30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    Statics

Ipod luisteren in de auto

Ik heb een ipod G4 20 gyg. Deze wil ik in de auto aansluiten. Hij moet dan opladen en ik wil tegelijkertijd muziek kunnen luisteren via de luidsprekers want de hele tijd met cd’s heen en weer slepen begint ook beetje irriterend te werken.

Ik wil er max. 30 euro aan besteden excl. houder. Wat raden jullie mij aan?

Bijdrager
    ram0n

ik heb zelf de itrip!

http://www.macstuff.nl/advanced_search_result.php?keywords=itrip&x=0&y=0

fantastisch ding! alleen je kunt dus niet opladen:(

Bijdrager
    glimburger
    ”ram0n”

ik heb zelf de itrip!

http://www.macstuff.nl/advanced_search_result.php?keywords=itrip&x=0&y=0

fantastisch ding! alleen je kunt dus niet opladen:(

Ik HAD ’n iTrip en ben blij dat ik er van af ben, ik vond ’t gewoon rommel.
    Nu doe ik ’t met een Dension Icelink (www.dension.com), kost wel wat meer dan 30 euro maar kwaliteit is dan ook perfect !

Bijdrager
    Tomac5

Koop de Roadtrip, zelfde als iTrip maar dan een die de batterij wel oplaad. Kost – meen ik – rond de 35 euro

Bijdrager
    KarelWillem

Afhankelijk van je autoradio is de eenvoudigste en goedkoopste oplossing:

– tulp naar phone-stekkertje voor 3 euro
    – oplaadstekker voor je usb- of firewire-kabel van Macally van 11 euro

Totaal maximaal 15 euro en klaar ben je.

Je autoradio moet hiervoor wel aux-in hebben.

Bijdrager
    Nikita

Ik heb zelf zo’n cassettebandje met een koptelefoonplug. Die laadt de iPod natuurlijk niet op, maar het werkt prima voor het afspelen van muziek vanaf je iPod over de autoradio. Daarnaast heb je natuurlijk nog wel opladers met dock-connector die je op de sigaren aansteker van de auto kan aansluiten. Dus dan heb je ook een werkende oplossing:)

Bijdrager
    Oppie

Ook zo’n bandje gehad (Sony); wat een rommel!
    Auto in stilstand gaat nog wel, maar met 120 km/h kun je een beetje aardig geluid wel vergeten.

Bijdrager
    star stardust

goh, nou weet ik niet meer hoe dat ding heet wat ik in de auto heb. Een FM modulator geloof ik. klein kastje, voor 2 tientjes o.i.d. bij de Mediamarkt gekocht. Je laat he geluid van je iPod via de modulator (antenne wordt omgeleid via dit apparaat) lopen. Dus niet draadloos door de lucht zoals iTrip (naatje als je in de Randstad woont), maar met een kabel. Lage FM frequentie kiezen en elk radiosignaal wordt door de iPod ‘verbannen’.

En ik laat m’n iPod op via de sigaretteaansteker.

Geluid is prima, kabels irritant. Dus in mijn volgende auto ga ik geld uitgeven zodat het helemaal prima is.

Bijdrager
    Statics

Ja maar ik wil geen radio luisteren ik wil puur naar mijn muziek die op de ipod staat luisteren

Bijdrager
    macpro

Iets duurder dan de €30 die je aangeeft, maar wel de moeite waard is de Auto Kit for iPod w/ Dock Connector van Belkin.
    Op eBay kun je ze nog wel eens voor een leuke prijs krijgen.
    Voordeel is dat in de plug een audio uitgang zit die versterkt is.
    Dat levert een veel betere kwaliteit op dan via de hoofdtelefoonuitgang van de iPod zelf.

Dit is eigenlijk HET alternatief als je niet wilt gaan voor een volledige oplossing zoals een Ice>Link, maar toch goede geluidskwaliteit wilt.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Statics”

Ja maar ik wil geen radio luisteren ik wil puur naar mijn muziek die op de ipod staat luisteren

Dat is geen radio luisteren, maar je iPod geluid via FM versturen naar je radio.

Als jij nu eens even vertelt wat je voor radio in je auto hebt, dan leveren wij een pasklare oplossing.
    Goed?

Bijdrager
    Blik

Beste oplossing, en tevens ook de duurste blijft de drive and play van Harman Kardon.

http://www.harmankardon.com/drive-1/default.aspx

Echt super mooi weg te werken en functinaliteit van de iPod blijft volledig benut. De Amerikaanse
    versie is zelfs nog beter aangezien deze draadloos werkt.

Bijdrager
    Nikita
    ”Oppie”

Auto in stilstand gaat nog wel, maar met 120 km/h kun je een beetje aardig geluid wel vergeten.

De mijne is van Vivanco, maar ik kan jouw ervaring niet onderschrijven. Het is geen gigafantastische geluidskwaliteit, maar goed genoeg voor in de auto naar mijn idee :)

Bijdrager
    glimburger
    ”Nikita”
    ”Oppie”

De mijne is van Vivanco, maar ik kan jouw ervaring niet onderschrijven. Het is geen gigafantastische geluidskwaliteit, maar goed genoeg voor in de auto naar mijn idee :)

Op mijn moto is mijn iPod via de Smartdeck van Griffin aangesloten, dat is ook zo’n cassetteadapter maar wel met een paar bijzonder handige eigenschappen. Kijk maar eens op de website van Griffin…

Bijdrager
    Statics

Maar als ik zo’n ipod auto kitt van belkin koop dan zit er een cassettebandje bij die hebben we niet in de auto (cd speler) kan ik hem dan wel gewoon aansluiten zonder dat ik et bandje moet gebruiken want dan is et probleem opgelost.

We hebben aux in in de autoradio

Bijdrager
    macpro
    ”Statics”

Maar als ik zo’n ipod auto kitt van belkin koop dan zit er een cassettebandje bij die hebben we niet in de auto (cd speler) kan ik hem dan wel gewoon aansluiten zonder dat ik et bandje moet gebruiken want dan is et probleem opgelost.

Nee dus.

Als je een aux ingang op de autoradio hebt, dan kun je de goedkoopste oplossing kiezen:
    een kabeltje van de koptelefoon uitgang naar de aux ingang.

Maar dan zit je wel altijd te rommelen met de geluidsinstellingen, omdat het signaal van de koptelefoonuitgang relatief zwak is.
    Daarom kun dan beter gaan voor een oplossing met een ingebouwde versterker, zoals de Ice>Link, de Harman Kardon oplossing of de Belkin adapter die op de vorige pagina al zijn genoemd.

Bijdrager
    glimburger
    ”macpro”
    ”Statics”

Nee dus.

Als je een aux ingang op de autoradio hebt, dan kun je de goedkoopste oplossing kiezen:
    een kabeltje van de koptelefoon uitgang naar de aux ingang.

Maar dan zit je wel altijd te rommelen met de geluidsinstellingen, omdat het signaal van de koptelefoonuitgang relatief zwak is.
    Daarom kun dan beter gaan voor een oplossing met een ingebouwde versterker, zoals de Ice>Link, de Harman Kardon oplossing of de Belkin adapter die op de vorige pagina al zijn genoemd.

Er bestaan dock-connectortjes met aan de andere kant een 3,5 mm stereo-aansluiting, zodat je een perfect line-out signaal krijgt om naar de aux-in van je radio te sturen.
    Eigenlijk identiek hetzelfde als het gewone dockje dat je misschien hebt voor je iPod.

Bijdrager
    awwexl

Misschien kunnen jullie mij ook een oplossing geven. Ik heb een casettedeck waaraan ik mijn iPod NANO wil koppelen. Daarbij wil ik dat hij wordt opgeladen (aparte kabel is niet erg). En daarbij wil ik een dock zodat ik hij niet door de hele auto wordt geslingerd.

Bijdrager
    Nikita
    ”awwexl”

Misschien kunnen jullie mij ook een oplossing geven. Ik heb een casettedeck waaraan ik mijn iPod NANO wil koppelen. Daarbij wil ik dat hij wordt opgeladen (aparte kabel is niet erg). En daarbij wil ik een dock zodat ik hij niet door de hele auto wordt geslingerd.

Belkin heeft bij mijn weten een oplossing waarbij je je iPod kan opladen via de sigaretten aansteker en je iPod zit dan gelijk in een soort van Dock (zo’n riemclip idee van de iPod mini’s). Of dat ding ook past op een Nano weet ik niet. Daarbij kan je dan zo’n cassettebandje kopen zoals ik boven heb beschreven. Ben er zaterdag nog mee naar A’dam gereden en alles werkte prima, ook met 120 Km/u op de snelweg.

Bijdrager
    awwexl

Dus dan heb jij zo’n casette-ding van Vivanco begrijp ik? En dan nog een lader van Belkin erbij.

Bijdrager
    Nikita
    ”awwexl”

Dus dan heb jij zo’n casette-ding van Vivanco begrijp ik? En dan nog een lader van Belkin erbij.

Ik heb geen auto oplader. Ik laad ‘m altijd op aan m’n Mac, de batterij die in mijn iPod mini zit gaan lang genoeg mee (2e generatie = 18 uur theoretisch).

Bijdrager
    awwexl

Volgens mij is dit wel een goedkope oplossing of niet?:

Ipod Icass – Cassetteadapter

Ipod Icharge – Autolaadsnoer

Ipod Iholder – Universele Ipod / PSA / GSM houder

In totaal voor iets van 28 Euro heb je een casseteadapter, lader en houder. Zal het allemaal een beetje passen met de snoertjes e.d in de houder?

Bij: Clubsound.nl

Bijdrager
    bas2006

ik heb het via een jvc autoradio.. gewoon via aux-in.

bij sommige autoradio’s zoals de mijne kun je het zwakke signaal van de koptelefoonuitgang
    corrigeren zodat als je tussen cd/radio/ipod switched het volume niet varieert.
    ik denk dat de optie van van “macpro” die belkin adviseert dan het best voor je.
    check dus even of je autoradio die functie ook bezit of zet het type van je radio even hier neer.

gr. bastiaan

Bijdrager
    awwexl

ik heb gewoon een oud cassette deckje dus niks bijzonders. En geen aux-in. Dus het moet met een cassette-adapter.

Bijdrager
    bas2006
    ”awwexl”

ik heb gewoon een oud cassette deckje dus niks bijzonders. En geen aux-in. Dus het moet met een cassette-adapter.

ehmm… oke, volgens mij heeft de topic-starter wel een aux ingang (degene waar het om ging….)

Bijdrager
    awwexl

Ja ik kan ook lezen. Maar ik ben ergens anders over begonnen zoals je kunt lezen. Ik wil hier namelijk geen apart topic voor openen aangezien het dan een zooitje wordt op het forum!

Bijdrager
    bas2006

gelukkig… ik dacht dat je niet kon lezen :wink:

Bijdrager
    S.A.F
    ”awwexl”

Dan kun je ook gaan, net zoals ik binnenkort doe, voor de TenTechnology Flexible Dock:

Dit is dus een iPod houder en oplader (via de sigarettenaansteker) tegelijk. En mijns inziens in de beste kleur: grijs/zwart. Een wit exemplaar staat niet in een auto. Ook heeft deze een aux-ingang (voor je cassette-adapter). Of doe die gewoon in de headphone uitgang. Hij kost 50 euro geloof ik, en is te koop op http://www.apple.com/nl in de store.

Bijdrager
    awwexl
    ”S.A.F”
    ”awwexl”

Dan kun je ook gaan, net zoals ik binnenkort doe, voor de TenTechnology Flexible Dock:

Dit is dus een iPod houder en oplader (via de sigarettenaansteker) tegelijk. En mijns inziens in de beste kleur: grijs/zwart. Een wit exemplaar staat niet in een auto. Ook heeft deze een aux-ingang (voor je cassette-adapter). Of doe die gewoon in de headphone uitgang. Hij kost 50 euro geloof ik, en is te koop op http://www.apple.com/nl in de store.

Leuke optie alleen wil het geval dat ik een witte auto en een witte iPod NANO heb dus dan wil ik geen zwarte dock.

Bijdrager
    S.A.F
    ”awwexl”
    ”S.A.F”
    ”awwexl”

Leuke optie alleen wil het geval dat ik een witte auto en een witte iPod NANO heb dus dan wil ik geen zwarte dock.

Ook een wit interieur? Zo ja, dat moet er niet uitzien. Zo nee, dan zou ik gewoon voor de zwarte gaan.

Maar dat moet je zelf weten.:-) Op http://www.ilounge.com staan nog een heel aantal van zulke accessories.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.