11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Glamrocker

iPod loopt vast

Hallo,

Ik heb een aantal problemen met mijn geliefde roze mini iPod die op dit moment niet meer zo geliefd is, want… hij loopt vast!
    Ik was lekker aan het luisteren, opeens loopt hij vast, ik kon niks meer doen alles geprobeerd dus moest ik wachten tot de accu (die een jaar na aankoop nog maar 2 uur meegaat) leeg was. Ik heb er wel een paar keer op geslagen om te kijken of hij dan misschien verder ging maar dat was niet het geval. Ik sloot hem aan op mijn PC en jawel hoor mijn iPod muziek (bijna 900 nrs) warem er af en ik moest de fabrieksinstellingen weer doen. Dat had ik allemaal gedaan en ik moest de nieuwe iTunes downloaden die ik alles behalve handig in gebruik vind. En jawel..! Hij kon 1 nummer niet op mijn iPod zetten, dus liep hij maar weer eens vast! Helaas zit er geen garantie meer op en heb ik dat er ook niet bij gekocht. Maar 1 ding weet ik wel zeker, iPods zijn hardstikke hip, maar ik zal er nooit weer eentje kopen! Meerdere mensen die ik ken denken er ook zo over, omdat hun accu ook niet zo lang mee gaat. Dus na bijna 2 jaar kan ik E 269,- de sloot in gooien.

Bijdrager
    @iMen

als het bijna 2 jaar is heb je nog recht op garantie, volgens de wet heb je 2 jaar garantie…terug naar apple dus…

Bijdrager
    Glamrocker
    ”@iMen”

als het bijna 2 jaar is heb je nog recht op garantie, volgens de wet heb je 2 jaar garantie…terug naar apple dus…

Maar ik heb hem bij Dixons gekocht en toen zat er geloof ik maar 1 jaar garantie op hoor!

Bijdrager
    tommy666

Iedereen valt onder deze regel,ook dixons,mediamarkt etc etc… Ga der gewoon mee terug,desnoods zelf een beetje van je oren maken,komt normaal gezien wel goed.Wettelijk is 2 jaar garatie dus verplicht(behalve voor particulieren natuurlijk)

Bijdrager
    ottovds

probeer eerst maar eens te resetten
    MENU + middelste knop een tijdje inhouden is dat

Bijdrager
    uhhmans

Ik geloof dat hier wat begrippen door elkaar gegooid worden. Zo krijg je bij elke iPod standaard 1 jaar garantie vanaf het moment van aankoop. Garantie wil zeggen dat je bij de leverancier (dus de winkel of webwinkel van Apple) terug kan gaan en zonder poespas een reparatie of een nieuwe krijgt. Die garantie is een regeling van de leverancier. Hij mag dan ook bepalen of hij die garantie toepast.

Wat goed is om te weten dat je volgens de Nederlandse wet NIKS met garantie te maken hebt. Je hebt namenlijk als consument RECHT op een goed werkend product. Daar heeft de wet zijn eigen termijnen voor. Je mag namelijk van een product als de iPod verwachten dat hij langer meegaat als de 1 jaar garantie. Daar issie met 260,- euro duur genoeg voor.

Dus ga met dit verhaal naar de leverancier (in dit geval Dixons), en leg hun uit wat je rechten als consument zijn, en laat je niet met een kluitje het riet in sturen! Als zij dat niet doen kun je dreigen naar de rechter te stappen. Deze geeft je namelijk in 99,9% van de gevallen gelijk! Tenzij je de iPod opzettelijk stuk hebt gemaakt. Maar dan nog ligt de bewijslast bij de leverancier. Hij moet kunnen aantonen dat jij hem stuk gemaakt hebt.

En nog even over die garantie (bij)kopen: FLAUWEKUL!! Het is een wasse neus. Waar vooral bedrijven zoals Dixons een lucratieve bijhandel in hebben. En je laten betalen waar je hier in Nederland toch al recht op hebt. Dus als je al garantie wil kopen, neem dan desnoods een goeie rechtsbijstand-verzekering.

Bijdrager
    Glamrocker

Zooo.. was vandaag naar Dixons geweest. Hun konden hem alleen opsturen en ze zeiden dat ik zeker een hoop geld moest betalen voor de reparatie. Als ik extra garantie had afgesloten had ik zo een iPod nano kunnen meekrijgen. Maarja.. dat heb ik toen niet gedaan. En ook heb ik het Apple Center in Amsterdam gebeld en uitgelegd van me iPod. Hun zeiden ook dat ik zowiezo moet betalen. Lekker balen dus.

Bijdrager
    LaPimpster

hey peepz 8)
    mijn iPod video(80gb) loopt ook welis vast maar vaak is het maar 1 minut ofzo
    maar nu loopt hij weer vast:cry:
    en het is nu al meer dan een uur zo:x
    k heb geen kabel ofzo mee, wnt k ben bij een andr thuis dus k kan ook niet ff op de pc aansluiten
    maar kan iemnd mij helpe ofzo wnt k heb ut pas en heb geen zin om andre te kope
    :innocent:

Bijdrager
    ottovds

wie koopt nu ipod producten bij dixons. De hulp en naverkoop is er huilen met de pet op. En apple producten zijn overal gelijk.

Bijdrager
    coen112

hallo allemaal ik heb met me ipod touch een updat van 4,02 naar lager geprobeert.
    maar hij liep vast de computer ziet hem ook niet heeft iemand een oplossing.

thnx coen

Bijdrager
    Trat

Ga je nou ieder synoniem overleden topic weer tot leven wekken?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.