet en wordt hij ook niet warm..:)
    en hij laadt gewoon op terwijl de melding “it’s ok to disconnect” in beeld staat.

Bijdrager
    Uxmal

Wat wel kan is hem disconnecten (indien hij staat ingeschakeld als gebruik als harde schijf) en hem er gewoon op laten staan en er mee werken zoals synchroniseren (doet ie automatisch bij mij of als ik deze optie aanklik). Wil je hem opladen, dan kaqn dat gewoon. Je ziet alleen het batterijtekentje dat ie oplaad, net als bij sommige mobiele telefoons die uitstaan.Als hij dan opgeladen is dan staat er opgeladen en bij mij blijft ie dan zo staan (dus ontlaad daarna niet).

Bijdrager
    Richie79
    ”HS-L”
    ”Richie79″

hij wordt idd warm als je de schijf niet “eject” maar als je die wel eject wordt hij niet meer als firewire schijf gebruikt,.. draait de schijf niet en wordt hij ook niet warm..:)
    en hij laadt gewoon op terwijl de melding “it’s ok to disconnect” in beeld staat.

Ah ok dat wist ik niet :) weer wat geleerd vandaag, thanx !

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.