9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Justine

iPod Mini als USB

Is het mogelijk om een iPod Mini als een soort USB-stick te gebruiken en er bestanden zoals powerpoints op te zetten om ze op een andere computer te kunnen ophalen? Hoe doe je dat?

Bijdrager
    Moode

Ja, dat kan. Dan moet je aangeven dat hij hem als schijf moet gebruiken bij de instellingen van de iPod in iTunes. Voortaan zal hij dan verschijnen als verwisselbare schijf, net als een USB-stick. Je moet de iPod vanaf dan wel uitwerpen, voordat je hem loskoppelt.

Bijdrager
    Justine

Maar hoe zet je er dan precies een bestand op? Een powerpoint bijvoorbeeld? en kun je het dan ook openen op computers zonder iTunes?

Moderator
    Mac Daddy

Als je de iPod hebt ingesteld als harde schijf zie je hem ook verschijnen op je bureaublad. Bij een mac.

Op een pc staat hij dan bij de externe apparaten in de verkenner.

Zeg ff welk van de twee je hebt, dat is ook wat makkelijker uitleggen.

Bijdrager
    Justine

Ik heb een pc

Moderator
    Mac Daddy

Aha, okee.

Nou zoals ik al zei, zie je hem in de verkenner. Vervolgens kun je hem net als een usb stick gebruiken.
    Gewoon dubbelklikken en er dingen opzetten.
    Als je hem dan bij een andere pc aansluit kun je de bestanden eraf halen.

Bijdrager
    Justine

Moet ik het bestand dan in een bepaalde map doen? (trashes, contacts, calendars, notes) of mag het er gewoon buiten staan?

Moderator
    Mac Daddy

Dat zijn de standaard mappen van de iPod. Als je een mac hebt kun je de iPod ook laten synchroniseren met je agenda en kun je er notities op zetten.
    Je kunt gewoon en map aanmaken en het daarop zetten of er gewoon techtstreeks op.

Bijdrager
    Justine

Oke, dankjewel!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.