12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Rising Sun

iPod mini batterij, ontworpen zonder ”kort geheugen”

Hey,

Ik heb sinds woensdag een mooi blauwe iPod mini 4gb (de nieuwe) ookal wou ik een silvere, maar die was uitverkocht. Zo ongeduldig als ik ben toch maar een blauwe meegenomen.

Na eerst een gesprek van ee kwartier over dat usb 1.0/1.1 het niet zou doen, heb ik toch maar het risico genomen omdat mijn moeders pc anders alltijd nog usb 2.0 had.

Ik kom thuis, afijn ik maak hem open en ik dacht. VET eindelijk een ipod:P
    Al vond ik het jammer dat hij geen lichtnetadapter had meegeleverd.

Afijn. Ik plug hem in mijn computer met usb 1.0 en hij begint rustig te laden. En alles werkt gewoon prima.

Nu mijn vraag: Steeds als ik een nummer op mijn mini wil zetten moet ik hem aansluiten. En als ik hem aansluit begint hij automatisch de batterij van mijn mini te laden. Nou weet ik dat batterijen een ”kort geheugen” hebben, dit betekent dat als je de batterij vaak oplaad als hij nog halfvol is, hij halfvol als leeg gaat beschouwen enz… Nu las ik ergens dat dit bij de batterij van de iPod opgelost was. Al zou ik hier graag een bevestiging van willen hebben.

MVG Nick

Bijdrager
    Nickel

Ja ik heb dat ook gedacht, maar ja voor die paar keer dat je dat ding aansluit om liedjes te laden krijg je dat probleem echt niet. Tenminste, ik niet… Ik speel hem ook meestal niet helemaal leeg voordat ik weer ga opladen maar hij trekt het nog zeker een uurtje of 8! (iPod g4 20 gig)

Bijdrager
    aperitivo

geen probleem is dat kijk maar
    http://www.apple.com/nl/batteries/

Bijdrager
    Nikita

Voor de zoveelste keer:

iPod’s (ALLE) hebben Li-Ion batterijen en die hebben geen geheugeneffect! Alleen de NiCd batterijen en ouder hebben deze kwaal.
    Oftewel, het kan dus geen kwaad om ‘m halverwege op te laden…

Bijdrager
    Niet meer hier

Nog sterker: Geen een moderne accu (batterij) heeft dit meer. In de Trouw stond laatst een artikel over dit fabeltje. Het fabeltje komt van de batterijen die gebruikt werden in sattelieten ofzoiets

Dr. Rengers

Moderator
    Strifer
    ”Dr.

Nog sterker: Geen een moderne accu (batterij) heeft dit meer. In de Trouw stond laatst een artikel over dit fabeltje. Het fabeltje komt van de batterijen die gebruikt werden in sattelieten ofzoiets

Dr. Rengers

nou de batterijen van mijn electrische tandenborstel worden echt wel lui…

Bijdrager
    Oppie

Dat zijn dan ook geen moderne lithium-ion batterijen.:wink:

Bijdrager
    AlexdePalex
    Bijdrager
    Rising Sun

allemaal bedankt, weet ik daat ook weer 8)

Bijdrager
    Sad
    ”Rising

Ik kom thuis, afijn ik maak hem open en ik dacht. VET eindelijk een ipod:P
    Al vond ik het jammer dat hij geen lichtnetadapter had meegeleverd.

Uiteraard niet, hij laadt op via je computer dus wat moet je in hemelsnaam met nog zo’n power blok?

Bijdrager
    Rising Sun

mischien voor in de vakantie (duh)

maargoed, hij laad ook op via mijn ps2, en die neme we mee:lol:

Bijdrager
    Nisei

colpolyp gaat tijdens zn vakanties altijd een paar uren in een internetcafé zitten om zn iPod op te laden.;)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.