19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    CalmCruiser

iPod kopen in USA

Hallo, ik gan volgende week naar New York en vroeg mij af of het gustig is om een iPod te kopen bij de apple store in SOHO. Het is prijs technisch wel interessant maar hoe zit het met garanties ed. Is er iemand op het forum die ervaring heeft met dergelijke zaken of iemand die mij en anderen kan adviseren met tips? :wink:

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

de dollar koers is heel gunstig en de mac shop in SOHO is echt de moeite waard om naar toe te gaan. Alleen iBooks en Powerbooks hebben wereldwijde garantie.

Bijdrager
    Bartjuuh

Mijn oom kan een iPod uit NY meenemen, maar ik vraag me af, hoeveel ben ik kwijt>
    of
    1. als ik hem mee “smokkel” en wordt gesnapt

of

2. ik netjes aangeef dat ik hem in de vs heb gekocht.

hoeveel geld extra bedoel ik dan.. in de apple store soho kost de ipod photo 30 gb 350 en dat is omgerekend 270 euro. Dat scheelt erg veel, maar hoeveel ben ik (mogelijk) extra kwijt?

Alvast bedankt,

Bart

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

NIet aangeven is 4 procent invoer + 19%BTW en misschien een boete omdat je niet eerlijk bent geweest. En dan is ie bijna net zo duur als in Nederland.

Bijdrager
    CalmCruiser

Dat klinkt inderdaad als de mooite waard om te bezoeken. Mocht ik er een aanschaffen, en hij gaat kapot kan ik het dan aanbieden aan een dealer in NL?, Zo ja, dan zullen de reparatiekosten ook voor mijn rekening zijn nietwaar. Als ik nu besluit er ook een applecare abbo bij koop is er dan wel een wereldwijde garantie? :apple:

Bijdrager
    rvanloosen

Ik zie niet waarom je niet een iPod in Amerika kan kopen als je daar toch bent en dan niet kunnen profiteren van de garantie. Bij Apple kunnen ze ook nooit weten of je hem legaal of illegaal hebt ingevoerd.

Verder kun je natuurlijk gewoon een iPod kopen in New York en als gebruiksartikel meenemen. Dus uit de de doos halen, die weggooien en de gebruiksaanwijzingen etc naar jezelf posten. Als je de iPod aan het begin van je verblijf koopt en dan lekker in je zak houdt de hele tijd lijkt ie prima gebruikt mochten ze er op schiphol nog naar kijken…

Bijdrager
    Bartjuuh
    ”Meneer

NIet aangeven is 4 procent invoer + 19%BTW en misschien een boete omdat je niet eerlijk bent geweest. En dan is ie bijna net zo duur als in Nederland.

en wel aangeven is dus ook gewoon 4% + 19% BTW?

dan kom je namelijk uit op 334 euro ipv 270.. :oops:

Bijdrager
    wilt

Ervaring met garantie is prima. Als eerste ipod mini uit Amerika gekocht. Nog voor de garantie was verlopen ging de klikwiel kapot. Gemeld op de applesite. UPS kwam de volgende verpakkingsmateriaal brengen en nam de ipod mini mee. Een week later kwam UPS langs met een nieuwe ipod mini. Prima dus.
    Vergeet niet je ipod na aanschaf op de website van Apple te registreren
    Let wel op. De ipod in USA worden uitgeleverd met stekker die niet in onze stopcontacten past. Je moet dus nog een setje internationale stekkers erbij kopen
    Ipodszijn prima mee te nemn in je bagage, Geen probleem

Bijdrager
    OReason

Ik denk niet dat ze moeilijk gaan doen over een iPod hoor..

Al zou je m met doos en al mee terug nemen, dan kan je altijd nog zeggen dat je m van thuis hebt meegenomen :P.. kunnen ze weinig tegen doen lijkt mij.
    Je zou eventueel nog kunnen zeggen dat t een cadeau was voor een kennis, maar je die was ziek dus je kon m niet bezoeken en dus neem je je cadeau weer mee terug.. zoiets.. kunnen ze weinig tegen beginnen lijkt mij.

Bijdrager
    I-think

mijn eerste ipod heb ik in turkije gekocht in antalya en daarna in NL geregistreerd en dan heb je volledige garantie hoor!!
    Vraag ook daar maar naar de garantie,ook zij zullen zeggen dat de garantie wereldwijd is!!
    Alvast gefeliciteerd met je ipod:wink: :P :lol:

Bijdrager
    Oppie
    ”wilt”

Je moet dus nog een setje internationale stekkers erbij kopen.

Hoeft niet per se; je kunt voor 2 euro een euro-stekker kabeltje kopen. Kun je alleen de adapter niet rechtstreeks in het stopcontact hangen.

Bijdrager
    CalmCruiser

Dank voor alle replies. TOP, ik twijfel nu niet meer en kan niet wachten om de store binnen te stappen. Ik koop er ook een camera connector voor 29 $ bij, kan ik al mijn foto’s overpompen!

”Oppie”
    ”wilt”

Je moet dus nog een setje internationale stekkers erbij kopen.

Hoeft niet per se; je kunt voor 2 euro een euro-stekker kabeltje kopen. Kun je alleen de adapter niet rechtstreeks in het stopcontact hangen.

Dat setje van 2 euro hoe moet ik me dat voorstellen? Koop ik die in NL, en waar….. komt me niet bekend voor. Ik heb wel een internationale reisstekker…..

Bijdrager
    Nickel

Is geen setje, is gewoon zo een kabeltje met aan het eind in de vorm van een 8 een plugje dat zo mooi in je adapter gaat!

Bijdrager
    Oppie

Sterker: waarschijnlijk heb je er wel één/meerdere in je eigen huis liggen. Ze zitten tegenwoordig vaak in (portable) audioapparatuur, accu/batterij laders, poweradapters, etc. Er zit dan zo’n platte, zogenaamde Euro stekker aan. Kijk maar eens rond thuis.

Bijdrager
    nma
    ”CalmCruiser”

Dank voor alle replies. TOP, ik twijfel nu niet meer en kan niet wachten om de store binnen te stappen. Ik koop er ook een camera connector voor 29 $ bij, kan ik al mijn foto’s overpompen!

Ik neem aan dat je dus een iPod photo gaat kopen? Anders werkt die camera connector niet.

Bijdrager
    iMe

Je zou eventueel nog kunnen zeggen dat t een cadeau was voor een kennis, maar je die was ziek dus je kon m niet bezoeken en dus neem je je cadeau weer mee terug.. zoiets.. kunnen ze weinig tegen beginnen lijkt mij

Krijg je hem van de douane weer mee als je je bonnetje laat zien. Zonder doos kunnen ze je nix maken als je er muziek op hebt staan tenminste.

Bijdrager
    Paul1069

Vergis je overigens niet in de prijs he?
    In de US zijn prijzen genoemd zonder 8% BTW!
    blift het nog goedkoper natuurlijk

Bijdrager
    CalmCruiser
    ”nma”
    ”CalmCruiser”

Ik neem aan dat je dus een iPod photo gaat kopen? Anders werkt die camera connector niet.

Yep ik ga voor de 30gig versie. Iemand al iets gehoord over de camera connector? Transfer snelheid mn.

Bijdrager
    Paul1069

gewoon als gebruiikt meeenemen is helemaal geen probleem
    veel plezier in de USA

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.