8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Jcrash

iPod mini batterij probleem

Ik heb mijn iPod mini (4gb) nu al ietsje meer dan een jaar en ik denk dat de batterij het binnenkort gaat begeven want er zijn vreemde dingen mee aan de hand denk ik.
    Gisteren wou ik gaan joggen met m’n ipod maar hij was leeg, dus ik wacht een paar uur, en ik dacht dat hij na 2 uur wel genoeg opgeladen zou zijn om een drie kwartier voort te kunnen.
    Ik zette hem aan en kon nog net één liedje starten, toen zei hij weer iets als ‘ battery is empty, connect to a power source’ ofzo en er kwam een tekeningetje op van een leeg batterijtje met een uitroepteken naast.
    Ik heb hem dan maar weer laten opladen, en hij heeft liggen opladen van gisterenavond 19u20 tot deze voormiddag 10u30… en nog was hij niet volledig opgeladen (BIJNA vol was hij maar nog niet helemaal). Nu bleef hij WEL spelen , ben er ondertussen al mee gaan lopen ook en nu ligt hij al ongeveer 2 uur te spelen en de batterij is alweer de helft leeg.

Aangezien ik volgende week vertrek op reis zou ik nog deze week een oplossing willen vinden voor dit probleem, zodat ik niet met een kapotte iPod vertrek.
    Ik zie niet veel meer opties dan hier uitleg vragen of naar de winkel teruggaan en m’n waarborg opeisen ofzo (2 jaar waarborg dus ik val er gelukkig nog binnen)
    Het probleem is dan ook nog, als hij binnen zou kunnen voor reparatie dat ik hem een hele tijd kwijt ben, wat ik ook niet wil.
    Maar als ze me een nieuwe zouden moeten geven in de winkel zal dat ook niet gaan waarschijnlijk aangezien mini’s vrijwel niet meer verkocht worden. Zou ik het gedaan krijgen in de winkel om me winkelkrediet te geven en dan betaal ik bij voor een nano 4 gb ofzo (die ik eigelijk wel wil voor dat ipod en nike pakket).

Wat raden jullie me aan om te doen? Kennen jullie misschien dit batterij probleem? Want ik weet niet goed wat te doen nu….

ps: Ik ga NIET zelf sleutelen aan die iPod want zo handig ben ik zelf niet en ik wil ook m’n garantie niet kwijt zijn…

dankjewel…

edit : of zou het aan mijn ipod usb-lichtnet-oplader liggen

Bijdrager
    Snakeman

Als eerste, je garantie is al voorbij (1 jaar). Laad je iPod Mini 24 uur aan de oplader zitten. Mijn ervaring is dat de iPod Mini niet zo snel laad. Echter de batterij van de iPod is niet zo goed. Volgens Apple max 6 uur (dus in de praktijk 4 uur). Als je iPod dus na twee uur al weer op de helft van de batterij zit is er niets aan de hand… Zeker niet voor een iPod van meer dan een jaar oud.

Bijdrager
    Jcrash

Ja die apple garantie is misschien wel al voorbij, maar op de rekening van de winkel staat dat ik 2 jaar waarborg heb van de winkel zelf (hij komt uit de Fnac, niet uit een apple store ofzo).
    en de iPod is niet zo veel ouder dan één jaar, het is net een jaar en 2 weken.

Bijdrager
    Snakeman

Dan nog is er niets aan de hand met de batterij. Als je twijfelt, waarom ga je dan niet terug naar Fnac(whatever that is)?

Bijdrager
    sypie

Fnac is een internationale electronicaketen+boekentoko+cd-toko ineen. Ook in Brazilie hebben ze de winkel. Leuke zaak wel, veel artikelen….

Bijdrager
    Jcrash

Ik heb eens gedaan wat ik las op het internet dat zou moeten werken… m’n iPod helemaal laten spelen tot de batterij leeg is (hij heeft +- 13 uren gespeeld dus op dat vlak werkt hij nog) en dan helemaal terug opladen.
    Daar ligt nu juist het probleem, momenteel ligt hij al 34 (!) uur op te laden en nog beweegt het batterijtje wat wil zeggen dat hij nog niet vol is, wat moet ik daar nu mee doen? :s

Bijdrager
    Zed_no1

Hey,

Ik heb toevallig vorige week ook dit probleem gehad !

Ik doe zoals altijd s’avonds mijn iPod mini in de lader en neem hem smorgens er weer uit. Toen kreeg ik smorgens na 2 liedjes al ene melding dat ik hem moest aansluiten op een stroom bron en viel hij uit. Een maal thuis opnieuw aan de lader gehangen maar er kwam niets op te staan van opladen. Dus ik de externe oplader gecontroleer maar die was goed. De USB kabel kon ik niet testen..

Daarna heb ik een aantal dagen geprobeerd met insteken (mischien dat de connector vuil was?) maar niets. Dus ik naar de MAC store met de usb kabel want ik had meer het idee dat het probleem aan de kabel lag en niet aan de iPod. Daar hebben ze de usb kabel getest en die was OK..

Toen ik daarvan thuis kwam mijn iPod mini nogmaals aangesloten en… hij lade zich weer op ! wonderbaarlijk..
    Mijn iPod mini heb ik nu ook iets meer dan 1 jaar. Verder geen grote problemen eerder gehad. Maar ik vermoed dat dit mischien door de warmte of mischien door een vuile connector is gekomen.

Je zou ook nog altijd een nieuwe accu in je iPod mini laten zetten. Er is een bedrijf in NL die dat doen maar dat is niet echt goed koop. Mischien is het slimmer als je hem niet meer aan de praat krijgt om een nieuwe te kopen.

Bijdrager
    Jcrash

Na 36 uur opladen met de power adapter haalde ik hem eruit en alweer gaf hij aan dat de batterij leeg was.
    Ik dacht dat het aan de adapter zou kunnen liggen dus heb ik hem een vijftal uurtjes opgeladen aan USB poort van m’n pc, maar ook daarna bleef de batterij vrijwel leeg (5 min speelduur en ’t was alweer gedaan).

Ik heb al talloze FAQ’s en topics bekeken en veel geprobeerd (5 R’s, herkalibreren, enz…) en niets werkt….
    Ik zal een tripje naar de winkel mogen ondernemen in de hoop mijn garantie op te eisen zeker?

ps: ik laat liefst niet door derden aan m’n ipod klooien, dan breng ik hem gewoon liever terug naar de winkel waar ik hem kocht, of naar apple zelf…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.